Rexin etupamppujen stefat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja hessu75
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

hessu75

New member
Moro kaikki,

Nyt tarvitsen teidän wizardien apuja, kun lähden vaihtamaan ekaa kertaa itse etupamppujen stefoja.

Keulahan on ihan normikeula. Ei siis USD.

On muuten hyvät hinnat prätkäkorjaamoilla PKS alueella. kaikki ottaa sen vähintään 50€/ h + tarvikkeet. Eli hinta molemmille stefoille vaihdettuna, uusilla öljyillä 200€ vähän päälle!!! Kaks vitun renkulaa! Menkää korjaamot vähän itteenne. No niin, vuodatus loppuu tähän, sori.

Asiaan,

Voisiko joku kertoa minulle tarvittavat työkalut ja miten puran keulan, kiitos.

Nyt menen tutkimaan korjausopasta...

-Hessu-

eipä tuossa paljon muuta tarvita kun kaks kättä ja ky.pä (vanha sananlasku) keventää oloa,tuolla oli juuri menossa pitkä keskustelu aiheesta,oliko tuolla "yleistä" puolella.

jos sulla on Hessu paine vehkeet käytössä niin ammu ne stefat
sieltä hemmettiin,mutta vanhalla konstilla kun olet etupään
purkanut,pölysuojat pois stefan lukitus rengas pois,tietenkin ekaks alhaalta ruuvi auki ja nesteet pihalle,sitten yläpäästä se "korkki" mutteri auki ja sieltä tulee kalut näkyviin,ainoa erikois työkalu
on millä pystyt pitämään kiinni sitä alapäätä ettei pyöri kun
kierrät alapään kuusiokoloa auki,itse tein sellasen 24mm
kierretangosta jonka päät rälläköisin neliskulmaiseksi ja kiiloiksi,
sillä kun piteli vastaan niin lähti auki.

voi olla että jotain (taas) unohtu mutta kyllä muut varmaan
oikaisee jos olen neuvonut päin mäntyä, mulle makso oma
laiskuun 180€ kun vein korjaamolle,pelkät pumput,mutta
enää ei laiskuus yllätä oli sen verran tyyris homma.

koetappa saada peli kuntoon lauantaiksi,onko sulla muuten ne
stefat jo kotona.

ainiin takaisin laitossa käytä vanhoja stefoja uusien päällä suojana kun painat niitä paikoilleen jollain sopivalla muoviputken
pätkällä,ja vaikka silikoonia reilusti liukasteeksi.

Tsemppiä vaan Hessu stefojen vaihtoon. Mulla meni ekan vaihtoon varmaan 3 h (ja muutama laatusana) toka meni jo puoleen tuntiin. Silloin kyseessä oli mun vanha mopo GPX. Homma on juuri niin helppo kun Jari tuossa sanoi kunhan tosiaan tekeen jonkin työkalun sinne alapuolelle.

Back