• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Rostock-venetsia

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mika700
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Mika700

New member
Tarkoitus olis mennä ensi toukokuussa rostock - venetsia reitti, siitä sitten laivalla kreikkaan.
Onkohan siellä kuinka kylmää matkan varrella?
Kertokaa kokemuksia tuollaisesta, ei ole sielläpäin tullut ajettua.

Tän vuoden toukokuun puolivälissä Travemunde-San Marino-välillä oli kylmimmillään +15 Grosscloknerilla. Muuten "alavilla mailla" +25 - +37 eli kyllä valkoinen mies tarkenee. Slovenia ja Kroatia oli itäisimmät maat missä kävin, mutta tuskin Kreikassa sen kylmempää on.

Mun mielestä paras ajankohta Euroopassa pörräämiseen, ei oo ruuhkia ja majapaikoissa aina tilaa.

Mun mielestä paras ajankohta Euroopassa pörräämiseen, ei oo ruuhkia ja majapaikoissa aina tilaa.
JOvvain...
sport05.gif

Juu, sen puoleen tosiaan hyvä aika että hinnat ovat kohillaan, eikä ole ryysistä väylillä. Ainoa piiiitkä miinus tulee siitä että kaikki passot ei tietenkään ole vielä tuolloin ajettavissa eli joutuu karttaa lukemaan hiukkasen tarkemmin...
wink.gif

4 päivää taitaa olla aika passeli aika tuohon alle 1400 km matkaan, tarkoitus mennä suorinta tietä, vai olisko vaihtoehtoja?

4 päivää taitaa olla aika passeli aika tuohon alle 1400 km matkaan, tarkoitus mennä suorinta tietä, vai olisko vaihtoehtoja?
Menee helposti kolmessakin, jos pelkästään Venetsia siintää kiikarissa. Mä kärsin Saksan läpiajorangaistuksen heti ekana yönä, kun laiva tuli rantaan iltayhdeksän aikaan. Siinä kauaa ei nokka tuhise kun on jo Itävallassa. Alppien ja Dolomiittien jälkeen ei olekaan enää kuin tasaista ja suoraa Italian baanaa Adrianmeren rannalle.

Venetsiaan ja siitä kreikan super rallyyn.
Onkos siellä välillä paljon maksullisia teitä?
Alppien yli vai tunnelia pitkin?
Alpeilla taitaa olla viileää..
Vitsi ku tulee kyssäreitä, oon niin uuno ;)

Venetsiaan ja siitä kreikan super rallyyn.
Onkos siellä välillä paljon maksullisia teitä?
Alppien yli vai tunnelia pitkin?
Alpeilla taitaa olla viileää..
Vitsi ku tulee kyssäreitä, oon niin uuno ;)
Kulkupelinä ilmeisesti Harrikka joten autobaanalla ei vedetä miljoonaa... silti 4 päivää riittää mainiosti, matkaa on alle 1500km.

No jos tarkoitus on vaan noepasti päästä perille, niin suorin reitti Rostock-Munchen-Innsbruck-Verona-Venezia on baanaa(moottoritietä) koko matka eikä nouse kovin korkealle, ei varmasti tule kylmä.
Saksa-Itävalta rajalta voi/pitää ostaa Vignette eli tarra Itävallan moottoritietä varten.
Jos menee suoraan tuota motaria Brennerin ylitse, niin siinä on erilinen tietulli joka taitaa olla aika kallis (n. 30eur?). Sen voi toki kiertää eikä se paljoa matkaa hidasta ja maisemissa voittaa vielä enempi.
Italiassa motarit on maksullisia, sisäänmennessä saa tiketin ja pois lähtiessä maksetaan sen mukaan paljonko on ajettu.

Eipä tuohon kohtuudella 4 pvää saa kulumaan jos ei jo puoliltapäivin pysähdy jonnekin kortteeria kyselemään...
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
, menee pariin päivään helpostikin jos aamulla lähtee P-Saksasta ajelemaan..
062802moto_prv.gif

Joo itte tykkään kanssa Toukokuusta euroopassa vaik ei kaikki passot vielä auki olekkaan. Toukokuu on yleensä aika kuivaa aikaa... Ja jos hikoilla haluaa niin ei kun alppien alapuolelle! Eikä tosiaan tartte turistiruuhkassa kärvistellä!

Eipä tuohon kohtuudella 4 pvää saa kulumaan jos ei jo puoliltapäivin pysähdy jonnekin kortteeria kyselemään...
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
, menee pariin päivään helpostikin jos aamulla lähtee P-Saksasta ajelemaan..
062802moto_prv.gif
Pari päivää sanosin minäkii et tuohon menee sillee mukavan letkeesti. Tosin jos haluaa kattella kaikkee (Lue: mamma matkassa) ni 4 päivää menee komiasti1

Back