Unohda rinkka, mutta jos on pysty ajoasento, kevyt reppu menee.
Älä silti tunge sinne tuhottomasti tavaraa, sillä se ylimääräinen paino rasittaa pitemmällä matkalla, ja ylemmäs tuleva painopiste heikentää ajettavuutta. Toisalta sellainen ohut ja kevyt repunlipare lähes tyhjänä on altis tuulenpuuskille ja lepattaa levottomasti.
Tosiaan semmonen lepattamaton, vettähylkivä ja napakka vaellusreppu, jossa on kunnon säädettävät hihnat ja lantiovyö, sellainen menettelee kohtuumukavasti, kunhan ei ole kovin iso. Itse olen ajanut paljon sellaisen kanssa enskalla. Painava reppu on pitemmän päälle rasittava, ja kevyempikin rupeaa tuntuman kilometrien ja tuntien karttuessa, vaikka oliskin pystympi ajoasento.
Kyykymmän mopottimen kanssa reppu on vielä pikkasen epämiellyttävämpi, eikä nykyään tule kovin innokkasti otettua reppua selkään kuin korkeintaan kauppareissuilla. Nopeammassa ja etukenommassa ajossa ne lepattavat hihnanpäät tms. ressaa, samoten repun alle ajoittain pääsevä puuskainen tuuli tai vaikka vastaantulevan rekan tekemä puuska on inhan tuntuisia, varsinkin jos reppua ei ole klampattu kunnolla selkää vasten. Eikä se huonommalla repulla aina edes onnistu. Eli kannattaa vielä miettiä sitä tankkilaukkua. Niissähän on toisinaan kantohihnat, eli siitä saa repun myös.