• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Reppu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Chd
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Chd

New member
Minkäslaisia reppuja jengillä on? Pitäs joku siisti hommata; ei saa olla liian iso, mut liian pieneen ei taas mahu mitään. Pitäs löytyy rinnan ja vatsan kohdalta ne poikittaiset kiinnitykset että varmasti pysyy paikoillaan. Muoto vois olla jotenki sellanen ettei toi puvun niskakyhmy kauheesti haittais. Vettäkin jos vähän pitäisi ni hieno homma ja ennenkaikkea pitää näyttää hyvältä. Eikä tietenkään saa myös maksaa liikaa.
wink.gif

Melkosta rakettitiedettä tää toiminta mut onko hyviä ehdotuksia. Toi nykynen on vähän karun näkönen ku oli selässä sillonkun konttasin asfaltilla... ja reppunakin ihan paska  
thumbs-up.gif

Niitä löytyy..
cool.gif

Kannattaa muistaa, että kiinnitys nyörejä on tarpeeksi eli säädettävät olkaimet, vuötäröhihna ja kaula alle tuleva olkainten kiinnityshihna...
Pitää saada reppu " levyksi" selkään kun on vähän tavaraa, mutta tilaakin saa olla..
Urheilukauppojen eräosastoilta saa hyviä,
hintaa noin 50 egeä  ???alkaen
No merkkejä on ainaki haglöfs ja niiiden malli tight pro, kokojakin löytyy, ei tosin halvimpia, mutta pirun kestäviä ja hyviä

Pari "siistiä" reppua:

Rivin ylin Bug Bag, mutta ei poikittaisia kiinnityksiä.
Toisena huomattavasti kalliimpi, mutta supersuper katu-uskottava BoblBee.
Ei kokemusta kummastakaan mp-käytössä.

Itse olen ainakin ajanut tälläisellä repulla: http://www.halti.fi/dynamic/1/productdetail/470.html

Hyvin on kestänyt vettä, ja voi tehdä joko pienen lättänän, tai sitten remmeillä suurentaa kokoa, löytyy myös paljon muita kiristysmahdollisuuksia ja reppu on suht halpa, hinta pyörii jossain 40-50e paikkeilla. Ja vatsan kohdalta löytyy kiristys, ja on aika hienon näköinenkin mielestäni. Intersporteista saa näitä reppuja ainakin.

Niin ja kyttyrä ei ainakaan pahasti tule tielle koska tässä repussa on koko selkä puoli kova, eli ei ainakaan luulisi tulevan tielle
cool.gif

Minkäslaisia reppuja jengillä on? Pitäs joku siisti hommata; ei saa olla liian iso, mut liian pieneen ei taas mahu mitään. Pitäs löytyy rinnan ja vatsan kohdalta ne poikittaiset kiinnitykset että varmasti pysyy paikoillaan. Muoto vois olla jotenki sellanen ettei toi puvun niskakyhmy kauheesti haittais. Vettäkin jos vähän pitäisi ni hieno homma ja ennenkaikkea pitää näyttää hyvältä. Eikä tietenkään saa myös maksaa liikaa.
wink.gif

Melkosta rakettitiedettä tää toiminta mut onko hyviä ehdotuksia. Toi nykynen on vähän karun näkönen ku oli selässä sillonkun konttasin asfaltilla... ja reppunakin ihan paska
thumbs-up.gif
itse käytän halti zero 40l. rinnan ja vatsan kohdilta löytyy ne vyöt.
tais maksaa jotain 60€ topsportissa.

Pikku nyanssi mietintämyssyyn: onko toisen kypärän kuskaustarvetta?

Mulla on käyttörepussa (pienehkö, yksi mäyräkoira mahtuu juuri ja juuri siihen isoon lokeroon
smile_org.gif
) kiinteästi sisäänrakennettu vetoketjutasku, josta tulee repun ulkopuolelle kypärän kuljetuspussi. Toi tsydeemi on mielestäni tosi kätevä ja muutenkin olen ollut tyytyväinen tähän reppuun. Laitan tähän linkin, kun noiden kuvien liittäminen ei oikein...
sad_orig.gif

LINKKI REPUN TIETOIHIN

Toisessa - isommassa - repussani on vastaavan tyylinen systeemi, se vain laitetaan pikaklipseillä (4 kpl) paikalleen ja muuten säilytetään sivutaskussa.

Ystävällisin terveisin Antti

Pikku nyanssi mietintämyssyyn: onko toisen kypärän kuskaustarvetta?
Jalkapalloilijoilla aikalailla sama ongelma => löytyisiköhän siltä reppujen osa-alueelta ratkaisua kypäräkuljetukseen
idea3.gif

Oma reppuni on mallia Targus = läppärireppu, työnantajan puolesta
smile_org.gif
Mutta kunnon heijastimet, 2x kiristykset edessä, 2x "littaushihnat" molemmin puolin, riittävästi taskuja jne. mutta mikä tärkeintä vesi pysyy ulkona
thumbs-up.gif
Tuota on nyt raijattu mukana reilun 4v ja vieläkään ei juuri uutta häpeä = kestää
smile_org.gif

oma reppu: häglöfs tight pro medium. Linjakas ulkonäkö, etenkin vajaatäytöllä hyvän näköinen. Vyötäröremmi löytyy, samoin poikittainen rintaremmi.
Repun hmm "takapuoli" eli ei selkää vasten tuleva puoli on kova, eli suojaa sisällä olevia kamppeita pikkukolhuilta. Ulkopuolella myös "kuminauhaviritys" millä saa köytettyä repun ulkopuolelle kampetta kiinni.
Väittivät vedenpitäväksikin ja toistaiseksi pitänyt paikkansa, en tosin ole kunnon sateissa ajanut. Vetskarin päällä menee semmonen suojareunus, mikä ilmeisesti yrittää suojata vetskaria sateelta, ettei siitä livahda sisään.

Olen tyytyväinen...paitsi säätöremmien päät pitää köyttää kiinni jollain pienelle lenkille, ettei lepata ajoviimassa...tosin harvemmassa repussa tuon pystyy välttämään. Itse käytän hommassa kuminauhoja, niin saa suht helposti auki jos tarttee säädellä.

Minä joudun aina silloin tällöin ulkoiluttamaan digijärkkäriä parin kakkulan kera plus kannettavaa tietokonetta tykötarpeineen. Osan reissuista teen kauniilla ilmalla auton asemasta mopolla. Koska en usko, että takalaukun tärinä tekee kyseiselle kalustolle yhtään hyvää, olen päätynyt tällaiseen reppuun. Selässä pehmustetussa kehdossa kalusto tärisee paljon, paljon miedommin. Vähän iso ja painava möykkyhän se on, mutta pirun hyvin tehty ja loistavista materiaaleista. Muutaman kymmenen kilometriä jaksaa kantaa sitä vallan mainiosti, mutta Utsjoelle en se selässä prätkällä lähtisi.

LowePro Compu Trekker

Ajeltiin vaimon kanssa Haglöfsin hic 28 ja 33 (sama malli mutta noi numerot litroja) repuilla reilu 2tkm skandinavian reissu. Pitivät vettä ja vaimokin mahtui taakse vaikka mulla oli reppu selässä. Kannattaa käydä partioaitassa tms. kyttäilemässä noita ja tentata myyjältä mikä pitää veden ulkopuolella. Mitään vedenpitävyys takuutahan noilla ei ole vaan kaikki "hylkivät" vettä. Olen tuolla repulla kaatosateessakin ajellut ja vaatteet sen sisällä ovat perille päästyäni olleet ihan kuivat...

Ite olen käyttänyt tälläistäreppuni

ja hyvin toimii, saa vedettyä alta sadehupun, joka pysy ihan hyvin paikoillaan kovassakin vauhdissa, ja kiristykset joka suunnasta toimivat  
tounge.gif

Reppuun mahtuukin ihan kiitettävästi tavaraa...esim rullaluistimet saa just ja just mahtumaan.

Pari "siistiä" reppua:

Olen käyttänyt Boblbee rinkaa jo 4 vuotta ajohomissa ja olen todella tyytyväinen. Riskikiinitys onnistuu, kätevä käyttää, suojaa selkää, ja todella hyvän kokoinen reppu, joka ei läpätä tuulessa. Maalautin jopa reppuni, pyöräni, ja kypäräni tänä- kesänä samanväriseksi kokonaisuudeksi joka ei repun oston jälkeen tuntunut enään missään, vaivaiset 40e uusi kuori + maalaus. Koska ostin uuden kuoren reppuun on minulla nyt mahdollisuus vaihdella repun väriä mieleni mukaan. hyvät boblee valikomat
buttrock.gif

Pari "siistiä" reppua:

Olen käyttänyt Boblbee rinkaa jo 4 vuotta ajohomissa ja olen todella tyytyväinen. Riskikiinitys onnistuu, kätevä käyttää, suojaa selkää, ja todella hyvän kokoinen reppu, joka ei läpätä tuulessa. Maalautin jopa reppuni, pyöräni, ja kypäräni tänä- kesänä samanväriseksi kokonaisuudeksi joka ei repun oston jälkeen tuntunut enään missään, vaivaiset 40e uusi kuori + maalaus. Koska ostin uuden kuoren reppuun on minulla nyt mahdollisuus vaihdella repun väriä mieleni mukaan. hyvät boblee valikomat clobber

Mulla on ihan tavallinen halpisreppu. Käytän siellä sisällä muovipussukkaa.
Kamat pussukkaan ni ei kastu. Se huono puoli koko repussa on,
etku ajaa hiukka ripeemmin, niin se on melkoinen jarruvarjo.

Mulla on ihan tavallinen halpisreppu. Käytän siellä sisällä muovipussukkaa.
Kamat pussukkaan ni ei kastu. Se huono puoli koko repussa on,
etku ajaa hiukka ripeemmin, niin se on melkoinen jarruvarjo.
Samoin! Ehkä mulla on halpis-deluxe (aina pitää panna vähän paremmaksi
smile_org.gif
): olkaimet on leveät ja pehmustetut ja repussa on monta taskua ja lokeroa, mihin hukata avaimet, silmälasit, lompakon... Muovipussi repun sisällä ei vie tilaa, ei paina mitään eikä maksa paljon
idea3.gif

Mitään vyötärö- ja rintahihnoja en ole kaivannut. Tosin reppuni ei ole mikään suurensuuri: kypärää sinne ei saa tungetuksi, mutta läppäri, läjä kirjoja ja kansioita mahtuu kyllä mukaan.

biltema alle 10e todella hyvä poikittaiset kiinitykset pehmustetut olkaimet keskikoko käy kauppakassina, juu hyvän ei tarvitse olla kallis
062802moto_prv.gif

Misfits-reppu Säästökuopasta, hinta 11.90 egee.

On komee, mut en tiiä onko kauheen hyvä. Paljo siin o ainakin taskuja ja hyvin siin o ostokset kulkenu mukana.

Ite mietin aluksi jotain kalliimpaa eräreppua, mut yhtä vittumaista se o ajella kalliin ku halvan repun kanssa.
smile_org.gif

edit: parit typot pois

oma reppu: häglöfs tight pro medium. Linjakas ulkonäkö, etenkin vajaatäytöllä hyvän näköinen. Vyötäröremmi löytyy, samoin poikittainen rintaremmi.
Repun hmm "takapuoli" eli ei selkää vasten tuleva puoli on kova, eli suojaa sisällä olevia kamppeita pikkukolhuilta. Ulkopuolella myös "kuminauhaviritys" millä saa köytettyä repun ulkopuolelle kampetta kiinni.
Väittivät vedenpitäväksikin ja toistaiseksi pitänyt paikkansa, en tosin ole kunnon sateissa ajanut. Vetskarin päällä menee semmonen suojareunus, mikä ilmeisesti yrittää suojata vetskaria sateelta, ettei siitä livahda sisään.
Mulla on sama reppu large versiona ja viime viikonloppuna oli kamat kuivat tunnin kaatosateessa ajon jälkeen, joten on se aika vedenpitävä. Muutenkin olen reppuun tyytyväinen. Suosittelen

Back