• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Rukka"unit"/taasko susiostos!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Keppigee
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Keppigee

New member
No hitto ,ostin paremmin istuvan/näkoisen Rukka unit gorepuvun..
Edellinen pukuni(edelleen kaapissa)IXS ...joku malli?,mutta vaikka vähän ruma niin pysyipäs sillä sateella kuivana,myös känny ja röökitkin.
Ensikertaa nyt ostamaani Rukka unit;tia (maksoikin)lähdin tarkoituksella sateeseen koeajamaan(aivan kustomilla,jossa ei etes plexiä"mamman mopo"),puku piti äijän kuivana,mutta känny ja röökit olivat kyllä lähellä oikosulkua kun olivat lieko märkänä rinta/ulkotaskuissa,vanha ixs puku piti ne kuivana....
veryangry.gif
...
Luin kyllä ensi "ärtymyksestäni" Rukka puvun "käyttöohjeet",siellähän lukee että ulkotaskuihin ei tulisi laittaa esim,kännykkää kun kastumismahdollisuus(röökit,ymmmm)...
Ei helvetti,tuon hint/laatuis/maineis/...puvuus suunnittelijan pitääs tajuta laittaa ulkotaskuihin "ns tarraläpät ja sitte sen alla vasta vetoketju",nythän ei ole kun vetoketju suoraan sateelle alttiina/vesi menee suoraan taskuun/kun ei tarra läppää,,,,
Muuten hjuva/hieno puku,,,,, vanhassa vara parempi.
Pitääkös nyt kaivella tavarat aina alimmaisista taskuista vai vetääkkö taskutavarat kortonkii...onkos muissa Rukka malleissa samalla lailllll...vähästä pilalla....

No eihän se pelkkä kangas mitään suojaa!
Märkää pelkäävät esineet laitetaan sinne vedenpitävään povitaskuun, joita Rukka on suonut ruhtinaalliset 1 kpl.

Älä murehdi. Minun täysin pitävä arlen ness gore takki vuoti tänään kuin seula jo vartin ajon jälkeen vaikka saksalainen kauppias kehui "taatusti" vedenpitäväksi. Ymmärrän kyllä ettei se mikään sadeasu ole, mutta kun olisi edes vartin verran kuivana pitänyt... Tosin taitaa nuo rukan takit maksaa tuplasti enemmän... Btw, mp-messuilta ostetut 60 egen housut piti hyvin vettä vaikka polvisuojat ei pysy paikoillaan ja muutenkin alkaa ompeleet repsottaa sisäpuolelta  
confused_orig.gif

Eikös Rukan Unit puvuissa on irrallinen sisävuori joka on vedenpitävä elikkä takki itsestään ei ole.

Märkää pelkäävät esineet laitetaan sinne vedenpitävään povitaskuun, joita Rukka on suonut ruhtinaalliset 1 kpl.
Öö... eikös niitä ole 2 kpl. Kännytasku neppariläpän alla oikealla ja lompakkotasku päävetoketjun alla vasemmalla puolella. Keppigee: Unit -takkia ei tietääkseni ole olemasssa... eikä Rukan sivuillakaan. Tarkoitatko Steeliä?
No voikukka,onkohan myyneet sitte jonkun "ylivuotisen mallin",kyllä ostolapussa lukee Rukka Unit(ylivieskan kärkkäiseltä).tuossa Rukan uudessa mallistossa ei ko takkimallia tosiaan ollut,melkein kuin tuo sro anatomic mutta päävetoketju tässä on suorassa.
Taskuja on kaksi povitaskua/molemmin puolin/vedenpitäviä/siis niille kännylle ja röökeille,ja sit nuo "vesitaskut"2kpl ulkopuolella.
Kait tuon kans on vain elettävä,onhan kumminkin "hieno"...
Ediä;joo kyllä tuo steel malli on kyseessä/mustana...

Itte ostin omat releet samasta paikasta... siis kokomustat Unit-pöksyt ja Steel-takki. Takissa ei tainnut olla mallimerkintää lainkaan. Muita Rukan malleja niillä ei ollutkaan. Hintaa tuolla setillä oli vähän vajaa 6reikäleipä euroa. Selkäsuojia siihen takkiin saa ainakin täältä Oulun Kärkkäiseltä 20 hintaan... saattaapi löytyä halvemmalla Kokkolan tehtaanmyymälästä (jos sellainen on vielä olemassa). Itte en käytä noita ulkotaskuja sen takia, kun pelkään että jos jää vetoketju auki, niin ilmaviima saattaa tyhjentää taskun... se taskunsuun suojaläppä sais olla rintaa kohti IMO. Muuten hlvtin hyvä puku
cool.gif

"siis kokomustat Unit-pöksyt ja Steel-takki. "

Juurikin tuollainen puku kyseessä,,just näin.
Vuoret jätin heti pois kun ovat pirun kuumat,jos kylmä yllättää niin alle lisäämällä vaatetta helpompi kuin vuoria asentelemalla.
Tämä puku istuu hyvin eikä kyllä lepata kuten entinen/materiaali on jämäkämpää/jäykempää.
Kyllä Kokkolassa Rukan tehdas vielä toiminnassa,mutta ko mp pukuja ei kuulemma siellä tehdä,korjauspalvelu ja takuukorjaukset kyllä siellä tekevät.

Opiksi muillekkin,aurinkoinen keli ja kännyhän oli siinä etutaskussa mutta 3km matkalla satoi paikallinen sadekuuro,ajattelin kun aurinkoakin jo näkyi vähän matkan päässä ja sade loppui että elektroniikka kestää tuon,paskat känny taas kotiin päästyä oikosessa/röökit märkinä,"onneksi" talossamme on vesivahinko joten sain kännyn nopeasti kuivax kun laitoin keittiöön vesivahinko kuivaajan päälle ja alkoihan toimiin taas,,,,,mutta känny ja muut "arat vehkeet" kyllä kantsii laittaa sinne sisä taskuun AINA.....varmuuden vuoxxxxi,,,,,(nämä taskut IMEE vettä)p#¤"&%(7=?ainakin kun tällainen RUKKA asu kyseessä.....
bowdown.gif

Mielestäni tätä ei ollut mainittu aikaisimmissa jutuissa, mutta ainakin mulla vasemmalla oleva povari, jossa on myös kännytasku, ei pidä vettä! Mutta oikealla puolella oleva povari pitää vesisateen ulkona. Tosin mulla on kyllä vähän vanhempi Rukan puku..

Taskujen eron huomaa siitä, että vasemmalla olevan povarin voi avata ilman että aukaisee takin vetoketjun, oikeata ei voi.

Minul on kyllä jo vanha rukan puku, mutta kyllä siinä Gore on sisätakissa.
Ulkotakki on pelkkää kangasta ja siks helppo pestä...ei tarvitse pelätä goren menevän pilalle.
Mut kyllä mä sanon, että pieni on murhe, jos joku tasku ei ole vedenpitävä...?

Rukan Steel-takissa on kaksi povaria, joista oikeanpuoleisessa on kännykkä-lokero/paikka.

Sen lisäksihän siinä on kaksi taskua etumuksessa (vetskarit ulkopuolella) ja hihataskut. Enemmän taskuja kuin minulla on ikinä missään ajotakissa ollut. Mieleeni ei tosiaan ole tullut laittaa kännyä kuin povariin.

Steelin hihojen vetskarit eivät muuten ole taskut vaan niiden kautta irrotetaan kyynärsuojat. Nimim. olen kertaalleen sieltä takin uumenista avaimia kaivellut
biggrin.gif

Aiheen aloituspointti oli alkujaan purnata tästä rukka puvusta jonka ulkotaskuissa ei todellakaan pysy kuivana edes pikkusateessa tavarat.....kun edellinen IXS pukuni ulkotaskuissa pysyi kuivana tavarat pitemmänkin sateen jopa kaatosateessa....mutta näemmä puvuissa on eroja,,,toki RUKKA on laatupuku ja kun homman tietää sen kanssa voi ehkä elää....
bowdown.gif

Steelin hihojen vetskarit eivät muuten ole taskut vaan niiden kautta irrotetaan kyynärsuojat. Nimim. olen kertaalleen sieltä takin uumenista avaimia kaivellut  
biggrin.gif
No hitsi. Onneksi tuli tuokin selville, ennenkuin piti itse kokeilla
biggrin.gif

Takkikin on vasta 2 päivää vanha, joten ihan kaikkea ei ole vielä kerennyt opiskella
withstupid.gif

biggrin.gif
No hitsi. Onneksi tuli tuokin selville, ennenkuin piti itse kokeilla
biggrin.gif

Takkikin on vasta 2 päivää vanha, joten ihan kaikkea ei ole vielä kerennyt opiskella
withstupid.gif
Kaikesta huolimatta ja ehkä sen takia,puku on kyllä hieno ja istuu hyvin....onkos tässä steel takissa/(housuissa) tosiaan tuo gore kalvo siinä sisävuoressa eikäs ollenkaan tässä päälykankaassa,niinkuin tuolla edellä joku oli maininnut...itsekkään vielä ko puvusta mithän tiiä.....

Back