RF900R murheita

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jalluniemi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Jalluniemi

New member
Mopediin vaihdettiin jakoketju kiristimineen, kaasarit putsattiin ja synkattiin, venttiilit tarkistettiin ja tuikattiin uudet tulpat talven aikana. Nyt onkin sitten ongelma.....

Kylmänä käy hienosti ja ottaa kierroksia niinkuin pitääkin, mutta kun kone lämpiää niin alkaa pikkuhiljaa kierrokset laskeen kunnes sitten tukehtuu eikä kaasukahvallakaan ole enää mitään virkaa.

A A A A P U U U V A............:)-
 
Ryyppy ei palauta? Kaasarissa oleva ryyppyvaijerin kiinnike on tässä tyyppiongelma joka taittuu ja sitten jumittaa.
 
Ei kyllä heti tule mieleen mikä muu tuo voisi olla. Tietty jäljet vois johtaa sylttytehtaalle, eli jos se nokkaketjunvaihdossa olis jako mennyt hampaan verran pieleen :dunno: mutta olisko sitten muka oire tuollainen, en tiedä.

Sitten yks vois olla bensan saantipuoli (bensapumppu?). RF kun käy bensahana kiinni aika kauan ja sitten pikkuhiljaa "lämmettyään" alkaa yskimään ja käynti hyytymään kunnes lopuksi sammuu kokonaan. Menee siis useampi minuutti (viis) ennenkun kone sammuu jos bensahana on kiinni.
 
Ei kyllä heti tule mieleen mikä muu tuo voisi olla. Tietty jäljet vois johtaa sylttytehtaalle, eli jos se nokkaketjunvaihdossa olis jako mennyt hampaan verran pieleen :dunno: mutta olisko sitten muka oire tuollainen, en tiedä.

Sitten yks vois olla bensan saantipuoli (bensapumppu?). RF kun käy bensahana kiinni aika kauan ja sitten pikkuhiljaa "lämmettyään" alkaa yskimään ja käynti hyytymään kunnes lopuksi sammuu kokonaan. Menee siis useampi minuutti (viis) ennenkun kone sammuu jos bensahana on kiinni.

GS450 Suzuki ei käynyt tyhjää jako hampaalla pielessä, eikä käynti poikennut kylmällä/kuumalla koneella.
Eli kyllä toi bensapuolen ongelmilta vaikuttaa.
 
Saattaisi olla toi ryyppyjupina kun aavistuksen bensa haisi sammuessaan, eli antais liikaa bensaa johon tukehtuu. Mutta tutkitaan kun taas ehtis tallille.
 
No joo...............
Auttaa varmaan asiaa kun viittii laittaa bensaletkut oikeisiin paikkoihin. Nyt oli niinsanottu "suljettu bensansyöttö" eli bensa kiersikin vain tankissa ja pumpulle ei lähtenyt mitään.

ETTÄ MÄÄ OON TYHMÄ😂
 
No joo...............
Auttaa varmaan asiaa kun viittii laittaa bensaletkut oikeisiin paikkoihin. Nyt oli niinsanottu "suljettu bensansyöttö" eli bensa kiersikin vain tankissa ja pumpulle ei lähtenyt mitään.

ETTÄ MÄÄ OON TYHMÄ

Tyhmäksi voi sanoa, jos ensi keväänä ihmettelet taas samaa asiaa:grin: Jollainhan noi on opeteltava.

Hyvä että selvisi:orgmp:
 
Mua joskus pikkasen sapetti kun sain koko laitoken kasattua, niin eikös joku yksinäinen letku sojota suoraan sivulle jostain jalkatapin yläpuolelta (oli asennettu sillain pois tieltä). Joo, se oli bensaletku pumpulta kaasariin. Kaikki auki ja letku kiinni. Toisen kerran laitoin letkut niin että bensapumppu imi bensaa kaasareista tankkiin… Ei lähteny käyntiin. Ja taas kaikki auki… :paikallatuulee:
 
Taitaa olla nämä bensaletkut mutkalla/solmussa/irti/väärässä paikassa yleisimpiä vikoja Suzukeissa. Kokemusta varmaan useammalla, kuin joka toisella tankin irrottaneella.
 
Näitä sattuu. Kyllä on yritetty monenlaisia vehkeitä käyntiin tyhjällä tankilla, nyt olen jo oppinut tarkastamaan polttoainetilanteen.:thumbup:
 
Taitaa olla nämä bensaletkut mutkalla/solmussa/irti/väärässä paikassa yleisimpiä vikoja Suzukeissa. Kokemusta varmaan useammalla, kuin joka toisella tankin irrottaneella.

No niin se onkin siis Suzukin "tyyppivika" 😀, onneks.
Kiitti kaverit vastauksista.
 
Back
Ylös