Road Trip 2009 ja sattumusten summa

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pepedro
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Pepedro

New member
Kesän 2009 reissu on sitten alkanut ja olemme päässeet jo tänne Helsingborgiin asti. Vaimon uuden kiiltävä XVS 950 on toiminut kuten pitää ja meikäläisen 07 Buell XB12XT ehti sylkäistä takaiskarista öljyt ulos ensimmäisen 600 km matkalla. Seuraavana päivänä Buellin takarenkaan sai paikata 4 kertaa. Tässä kohtaa pitää osoittaa iso kiitos Harley Davidson Helsingborgin kavereille. Kesken kaikkien kiireiden myyntimies kiersi ympäri kaupunkia etsimässä sopivaa rengasta ja huoltomies vaihtoi renkaan ja korjasi takaiskarin muiden huoltojen ohessa. Hintakin oli kohtuullinen 300 euroa renkaasta ja 2 tunnin työstä. Toivottavasti vastoinkäymiset loppuivat tämän reissun osalta nyt sitten tähän ja jatkossa suunniteltu ranskan läpiajo ja pohjois-iltalian, Slovakian, Tsekin kierto onnistuu. Aikaa on vielä kyllä kolme viikkoa jäljellä.

Petri
 
8 elokuuta ja ollaan Grenoblessa. Kiva kaupunki, tosin aika kallis verrattuna edelliseen yöpymispaikkaa Epinal:iin. Täällä jopa kaupassa punaviinit tuplahintaisia sinne verrattuna. Maanantai-iltana olimme Bremenissä, tosin jossain sivulla kaupunginosassa. Syötiin paikassa nimeltään Seekamps Gasthaust. Ruoka oli sitten aivan taivaallista ja hinta oli vain 45 euroa. Ateriaan kuului kuitenkin alkupalat, pääruoka ja jälkiruoka kahveineen. Muutenkin Saksasta tuli edullisen maan kuva, polttoaine vähän Suomea halvempaa, mutta ruoka kaupoissa selkeästi halvempaa. Seuraava yö oltiin Tilburg:ssa Hollannissa ja se huomattiin että Hollanti on euroopan kalleimpia maita. Paikka sinällään oli tosi mukava, tosin autolla tai mp:llä liikkuminen ei ollut helppoa kun kaikki väylät oli suunniteltu polkupyörille. Sieltä siis puskettiin moottoriteitä pitkin Epinaliiin, josta seuraavana päivänä pikkuteitä pitkin Ranskan alppien yli Grenobleen. Matkaa oli vain 450 km mutta aikaa se vei 9 tuntia. Olen joskus ajanut pieniä, mutkaisia ja jyrkkiä teitä pitkin, mutta nyt kokemus oli kyllä jotain ihan uutta. Viimeiset 15 km ennen määränpäätä oli tuskin yhden auton levyistä yli 10 - 15 prosentin jyrkkyydellä laskevaa serpentiiniä. Tuntivauhti varmaan max 30 ja monin paikoin vähemmän. Joten ei muuta kuin aurinkoiset terveiset täällä Grenoboblesta näin aamukaljan merkeissä. (välipäivä)

Petri
 
Back
Ylös