Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mielestäni ei olen lisännyt öljyä n. 2 litraa sitten 1.000 km huollon onko se paljon vai vähän en osaa sanoa.Pakko kysyä, kun väittävät moista: syökö se runsaasti öljyä?
Usein on niin, että koneelle "juotetaan" öljyä. Jos katsoo öljymäärää vaikka eri asennoissa, ajon jälkeen jne, voi näyttää et öljyä on liian vähän ja usein sitä jää myös lauhduttimeen. Jos silloin vaan lisää öljyä, niin kyllä se liian polttaa pois ja näin sit "kuluttaa" reilusti.Pakko kysyä, kun väittävät moista: syökö se runsaasti öljyä?
Oikeassa olet.Miten se noin sairaasti sitä öljyä kiskoo??![]()
Mulla on 1200:nen GS, joka on hörpännyt 9500 kilsalla about ~3-6 DESI Litraa. Pidän tätä kulutusta uudenkarheutena ja odotan sen tippuvan puoleen, kunhan kone tulee kunnolla sisäänajetuksi..
FIN_GSer
Mitä öljyä sä siinä käytät?
Synteettiset 5W-50 öljyt hurahtaa litkuina männän ohi kylmänä käynnistyksessä ja savua tulee pakoputkesta solkenaan. Sinne ne menee ne öljynkulutukset.
Ei siinä saa käyttää synteettisiä ollenkaan alkumetreillä, eikä muutenkaan suositella. BMW kieltää ne synteettiset alussa.
Vanha boxerimottori. Vanha öljy, paras öljy. Mä käytän 20W-50 Nesteen öljyä. Se on ihan ohjekirjan mukaan suositeltu öljy. Maksaa alle kympin 4 litraa ( Nesteen huoltoasemalla ) ja hyvin toimii eikä kulu minnekään.
Pekka
![]()
![]()
![]()
sanoi:Vanha boxerimottori. Vanha öljy, paras öljy. Mä käytän 20W-50 Nesteen öljyä. Se on ihan ohjekirjan mukaan suositeltu öljy. Maksaa alle kympin 4 litraa ( Nesteen huoltoasemalla ) ja hyvin toimii eikä kulu minnekään.
Sain alle keväällä 2006 uuden R 1200 RT:n ESA:lla. Mittariin tuli 31000 km. Lisäsin öljyä ensimmäisen 10000 km aikana 0,9 L. Olen tehnyt 10000 km huoltojen puolivälissä (5000, 15000, 25000) itse ylimääräisen öljyn vaihdon. Ensimmäisen 10000 km jälkeen n. 5000 km matkalla pinta laskee lähelle alarajaa mutta ei ole ollut tarvetta lisäillä öljyä, kuitenkin olen vaihdossa pullon pohjalle jääneen 1-2 dl joskus lisännyt. Huollon mukaan näin boxerin kuuluukin toimia. Käytetty on 20W-50 mineraaliöljyä.Pakko kysyä, kun väittävät moista: syökö se runsaasti öljyä?