Riku Motor, Lahti

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hammurab
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Hammurab

TappisMC
Iso peukku täytyy antaa Rikun henkilökunnalle. Tuossa taannoin kytkinkahvan sain moposta poikki ja "Suurta Harmitusta" potien soittelemaan josko lähikulmilta uutta löytyisi.

Rikun myymälässä puhelimeen vastannut naishenkilö palveli todella ystävällisesti vaikka joutui toteamaan ettei myymälästä löydy, neuvoi kuitenkin soittamaan kyseisen liikkeen huoltoon.

Huollosta sitten vastasi kiireisen kuuloinen mieshenkilö joka lupasi penkoa varaston ja soittaa hetken päästä uudelleen. Vajaan kymmenen minuutin päästä puhelin soi ja kuulen hyllystä löytyneen sopivan vivun. Ei muuta kuin osa varaukseen ja hieman myöhemmin noutamaan.

Paikan päällä huollossa todella hektisen oloinen meininki ja konttori täynnä asiakkaita. Tiskin takana yksi mies joka jaksaa silti palvella kaikkia ja vielä vastailla asentajien kysymyksiin sovituista huolloista.

"Suuri Harmitus" väistyi ja kytkimen vipu on taas kokonainen. Suuri kiitos hyvästä palvelusta Riku Motorin henkilökunnalle
bowdown.gif
 
Minä voin kompata palvelusta, jollaista en ole tottunut saamaan.

Rikun huollon kännynumero oli varattu, joten katkaisin puhelun ja ajattelin yrittää myöhemmin uudelleen. En jättänyt mitään viestejä.

Jonkun ajan päästä huollosta tuli soitto minulle takaisin, mitä en muista muiden huoltojen koskaan tehneen oma-alotteisesti. Tunsin itseni tärkeäksi asiakkaaksi.

Kaiken huipuksi soittaja oli ennen soittoa tarkistanut asiakasrekisterin puhelinnumeroni perusteella ja tiesi heti suoraan, mistä vehkeestä oli kyse ja mitä sille on aikaisemmin tehty. Mahtavaa!

T:Hessu
 
Ketju/rataspaketin vaihdon siellä teetin ja kaiken kaikkiaan meni 10+, soittivat että takajarrupalat loppu ja vaihtavat uudet, joutuivat sitten poraamaan tapin irti ja meni muutama tunti extra-aikaa jota eivät minulta veloittaneet
smile_org.gif
 
Jos tapin poraaminen kestää muutaman tunnin, niin ei sitä pidä kellään maksattaakkaan.
Huollon puolella varaosahommat toimii ihan hyvin,muista ei kokemusta.Ite liikkeestä en käy ostamassa, kun Päitsin käsiohjelman.
 
Risuja Riku Motorille.
Kunhan viranomaiset ja caseen palkattu asianajaja ovat hoitaneet osuutensa, sitten enemmän detaileja.
Käräjille asti näyttäisi menevän tällä haavaa.
Mutta ei enää koskaan mitään moottoripyörää hankita tuosta puulaakista.
 
Onkohan heidän huollon tasosta mitää sanottavaa? Itellä pitäs kaasarikustomista katsoa seokset, niin voisitteko suositella kyseistä puljua kyseiseen hommaan?
 
Lahden messuilta ostin Rikulta uuden kypärän ja ihmetys oli suuri kun katsoin kypärän valmistus ajankohtaa...kypärä oli yli viisi vuotta vanha...
sad_orig.gif
...
 
Yhdellä sanalla, Perseestä.
Eli huolto pilaa koko liikkeen maineen.
Saisiko useammalla sanalla esimerkin, että miten on "perseestä"?
Ite olen ollut vuosia ollut hieman epäileväinen kyseisen puljun suhteen, koska teinivuosina minut naurettiin ulos liikkeestä, kun kysyin uutukaiseen mopooni huoltoa (ohjekirjan huoltoliikelistassa oli Riku mainittuna Lahden huoltoliikkeeksi). Sen takia vähän varoen käynyt vasta viime aikoina katselemassa paikkoja.

Niin ja olisiko sitten ehdottaa parempaa paikkaa viedä Honda tarkastukseen seoksien osalta?
 
Yhdellä sanalla, Perseestä.
Eli huolto pilaa koko liikkeen maineen.
Saisiko useammalla sanalla esimerkin, että miten on "perseestä"?
Ite olen ollut vuosia ollut hieman epäileväinen kyseisen puljun suhteen, koska teinivuosina minut naurettiin ulos liikkeestä, kun kysyin uutukaiseen mopooni huoltoa (ohjekirjan huoltoliikelistassa oli Riku mainittuna Lahden huoltoliikkeeksi). Sen takia vähän varoen käynyt vasta viime aikoina katselemassa paikkoja.

Niin ja olisiko sitten ehdottaa parempaa paikkaa viedä Honda tarkastukseen seoksien osalta?
Bike&tuning Salpakankaalla osaa panna säädöt kohdalleen. Ainut miinus on,että dynolapussa on 15 hp pienemmät lukemat,kuin b&t:llä. Rikun huolto kun on niin hyvä säätämään,että pelkällä sliparin vaihdolla tulee 15 lisähepoo gixxeriin. Uskoo ken tahtoo
 
Minun kohdalla Rikun huolto on toiminut parin viime vuoden aikana hyvin ja palvelu on ollut ystävällistä. Olen teettänyt siellä Suzukin isot huollot ja yhden pikaisen renkaanvaihdon ( yllätyksekseni renkaan hintakin oli kohtuullinen mutta ei edullisin). Rikun dynolapuissa on näyttänyt olevan 10-15 hp liikaa...
Myymälässäkin olen saanut erittäin hyvää palvelua kun ole ajovarusteita etsiskellyt.
 
Olen kuullut tuosta Riku Motorin huollosta monesta suunnasta kaksijakoista palautetta. Perushuollot menee ok, mutta vähänkin normaalista poikkeavat työt tuntuu olevan vähän arpapeliä. Omakohtaista kokemusta on... valitettavasti...
bawling.gif


Jos huolto veloittaa 75€/h työstä, niin luulisi saavan asiantuntevaa hoitoa pyörälle, mutta kun ei, niin ei. Ymmärrän toki, että huollossa on kokoajan hirveä kiire, mutta kyllähän vituttaa pientä oravaa kun saa moponsa hajoitetuna huollosta pois. Ihan oikeasti, 75€/h, eikä osata edes läppärunkoja synkata ja tyhjäkäyntiä säätää...
talktohand.gif


Huom! Huolto ja myymälä ovat eri yrityksiä. Liikkeestä minulla ei ole mitään pahaa sanottavaa.  
thumbs-up.gif


Harmittaa kyllä lähettää näin negatiivista viestiä, mutta näin tällä kertaa  
033102ass_1_prv.gif
 
Olen kuullut tuosta Riku Motorin huollosta monesta suunnasta kaksijakoista palautetta. Perushuollot menee ok, mutta vähänkin normaalista poikkeavat työt tuntuu olevan vähän arpapeliä. Omakohtaista kokemusta on... valitettavasti...
bawling.gif


Jos huolto veloittaa 75€/h työstä, niin luulisi saavan asiantuntevaa hoitoa pyörälle, mutta kun ei, niin ei. Ymmärrän toki, että huollossa on kokoajan hirveä kiire, mutta kyllähän vituttaa pientä oravaa kun saa moponsa hajoitetuna huollosta pois. Ihan oikeasti, 75€/h, eikä osata edes läppärunkoja synkata ja tyhjäkäyntiä säätää...
talktohand.gif


Huom! Huolto ja myymälä ovat eri yrityksiä. Liikkeestä minulla ei ole mitään pahaa sanottavaa.  
thumbs-up.gif


Harmittaa kyllä lähettää näin negatiivista viestiä, mutta näin tällä kertaa  
033102ass_1_prv.gif
Samoilla sanoilla allekirjoitan saman sisältöisen sanoman.
 
Ei jäänyt viimeisimmästä asioinnista kovin hyvä vaikutelma vaikka asiakaspalvelu oli ihan ok. Itse sai korjata lopulta. Vaihtoivat omaan pyörääni ketjuratassatsin.

Lopputuloksena exupin johtosarja osittain poikki, kun johtonippu jätetty eturattaaan suojakotelon alle ja takarenkaan pultti kiristetty vain 35 nm vaikka 150 nm olisi oikea kireys.

Lupasivat hyvittää seuraavan työn yhteydessä, mutta enpä taida viedä pyörää enää kyseiseen puljuun.
 
Käytin joskus Rikun palveluksia bemarihommissa, mutta sittemmin olen siirtynyt käyttämään R.M. Heinoa Tampereella. Eroa on ollut jokaisessa tilanteessa, ei Rikun hyväksi...
 
Yhdellä sanalla, Perseestä.
Eli huolto pilaa koko liikkeen maineen.
Saisiko useammalla sanalla esimerkin, että miten on "perseestä"?
Ite olen ollut vuosia ollut hieman epäileväinen kyseisen puljun suhteen, koska teinivuosina minut naurettiin ulos liikkeestä, kun kysyin uutukaiseen mopooni huoltoa (ohjekirjan huoltoliikelistassa oli Riku mainittuna Lahden huoltoliikkeeksi). Sen takia vähän varoen käynyt vasta viime aikoina katselemassa paikkoja.

Niin ja olisiko sitten ehdottaa parempaa paikkaa viedä Honda tarkastukseen seoksien osalta?

Omaan kyselyyn seoksien säädön suhteen vastaus oli että tehtaan arvoihin säätää. (ruuvi pohjaan ja 2 kierrosta auki) Eli halvemmaksi tulee kun etsit arvot ja ruuvaat itse.
Eli http://www.moottoripyörähuolto.fi/ on myöskin vastaukseni kysymykseesi jos haluat että penkissä säädetään.
 
Omaan kyselyyn seoksien säädön suhteen vastaus oli että tehtaan arvoihin säätää. (ruuvi pohjaan ja 2 kierrosta auki) Eli halvemmaksi tulee kun etsit arvot ja ruuvaat itse.
Eli http://www.moottoripyörähuolto.fi/ on myöskin vastaukseni kysymykseesi jos haluat että penkissä säädetään.
Homman tarkoitus on se, että kun on edellisen omistajan toimesta vaihtuneet putket ja raitisilmasuodatin, niin en tiedä onko muuta tehty. Ainakin moottorijarrutuksessa paukkuu pirukseea ja on jotenkin ponneton on kun vetää kahvan maksimille, viittaisi, että ei ole muuta tehty.
 
Luulin olevani ainoa mut on näköjään muillakin huollosta sanottavaa. Omalla kohdalla kusi ensinnäkin aikataulu. Kun menit hakemaan pyörää ei oltu vielä tehty mitään. Lopulta vianetsintä oli arpapeliä ja kaiken lisäksi laittoivat hirveen laskun. Aika vaikee tuota laskua oli hyväksyä kun itse oli melkein koko ajan paikalla näkemässä ettei pyörälle tehty yhtään mitään. Kokoajan tuli jonon ohi ns. hyvien asiakkaiden pyöriä joille tehtiin jos jonkinlaista säätöä. Välillä ei ollu huoltopaikkaa vapaana jne... Koko ajasta kuitenkin juoksi tuntitaksa.
 
Varusteita käynnyt rikulta ostamassa ja aina homma pelannut vimosen päälle, Outletista kävin viimeviikolla ostaa hanskat 20 kypää makso ja niillä heitin jänkhällä jytisee reisun ettei mitään. Rouvva Routon kanssa olen kauppani tehnyt!
 
Back
Ylös