Renkaat Zetoriin?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Julle
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Julle

New member
Moron,

Olis tarvetta uusia ainakin eturengas isoon Zetoriin... Yhden takarenkaan olen joutunut ostamaan vanhan saatua (kahdesta) naulasta, joten ei ole tietoa mitkä renkulat tuossa toimisi parhaiten.

Takarenkaaksi tuli pakon edessä hankittua Dunlopin 205, joka ei mielestäni ollut mistään kotoisin. Suorallakin tiellä veteli sinne-tänne ja varsinkaan märällä ei ollut minkäänlaista pitoa...

Ajo on hyvin normaalia pyörittelyä kaupungissa ja maantiellä. Radallakin tullee ensi kesänä käytyä ainakin pari kertaa...

Kokemuksia kaivataan
062802moto_prv.gif

Pattijoella toimii rengasfirma Rannikon Rengas Pyhtilän teollisuusalueella. Siitä "Pullapirtin" huoltoaseman kohdalta käännytään 8-tieltä oikeaan ja sitten vasempaan ja sitten oikeaan...sinne on itseasiassa helppo osata.

Yritystä pitää Lambergin Harri, itsekin motoristi: omistaa liudan erilaisia pyöriä. Harri hinnoittelee sillä tavoin, että Oulustakin kannattaa ajella paikalle...varsinkin jos ajelee mukavaa vanhaa mutkatietä Liminka-Lumijoki-Siikajoki kautta.

Parasta kuitenkin on, että saat renkaan allesi odottaessa ja - ammatitaitoisesti tasapainotettuna - vanteita turmelematta.

Yrityksen yhteystiedot: Pyhtiläntie 34, puh. 223 7234
ja Harri suoraan 040-548 5107.

Ai niin siihen rengaskysymykseen. Itse käytin Zetzetzetorissa Michelinin tätä uuta Road Pilotia. Samoin teki Blackbirdillä ajeleva tuttavani, joka laittoi Bridgetonin (020) jälkeen Misukat alle. Eikä ole katunut
smile_org.gif

TV. tek

PS. Nykyisin käyn ostamassa autoonikin Harrilta renkaat...

Pilot Road on varma valinta siihen! Sitten jos haluaa nopeammin kuluvan, lämpenevän ja pitävämmän kumin voi kokeilla Pilot Sport HPS +300km/h kumia!!!

ps. Toivottavasti se Maxxis-höpö ymmärtää pysyä poissa täältä
wink.gif

Ja vaihda sitten MOLEMMAT kerralla niin saat parhaan tuloksen ajo-ominaisuuksien suhteen!

Juu, molemmat gummit on tarkoitus vaihtaa... Etunen tuli vaan ekana mieleen, kun se alkaa olla loppu.

Kokemuksia tässä kyselen, koska on tarkoitus ostaa valmiiksi koko ensi kesän renkaat odottelemaan talliin. Sen verran viisastuin viime kesästä... Gummi puhkesi, reissuun lähtö edessä ja Dunlopin 205 oli ainut, jonka sain samantien vaihdatettua
veryangry.gif

Eikö sulla ole 180-leveä takakumi? Kyllä niitä PITÄISI olla melkein mistä vaan saatavilla? Eri asia on sitten onko ihan lähellä asuinpaikkakuntaa.

No, pari takakumia ja yksi etunen niin kyllä niillä kesän pärjää! Osta vaikka täältä sopista tai suoraan reifenversandilta sakuilta ni saat edukkaasti!!

Eikö sulla ole 180-leveä takakumi? Kyllä niitä PITÄISI olla melkein mistä vaan saatavilla? Eri asia on sitten onko ihan lähellä asuinpaikkakuntaa.

No, pari takakumia ja yksi etunen niin kyllä niillä kesän pärjää! Osta vaikka täältä sopista tai suoraan reifenversandilta sakuilta ni saat edukkaasti!!
On 180- leveä kumi ja Oulussa asutaan, joten liikkeitäkin piisaa. Yksikään mopoliike ei alkanut vaihtamaan samantien
veryangry.gif
Onneksi löytyi rengasliike (siis auton renkaita kauppaava), joka suostui vaihtopuuhiin samantien että pääsin reissuun. Valikoima heillä oli sitten vähän kehnompi.

Odottelen tässä, josko ORGgiin tulisi joku hyvä kimppatilaustarjous ennen ajokautta... Italo: vink, vink...
wink.gif

Niin kuin mä aiemmin kerroin, niin renkaita kannattaa kysäistä Pattijoelta. Harrin varasto on parempi mitä oululaisten autoliikkeiden yleensä. Motoristikin kun on niin hänellä on pitkin maakuntaa paljon motoristiasiakkaita, josta taas seuraa, että rengasvalikoima on hyvä. Ei niitä renkaita kannata ostaa kotia vanhenemaan.

Tv. tek

Ai niin siihen rengaskysymykseen. Itse käytin Zetzetzetorissa Michelinin tätä uuta Road Pilotia. Samoin teki Blackbirdillä ajeleva tuttavani, joka laittoi Bridgetonin (020) jälkeen Misukat alle. Eikä ole katunut
smile_org.gif
Jos satut päätyymään tohon misukkaan ni kysäseppä ennen Pattijoelle lähtöö tuolta Rengas-serasta mihin hintaan sieltä lähtis  
wink.gif

Tuohon Pirellin Diabloon olen Busassa ollut erittäin tyytyväinen. Nyt toinen Diablo alla ja on ominaisuuksiin nähden halpa ainakin saksassa. Pitää hyvin ja on hyvä ajaa. Noh kestävyys on hiukan parempi kun Bridgen BT56:lla, joka kesti Busassa 4500km.
omg.gif

Osta DIABLOT!
smile_org.gif

Alla ollut (kun dunlopeista pääsi eroon) Mez. Z4, Mez. Sportec
Ja nyt takana Bridgestone 010. jollaisen meinasin laittaa seuraavaksi myös eteen.
Edessä toimii kuluneenakin hyvin tuo Mez. sportec Bridgestonen 010 takakumin kanssa.

Niin kuin mä aiemmin kerroin, niin renkaita kannattaa kysäistä Pattijoelta. Harrin varasto on parempi mitä oululaisten autoliikkeiden yleensä. Motoristikin kun on niin hänellä on pitkin maakuntaa paljon motoristiasiakkaita, josta taas seuraa, että rengasvalikoima on hyvä. Ei niitä renkaita kannata ostaa kotia vanhenemaan.

Tv. tek
Eipä olisi Harri paljoa auttanut viime kesän tilanteessakaan... Laukut oli pakattu ja kaikin puolin lähtökuopissa lähdössä reissuun. Silloin pitää renkaan vaihtua heti, eikä lähdetä ajemaan autolla pitkin maakuntaa rengasliikkeen perässä.

Tuskin varastoon ostettava takarenkula ehtii mihinkään vanhenemaan puolessa kesässä.

Pilot Road on varma valinta siihen! Sitten jos haluaa nopeammin kuluvan, lämpenevän ja pitävämmän kumin voi kokeilla Pilot Sport HPS +300km/h kumia!!!

ps. Toivottavasti se Maxxis-höpö ymmärtää pysyä poissa täältä  
wink.gif
Kuules ny poika!Eikö kannattas jättää tollaset mielipiteet pois? Kun et ole ajanu Maxxisilla, et voi sanoa mitään niistä. Itse voi n sanoa Misukasta koska olen ajanut sillä: Ihan hyvä rengas. Toi sun takapuolen näyttely on tosi lapsellista, etkö keksi muuta? Teet itsestäsi vaan naurettavan tollasella pelleilyllä. Menet myös asioissa henkilökohtaisuuksiin, joten ole varovainen. Taitaa olla jotakin Michelinin kanssa tekemistä kun niin mainostat sitä? Ja juuri olit mainostamista vastaan täällä...mites ne asiat oikeen olikaan?? Ei se rengas ole sen parempi kuin mikään muu. Misukallekin sattuu ikäviä mokia, tässä yksi:

Korpiahon Erkan henki oli höllässä Räyskylän kisassa koska rengas, Michelin, oli revennyt pahasti jossakin kisan vaiheessa. Onneksi se kuitenkin kesti kisan loppuun asti eikä mitään traagista tapahtunut. Erkka sanoi tietysti myös itse, että "kisa olisi jäänyt juuri siihen missä rengas vaurioitui jos olisin sen huomannut. Niin että sellasta. Myös Misukalle käy näin. Silti Misukka on hyvä rengas.
bowdown.gif
bowdown.gif

Miul o takana kawas maxxis joku.. keväällä saa tietoa mite kestää ja yllättiko teho/pito
tounge.gif

En ota kantaa suuntaan enkä toiseen koskien tätä kiisteltyä rengasmerkkiä, mutta ihmetyttää kyllä kun muista "tunnetummista" merkeistä poiketen en ole löytänyt dokumenttia että Maxxis olisi saksassa hyväksytty yhteenkään katupyörään.

Itellä kumivalinta osuis joko Pirelli Diabloon tai Michelin Pilot Roadiin riippuen pistääkö enemmän painoarvoa pidolle vai kulutuskestävyydelle.

Back