• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Rsv Mille vai Falco

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ricky
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

ricky

New member
Olen katsomassa nyt pirteämpää italiaanoa kun V2 veivät kuitenkin voiton mietinnässä. Nyt näemmä Falcoa/Millea saisi hyvään hintaan.

Olen katsellut Falcoa ja Rsv milleä(98-01 ikäisiä). Mitä hyviä ja huonoja puolia noissa on? Miten vertaisitte näitä kahta? Falcossa ainakin passeli ajoasento, mukavan tuntuinen kone. Rsv Mille oli hieno ajaa ikäisekseen, mutta ajoasento aika karmea...yksilökohtainen kysymys, mutta tottuuko siihen? Vai kannattaako ostaa suoraa Falco? Tai sitten laittaa hieman vähän erilainen tanko Milleen, onko kokemuksia?

Kysytään nyt samalla, mutta onko jollain kokemuksia esim Ducati ST4? Jos vertaa Falcoon.

Pyörää olen katsellut liikkeistä vaihdokin takia.
 
Siitähän se riippuu, mitä haetaan. Mille on todella sporttinen paketti. Mille sporttiseen ajoon, Falco yleisajoon, ST4 touringiin. Hyvät ja huonot puolet löytyykin sport vs. touring vertailusta. Tekniikkapuolella laturi-, staattori- ym. ongelmat saatta tulla Apriliassa eteen...

Mielestäni ei kannata pilata Milleä erilaisella tangolla. Tosta sun viestistä hyvin pitkälti saa kuvan, että Falco on se minkä tod.näk. hankit.
 
Jep, olet oikeassa. Eivätköhän Falcossakin riitä ominaisuudet kurvihauskutteluun, Millella se tietty olisi hauskempaa, mutta kun ajamiseen kuuluu paljon pakollista duunimatka-ajoa kaupungissa, välttämättämiä siirtymiä maanteillä ja pari jonkilaista vähän pidempää ajoakin.

Ja kun sporttinen asento on erittäin hauska mutkatiellä, mutta ei oikein maistu ruuhkan keskellä ja pikkuvauhdeissa niin hyvältä.
 
Aika kovia hinnat suomalaisissa liikkeissä noilla imo. Kun vertaa esim tuohon Viron Bikepointtiin missä -03 Falco on taxfreena 4100 eurova...
 
Onhan ne kovempia hintoja. Mutta kun on vaihtopyörä, niin mahdotonta tyrkätä vaihdossa tollaseen. Ja kun tietää, kuinka vaikeeta on oikeesti myydä pyörää suoraan.

Tokihan sitä voi malttaa mielensä ja odottaa...mutta ei vaan toimi omalla kohdalla
sad_orig.gif
 
Hieman samanlaisten vaihtoehtojen kanssa itsekin painiskelin pari vuotta sitten. Puolivahingossa otin sitten koeajoon yön yli Futuran ja sille tielle jäätiin. Suosittelen kokeilemaan, jos Duksulta ST-mallit kiikarissa.
 
Jep, olet oikeassa. Eivätköhän Falcossakin riitä ominaisuudet kurvihauskutteluun, Millella se tietty olisi hauskempaa, mutta kun ajamiseen kuuluu paljon pakollista duunimatka-ajoa kaupungissa, välttämättämiä siirtymiä maanteillä ja pari jonkilaista vähän pidempää ajoakin.

Ja kun sporttinen asento on erittäin hauska mutkatiellä, mutta ei oikein maistu ruuhkan keskellä ja pikkuvauhdeissa niin hyvältä.
Mites Tuono?

Alusta ja muut komponentit samat ku millessä... Riittää radalle ja viihtyy äärimmäisen hyvin kaupungissakin! Ajoasento rento ja käsiteltävyys huippuluokkaa.

Ja katettakin on sen verran, että maantielläkään ei tule ongelmaa.

Aika hyvä kompromissi
cool.gif
 
Joo, totta, Tuono olis kanssa hyvä vaihtoehto. Tuonoja ei paljoa vaan näy myynnissä.

Kyllähän mille on tosiaan hieno peli päästellä, harmittaa se ajoasento vaan vähän. Tiedän, ettei sitä jaksa nurkkapyörittelyssä.

Falco tuntui kyllä painavammalta kuin Mille(ja rennommalta), eikä heti kylmilteen kyllä taipunut samalla tavalla kurveihin
smile_org.gif
Mutta tosiaan, eiköhän siihenkin totu.
 
Joo, totta, Tuono olis kanssa hyvä vaihtoehto. Tuonoja ei paljoa vaan näy myynnissä.

Kyllähän mille on tosiaan hieno peli päästellä, harmittaa se ajoasento vaan vähän. Tiedän, ettei sitä jaksa nurkkapyörittelyssä.

Falco tuntui kyllä painavammalta kuin Mille(ja rennommalta), eikä heti kylmilteen kyllä taipunut samalla tavalla kurveihin
smile_org.gif
Mutta tosiaan, eiköhän siihenkin totu.
Tuolta löytyis yksi aika hyvä yksilö
wink.gif
 
Totaalisen puolueellinen mielipide. Osta Tuono niin ei tarvitse katua (joskaan soralla ei ihan parhaimmillaan...eheh
smile_org.gif
Falcokin toki soiva peli. Varsinkin reissussa ja 2 päällä.
thumbs-up.gif
 
Entinen työkaveri kehui laittaneensa Milleen säädettävät jalkatapit ja kliparit, ja kuulemma ei tarvinnut tinkiä yleisessä köröttelyssä liikaa mukavuudesta taikka radalla/mutkilla sporttisuudesta.

En sitten vaan itse ole päässyt tuota tyyppäämään kun tuo pyörä on Itävallassa joten kunhan tässä lämpimikseni naputtelen.
 
Löysin netistä juttuja, kun olivat tehneet "Tuonon" Millesta. Eikös Tuono ja Mille ole aika paljon samanlaisia? Etsin vähän tietoa tosta, Milleen saa raiserisettia ja siitä sitten suorahkon tangon. Sitten katteet pois...ja... no tulishan siitä taas ihan eri pyörä sitten.

Muutenhan tossa ei ole mitään järkeä(onko sittenkään), mutta kun Tuonoja ei paljoa myynnissä ja taas Millea saa alta 5 tonnin.
 
Back
Ylös