Rivimoottorit KTM:n tulevaisuus?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Knaku
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Duke 800:sta on ainakin julkaistu jo vaikka kuinka paljon vakoilukuvia!
Rivi-2 moottori...
ipeL9Vm.jpg
 
Eiköhän tämä ole vastaus siihen, että 1-mukista ei enää hirveästi voi järkevästi kasvattaa. Alkaa toi n. 700cc olemaan aika paljon yhteen pannuun tälläisessä käytössä.
 
Koneen tilavuuden kasvattaminen lisäämällä sylinterien määrää on selvä, mutta mitä kokonaan uusia malleja sieltä voisi tulla ? Onko tuon 1290GT:n myötä tulossa myös pienempiä matkamalleja...?? Muilla segmenteillä kuitenkin lienee jo kotarilla jokin pyörä (pl. iso kyykky, johon ei tulekaan pyörää).

"revolutionary 2-cylinder engine design, which will make a substantial contribution towards opening up new market segments"
 
Euro 4:n jälkeen tulee vitonen 2020. Ei oo salaisuus, että rivinelkku on tehokkaampi kuin twini ja näin ollen saastemääräyksien kuristuksessa järkevämpi. Näin siis kuvittelen kotarin varautuvan tulevaan. Toisaalta miksi valmistaja hirttäis itsensä mihinkään moottorikonseptiin ikuisiksi ajoiksi? Tulihan yammultakin triple, ja ilmeisen toimiva sellainen.
 
Jep, kun päästö ja kulutusasia on korkea prioriteetti niin rivikoneella saadaan vähemmän liikkuvia osia ja sitä kautta vähemmän energiasyöppöjä osia koneeseen. Ja painokin saadaan pienemmäksi...

Tämä huomaa hyvin autoissa kun pitää hioa kaikki osat ihan alarajalle painon ja kulutuksen takia ja sitten on täystuhon tyyppivikaa à la TSI, N47, THP jne.
 
Back
Ylös