Rikesakkoja ylinopeudesta?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MagnaMan
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Rikesakkoja ylinopeudesta? - Lienee harvinaista...

• Ei yhtään

Ääniä: 0 0,0%
  • Yhden

• Useampia

• Ääniä yhteensä
    0
Omalle kohdalleni ei ole sattunut rikesakkoja mistään syystä. Noita kalliimpia versioita on tullut jonkin verran. Eli samassa suhteessahan rikesakkojakin olisi tullut jos pieniä ylinopeuksia ratsattaisiin. Luulisin...

mopolla ei yhtään (!!)
033102bebe_1_prv.gif

a*utolla vaikka kuinka monet...

Eipä ole tullut. Tosin seiskapuolikkaalla shadowilla ei paljoa kaahaillakaan.
062802moto_prv.gif

Mjaa... mä luulin, ettei rikesakkoja juurikaan jaeta pienistä ylinopeuksista. Ilmeisesti senkin suhteen olen ollut hannu hanhi.

Kyllähän niitä jaetaan, käytännössä sakotusraja on kai monesti n.10km/h. Eli rikesakon saa 10-20km/h ylityksellä.

28 vuotta liikenteessä. Jotain puolentoista ja kahden miljoonan kilometrin välillä erillaisilla pörisevillä vehkeillä piikistä kymppipyörään. Ei sakon sakkoa!
sport05.gif

Olen ajellut prätkillä vuodesta 1982.
Olen saanut yhden ylinopeussakon 470 ekee ja yhden kirjallisen varoituksen, ei muuta
talktohand.gif
.

Kolme kertaa olen saanut rikesakon ylinopeudesta kaksi kertaa on mennyt päiväsakoille...
Ja kerran olen saanut kirjallisen varoituksen
wink.gif

28 vuotta liikenteessä. Jotain puolentoista ja kahden miljoonan kilometrin välillä erillaisilla pörisevillä vehkeillä piikistä kymppipyörään. Ei sakon sakkoa!  
sport05.gif
Hatunnoston arvoinen suoritus kumiankalla
033102beer_1_prv.gif

Itse olen ajellut suunnilleen samat vuodet ja samat kilometrit. Ylinopeussakkoja on tullut kymmenkunta, mutta rikesakkoja ei ensimmäistäkään. Sakot ovat pääasiassa tulleet sen vuoksi, etten ole huomannut nopeusrajoituksen muuttumista alaspäin ja kun yleensä ajan maantierajoitukset +10-15 km/h niin ainahan se silloin on ollut päiväsakkojen puolella.

Kummallista vaan, ettei näillä kilometreillä ole tullut yhtään rikesakkoa vaikka ajan rikesakkonopeutta pääsääntöisesti.

Itse olen ajellut suunnilleen samat vuodet ja samat kilometrit. Ylinopeussakkoja on tullut kymmenkunta, mutta rikesakkoja ei ensimmäistäkään. Sakot ovat pääasiassa tulleet sen vuoksi, etten ole huomannut nopeusrajoituksen muuttumista alaspäin ja kun yleensä ajan maantierajoitukset +10-15 km/h niin ainahan se silloin on ollut päiväsakkojen puolella.

Kummallista vaan, ettei näillä kilometreillä ole tullut yhtään rikesakkoa vaikka ajan rikesakkonopeutta pääsääntöisesti.
Muotovalioille on omat sakkonsa
biggrin.gif
.

On just tulossa ilmeisesti kun ajoin kotilolla kameraan 80 alueella 99 km/h eli rikesakolla selviää aika täpärästi  
cool.gif
, mutta ei ole tullut vielä lopullista päätöstä joten nähtäväksi jää.
Kerran aikaisemmin on myös tullut sakot mutta silloin oli sen verran et meni päiväsakoille  
nixweiss.gif
mut pyörällä ei vielä mitään  
062802jumpie_prv.gif

Joo ja sit vielä kerran tuli Norjassa ajettua kameraan ja lähettivät vuoden päästä sakon mutta oli niin epäselvä, eikä mitään valitusosoitetta joten jätin maksamatta  
cool.gif
.  Tästä on kohta mennyt taas vuosi joten katellaan jos sieltä tulee jotain vai ovatko luovuttaneet  
tounge.gif

Yksi on tullut joskus iät ja ajat sitten ja nimenomaan ylinopeudesta. Isompiakin sitten pari..

No, varoituksiakin on tullut muutama ja ilmeisesti uteliaisuutta ajoneuvoa kohtaan enemmänkin kuin varsinaista varoitusta.

Vanha Jaguar urheilucoupe ja Maserati tuntuvat kiinnostavan autoihmisiä aika monesti, myös poliiseja.
smile_org.gif

sport05.gif
Hatunnoston arvoinen suoritus kumiankalla
033102beer_1_prv.gif
Toi on varsin helppoa. Et aja yli 10kmh ylinopeutta, päin punasia, etkä harrasta luovaa kaista-ajoa (splittaa, bussikaistaile, ohita keltasella tahi rytsölöi). Muusta on aikka vaikee saada suomessa sakkoja.

edit:kojrattu kirotusvihre

Elämäni ensimmäiset sakot mopolla tuli tänä kesänä... onneksi jäi rikesakkoihin, 20 oli ylitystä. Viikon päästä sakoista sain kirjallisen huomautuksen, 60@50.

Autolla sitten mennyt reilusti päiväsakon puolelle.
blush.gif

Back