ArttuH
New member
Taitaa olla taas näitä kompromissiaiheita, että mitä osa-aluetta halutaan painottaa. Luulisin vaikutuksen hyötysuhteeseen olevan sen verran pieni, että moottoripyörissä ei kiinnosta ketään. Päästöjen osalta saattaa olla vähän enemmänkin käytännön merkitystä.Hmm...onpas jännä aihe, ei ole tullut aiemmin vastaan. Toiselta kantilta nuo urat sitten tiputtaa puristussuhdetta ja kasvattaa crevice-aluetta, jota tyypillisesti on pidetty huonona asiana hyötysuhteen kannalta, koska sinne tuppaa jäämään aina palamatonta soppaa.
Näköjään noilla väitetään olevan jotain funktiota kitkan vähennykseenkin. Tosin normaalisti tuon ylimmän renkaan yläpuolisen alueen ei paljoa pitäisi koskettaa sylinterinseinää, kun se on halkaisijaltaan muuta mäntää pienempi. Mutta lämpöjen noustessa tarpeeksi korkealle voi ollakin jotain merkitystä.
https://www.cp-carrillo.com/p-30865-product-features-custom-features.html
Itse asiassa tuo alue näyttäisi pysyvän aika hyvin puhtaana karstasta. Saattaa sinnekin tietty ajan kanssa jotain kertyä jos kone muutenkin kerää paljon karstaa.