• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

RSV:n flekti sekoilee?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Eroz
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Eroz

New member
Jep, eli tämmöistä olen havainnut viime aikoina. Flektit alkavat pyörimään jo seitsemässä kympissä, kun aiemmin ne käynnistyivät huomattavasti myöhemmin, olisiko jossain yhdeksänkympin jälkeen. Huomasin tuon joitain viikkoja sitten tankkaus+tupakki-yhdistelmän jälkeen, kun lämpömittari näytti 75:ttä mutta flektit käynnistyivät silti heti kun laitoin virrat päälle.

En ole ilmiöstä hirvittävän huolissani sillä käyntilämmöt ovat samassa 79:ssä kuin aina ennenkin tien päällä. Kummastuttaa vain hieman, ja onhan tuossa tietysti varmaankin jonkun ampeerin osan virranhäviö akulta myös olemassa.

Onko kellekään muulle käynyt samoin, tai onko muita kommentteja?
 
Mulla toimii kyllä mielstäni normisti lähtiskö noi pyöriin 97 C ja pois 95 C.
olisko kontakti häiriö tai lämpö anturi feelu?
 
Tuonossa lähtee flekti 97 C ja sammuu 93 C. Oliskohan sulla lämpöanturissa vika (siis siinä joka ohjaa flektiä)?
 
Luultavasti siinä flektin anturissa tai sen kytkennöissä häikkää.

Teoriassa tietty on mahdollista, että vedenkierrossa vois olla jotain häikkää... että eri antureiden kohdalla olis kovinkin eri lämmöt.
 
Luultavasti siinä flektin anturissa tai sen kytkennöissä häikkää.

Teoriassa tietty on mahdollista, että vedenkierrossa vois olla jotain häikkää... että eri antureiden kohdalla olis kovinkin eri lämmöt.
No niin no, tuo nyt on jo hieman huolestuttavampaa. Flektit kun lähtevät rullaamaan saman tien kun lämmöt käynnistyksestä tuohon 70 asteeseen nousevat. Tosin lämpöjen nousu vaikuttaa olevan täysin samantempoista kuin aiemminkin - jos koneesta ei kiertäisi nesteet, niin eikö silloin lämmönnousun mittarissa pitäisi olla hitaampaa (mittarin anturille ei pääse kiertämään koneessa lämpiävä neste)?

Onko kellään tietoa onko näissä yksi vai kaksi lämpöanturia, ja missä paikoissa ne sijaitsevat?
 
Joopa, taisi mennä anturin hankinnaksi. Onko kukaan tehnyt tuota? Vaikuttaisi huoltomanuaalia lukemalla suunnilleen sellaiselta hommalta, jonka voi tehdä taloyhtiön parkkipaikalla. Tyyliin, sivukate pois, johdot irti, anturi pois, kokoonpano uudella anturilla vastakkaisessa järjestyksessä ja Loctiteä tai teflonteippiä kierteisiin.

Vai olenko menossa kovin mönkään?
 
Kuvien perusteelle varmaan noi kuparitiivisteet kannattaa uusia, mutta niitä nyt varmaan löytyy autotarvikepuolelta.

Vettähän siellä on takan eihän ton kovin vaativa homma voi olla ellei Itävallan insinööri sinne jotain jullikoita ole rakentanut.

Noi anturit voi olla vaikeempia hommaa sopu hintaan...
 
Juu, perustyökaluilla homma onnistuu. Ainakin uudemmassa mallissa (04-) tilaa on suhteellisen vähän kun ruiskurungot on on koneessa paikalla --> sorminäppäryyttä peliin.

Anturit näyttää maksavan luokkaa 45€/kpl
 
Back
Ylös