Risujen antamiseen rajoituksia?

Wasserschwein

New member
Nyt kun kevät lähenee niin tuonne risu- ja ruusuosastolle tuntuu taas kertyvän kiihtyvään tahtiin negatiivista palautetta milloin mistäkin firmasta yhden viestin ihmeiden toimesta. Ja kohta kun ajokausi alkaa niin sitten alkaa taas tulla niitä maailmaa syleileviä ylistysjuttuja.

Koska ko. toiminta alkaa henk. koht. tasolla vituttamaan ihan oikeasti niin rupesin miettimään, että saisikos tuolle osastolle joitakin rajoituksia kirjoitusoikeuksiin? Olisiko mahdollista rajata oikeuksia esim. siten, että sinne saisivat kirjoittaa vain yli kuukausi sitten rekisteröityneet käyttäjät, jotka ovat kirjoittaneet vähintään 30 viestiä?

Linjana olen henk koht pitänyt että nimettömät viestit poistetaan, sekä muutaman viestin henkilöiden kommentteihin reagoidaan todella herkästi poistamalla tai muokkamalla ne.

Kirjoitusoikeuksien rajoittaminen onnistuu toki teknisesti, tämä hoidetaan käyttäjäryhmäsysteemeillä.

Tällähetkellä palottelemme käyttäjät kahteen eri luokkaan, on "Jäsen" ja "VIP-Jäsen". Vipiksi pääsee kun on sata viestiä täynnä. Eli tällähetkellä rajoitus olisi helpoiten tehtävissä noin, mutta rajana 100 viestiä on aika paljon.

Tuo esim 30 viestin raja vaatisi jonkun käyttäjäryhmän teon näiden kahden olemassaolevan väliin.

Joooo... oikeastaan yksi parhaista ehdotuksista pitkään aikaan. Jospa laitettaisiin kirjoitusoikeudet ko. osioon vain VIP-jäsenille?

Kannatan! Jos on vaikea järjestää tuo uusi 30 postin käyttäjäryhmä, niin sitten kirjoitusoikeudet vain vip-jäsenille.

Nyt on sitten 3 käyttäjätasoa:

0-29 viestiä : Noviisi
30-99 viestiä: Jäsen
100+ viestiä: VIP-jäsen

Noviiseille ei risuihin ja ruusuihin ole muutakuin lukuoikat.

En kannata missään nimessä tuota VIP rajaa.
Tietenkin kaikki paljon kirjoittavat vippiläiset kannattaa
biggrin.gif

Kun on tässä lueskellu näitä kaupoista annettuja palautteita niin kyllä joku rajoitus on tarpeen.
Onko tuo 30 viestiä sitten oikea vai sata, siitä voidaan sitten varmaan vääntää vaikka maailman tappiin.
Nyt on sitten vaan seurattava tilannetta tuleeko noihin aiheisiin mitään järkeä.

Edit: tuli näköjään sata viestiä täyteen, nyt varmaan voisi jo antaa palautetta kaupoistakin.

Varmaan asialle on paikallaan tehdä jotain ja onhan tuo yksi keino vähentää provoilua osiossa.

En kannata. Kukin saa kirjoittaa siltä mistä itsestä tuntuu, mulle on aivan yhdentekevää jos joku kertoo paskat kokemuksensa, on se sit liikkeestä tai merkistä, minä en ainakaan tee sen mukaan valintoja

Nyt kun kevät lähenee niin tuonne risu- ja ruusuosastolle tuntuu taas kertyvän kiihtyvään tahtiin negatiivista palautetta milloin mistäkin firmasta yhden viestin ihmeiden toimesta. Ja kohta kun ajokausi alkaa niin sitten alkaa taas tulla niitä maailmaa syleileviä ylistysjuttuja.

Koska ko. toiminta alkaa henk. koht. tasolla vituttamaan ihan oikeasti niin rupesin miettimään, että saisikos tuolle osastolle joitakin rajoituksia kirjoitusoikeuksiin? Olisiko mahdollista rajata oikeuksia esim. siten, että sinne saisivat kirjoittaa vain yli kuukausi sitten rekisteröityneet käyttäjät, jotka ovat kirjoittaneet vähintään 30 viestiä?
... ja viestien määrä antaa  lisää arvostelukykyä
confused_orig.gif

veryangry.gif

En kannata. Kukin saa kirjoittaa siltä mistä itsestä tuntuu, mulle on aivan yhdentekevää jos joku kertoo paskat kokemuksensa, on se sit liikkeestä tai merkistä, minä en ainakaan tee sen mukaan valintoja
Minäkään en kannata. Uskon vakaasti että suurin osa trolleista normaalijärjellä varustettu lukija osaa itse mielessään suodattaa. Sitäpaitsi jos joku nyt ehdottomasti haluaa mainostaa omansa tai haukkua naapurin putiikkia, niin 30 huuhaa-viestiä syntyy kohtuu nopsaan. Eli rajoitus on hurjan helposti kierrettävissä.

Koska kyseessä on mielipidefoorumi niin varoisin tämmöisiä kaavamaisia rajoituksia vaikkakin ymmärrän että moderointi on aikaavievää puuhaa ja että modeilla lienee parempaakin tekemistä ku siivota Trolli10R:n provoja. Kuitenkin tavallinen rivikäyttäjä on se joka tästä uudesta rajoituksesta eniten kärsii..

...jos joku nyt ehdottomasti haluaa mainostaa omansa tai haukkua naapurin putiikkia, niin 30 huuhaa-viestiä syntyy kohtuu nopsaan. Eli rajoitus on hurjan helposti kierrettävissä.
Kokeile huvin vuoksi tehdä 30 järkevää viestiä kohtuu nopsaan. Jos laitat kaikki kynttiläketjuihin, niin ei siitä kredibiliteetti kauheasti kasva...

Kuitenkin tavallinen rivikäyttäjä on se joka tästä uudesta rajoituksesta eniten kärsii..
Perustelisitko väitteesi, ole hyvä. Tavallisella rivikäyttäjällä on taatusti yli 30 viestiä plakkarissa...

Edit: v*ttuilua hiottu piirun ystävällisempään suuntaan

...jos joku nyt ehdottomasti haluaa mainostaa omansa tai haukkua naapurin putiikkia, niin 30 huuhaa-viestiä syntyy kohtuu nopsaan. Eli rajoitus on hurjan helposti kierrettävissä.
Kokeile huvin vuoksi tehdä 30 järkevää viestiä kohtuu nopsaan. Jos laitat kaikki kynttiläketjuihin, niin ei siitä kredibiliteetti kauheasti kasva...

Kuitenkin tavallinen rivikäyttäjä on se joka tästä uudesta rajoituksesta eniten kärsii..
Perustelisitko väitteesi, ole hyvä. Tavallisella rivikäyttäjällä on taatusti yli 30 viestiä plakkarissa...

Edit: v*ttuilua hiottu piirun ystävällisempään suuntaan
Kuka puhui järkevistä viesteistä? Eikö tämä rajoitus nimeenomaan ole tarkoitus suodattaa pois niitä jotka EI kirjoita järkeviä viestejä?

Ja juuh, anteeksi, tarkennetaan mitä jäi epäselväksi.. tarkoitin tavallisella rivikäyttäjällä semmoisia munkaltaisia joilla viestisaldo karttuu hitaasti, tai sitten ihan aloittelevia. Uusi jäsen kun ei kuitenkaan ole välttämättä sama ku trolli-provo..
Uusi jäsen itse asiassa saattaa hyvinkin olla myös kohtuu uusi motoristi, ja hänellä voi olla erittäin tuoreessa muistissa asiointi MP-liikkeen kanssa ja siitä kommentteja. Vaihtoehtoisesti k.o. uusi jäsen voi olla mopoa juuri vasta hankkimassa ja ehkä haluaa foorumilla esittää tarkentavia kysymyksiä jostain tietystä threadistä..

Tää oli aika mielenkiintoinen ehdotus sikäli, että nyt esim. mun kaltaisilla jäsenillä ei ole enää mahdollisuutta kirjoittaa risuja ja ruusuja -osioon. Kuitenkin olen ollut jäsenenä jo pari vuotta, ja luen palstaa säännöllisesti päivittäin, ja vaikka motoristivuosia ei vielä montaa olekaan, niin aina joskus tulee jopa alan liikkeissä asioitua...  Kuitenkin olen tän uuden säännön mukaan siis ikäänkuin "huonompi" jäsen sen takia, että en ole kovin ahkera kirjoittaja? Ja olen siis potentiaalinen trollaaja kun ei viestejä ole vielä kertynyt riittävää määrää?
Siinä missä pääkaupunkiseudun baareista muutama harrastaa lävistyksiin liittyvää pärstäkerroinsyrjintää, niin kyllä tää uusi sääntö täällä harrastaa uusien tai ei-niin-ahkerien kirjoittajien syrjintää.
Meinaatteko te ihan tosissanne että normaalimaalaisjärjellä varustetut ihmiset eivät osaa erottaa trolleja "oikeista" viesteistä?

Back