Mietin tässä, että pitäisikö yrittää talven aikana tehdä pientä piristystä tälle RF900 mopedille. Tarkoitus olisi saada ripeämpi kiihtyvyys varsinkin hitaille vauhdeille (koska niillähän täällä suomen rajoituksilla pelataan).
Pyörä on käytetty penkissä vuonna 2005:
Skannattu penkkilappu
Kaikki osat vakiota (ilmansuodatin, putket, änkkäri, kaasari, nokat). Voin olettaa, että koneelle ei ole mitään oleellisia muutoksia tuon jälkeen tehty, eikä siinä ole mitään huomattavaa käynti-ongelmaa tms (mitä nyt nokkaketju raklattaa, en ole vielä päässyt talliin säätämään).
Saavuttaisiko pelkällä dynojetin satsilla merkittävää eroa, esim. saisiko noita pieniä kuoppia käyrästä tasaisemmaksi?
Dynojetin satsi ei olisi pahan hintainenkaan.
Entäs jos änkkärin vaihto lisäksi? Se vielä voisi olla siedettävä hintatasoltaan.
Kokoputkisto (hinta) ja vaparisuodatin (kerää pölyä) ei ole vaihtoehto, ainakaan minulle. Kokoputkiston hinnalla päivittäisikin jo parempaan pyörään, ja en myöskään pidä ajatuksesta, että kone imaisee 3 kertaa enemmän pölyä sisään.
Välitysten lyhentäminen olisi ainakin investointina halpa keino, mutta nostaakohan kuinka paljon kulutusta matka-ajossa, kun vitosvaihteella ajetaankin isommilla kierroksilla?
Tällä hetkellä menee rauhallisella ajolla karvan päälle 5l/100km 98E:tä matkalla, mikä on minusta ihan kiva ominaisuus 937cc pirteälle pannulle.
EDIT: iso kuva linkiksi
Pyörä on käytetty penkissä vuonna 2005:
Skannattu penkkilappu
Kaikki osat vakiota (ilmansuodatin, putket, änkkäri, kaasari, nokat). Voin olettaa, että koneelle ei ole mitään oleellisia muutoksia tuon jälkeen tehty, eikä siinä ole mitään huomattavaa käynti-ongelmaa tms (mitä nyt nokkaketju raklattaa, en ole vielä päässyt talliin säätämään).
Saavuttaisiko pelkällä dynojetin satsilla merkittävää eroa, esim. saisiko noita pieniä kuoppia käyrästä tasaisemmaksi?
Dynojetin satsi ei olisi pahan hintainenkaan.
Entäs jos änkkärin vaihto lisäksi? Se vielä voisi olla siedettävä hintatasoltaan.
Kokoputkisto (hinta) ja vaparisuodatin (kerää pölyä) ei ole vaihtoehto, ainakaan minulle. Kokoputkiston hinnalla päivittäisikin jo parempaan pyörään, ja en myöskään pidä ajatuksesta, että kone imaisee 3 kertaa enemmän pölyä sisään.
Välitysten lyhentäminen olisi ainakin investointina halpa keino, mutta nostaakohan kuinka paljon kulutusta matka-ajossa, kun vitosvaihteella ajetaankin isommilla kierroksilla?
Tällä hetkellä menee rauhallisella ajolla karvan päälle 5l/100km 98E:tä matkalla, mikä on minusta ihan kiva ominaisuus 937cc pirteälle pannulle.
EDIT: iso kuva linkiksi