• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Rukka vs. kilpailija?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Peter Pan
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Peter Pan

New member
No niin arvoisat kanssa motoristit....ajattelin kirjoitellatiedustella Teiltä hieman mielipiteitä+mahdollisia kokemuksia Rukka ajoasuista.
Tarkoituksenani olisi hankkia kokonaan uusi ajoasu ja olen hieman katsellut "sillä silmillä"Rukka mallistosta joko SRO malliston takki+housuja tai Air Power mallistosta APR3 takki+housuja. Onko kenelläkään kokemuksia ks. tuotteista itsellään ?
Onko jollain toisella valmistajalla vastaavanlaisia ajoasuja ...Yoko?
Sitten vielä tämä hinta puoli Rukka vetimistä ...onko ks. tuote aina saman hinta ostipa keväällä/kesällä tai talvella vai onko hinnoittelussa "kausivaihtelua"? Edullisimissa ajopuvuissa ale % ovat syksyllä varsin komeita, muuta kuinka esim. Rukkan laita?
Kerron tässä lopuksi vielä , että ajopukuni pitäisi siis olla vedenpitävä, riittävän lämmin kevät/syksy mutta riittävän "hengittävä" keski-euroopan reissuilla.
Pitkä käyttöikä olis myös plussaa...

Kyllä syksyn alennusmyynti koskee myös Rukkan tuotteita; itse ostin marraskuun -04 lopulla Rukkan A-Techin       -40% ovh:sta.

En muista mitä mallia ajoasuni on, joku Rukka kuitenki. Hyvin pitää vettä, kengät ja hanskat on vuotanu ja muuten pysyny kuivana. Jopa mopo oireillu liiallisen vesisateen takia ja minä kuiva  
062802jumpie_prv.gif

Eihän mikään gore asu määräänsä enempää pysty kosteutta haihduttamaan, valmistajasta riippumatta. Ajaessa 30+ lämmöissä ei ole ongelmia ollut. Heti kun liike lakkaa niin hikeä pukkaa, lienee jälleen kerran ongelma materiaalista sekä valmistajasta riippumatta?

Yleensä taitaa olla syksyllä/talvella varaston tyhjennyksiä isoilla ale% että saadaan uusille tuotteille tilaa. Tää on sit ihan mutu pohjalta arvioitu  
nixweiss.gif

Rukka ja Yoko (nykyisin Scott) ovat luotettavia ja hyviä pukuja, kun ostaa Goretex kalvolla olevia pukuja ja irroitettavat (lämpö)vuoret takissa ja housuissa
Osto se malli, joka tuntuu itsellesi parhaimmalta.
Syksyllä on Rukalla ja Scottilla tarjoukset, jotta saavat varastot tyhjiksi.
Tällä hetkellä on saatavilla muutamia Yoko merkkisiä pukuja vielä tarjouksessa kun merkki on vaihtunut, suosittelen.

PS. Älä osta liian isoa pukua vaan sellainen sopiva. Kyseisten pukujen alle ei paljoa tarvi lisävaatetta, koska ovat niin lämpimiä.

062802moto_prv.gif
Ostin tos keväällä moottoripyörämessuilta rukan goretex puvun ja sain sen todella edullisesti. Koko vaan tarvii olla just sopiva eikä liian iso. Olen itse ollut tosi tyytyväinen pukuun koska aloitin jo viileillä keleillä ajamisen,joten suosittelen lämpimästi.
wink.gif

Itse ostin täksi kaudeksi Rukan Steel jacket takin ja Rukan Unit Trousers housut
inlove.gif
Erittäin tyytyväinen olen ollut valintaan suosittelen lämpimästi RUKKAA nii juu ja 5v takuu on noissa puvuissa
buttrock.gif

Ostettiin kaks Yokon kokopukua hintaan 800 ja risat. Olivat tosiaan aikas huokeita tuolloin vuoden vaihteen tietämillä.

Rukkaakin olis saanu poistohintaan, mutta en löytänyt yhtään sopivanmallista versiota, en housuja enkä takkia.. hmm.. oonkohan jotenkin outo
blush.gif

Onneks löyty sit nuo jokot.. sopivat heti niinku isi ä***in..

KANNATTAA siis katella tarjouksia syksyllä jos ei oo kamojen kans kiire.
Jos niitä Yokon ylivuotisia viel löytyy, saa varmaan tosi edukkaasti. KX-centerissä mansessa oli vielä reilut läjät sillon vuoden vaihteessa..

edit: unohtui mainita että yokon ainoa ero rukkaan (henk.koht mielipide) on vain 2 vuoden takuu. En tiiä miten on sitten näiden uudella merkillä varustettujen Scottien kans.

Itse koettelin mm Rukkaa Yokoa, mutta päädyin loppujen lopuksi Kushitanin gorepukuun.

Istuu paremmin päälle, ja ulkoasustakin tykkäsin enemmän.
Tosin kovin montaa samanlaista en ole liikenteessä nähnyt, niitä kai ei ole tuotu maahankaan kuin tästä vuodesta alkaen.

Hankin viime kaudella Yokon(nykyisin Scott)Optima goretex-puvun,olen ollut erittäin tyytyväinen. Silmäilin myös Rukkaa,mutta Yokon sai paremmalla hintaa(enemmän alennusta),ja laadussa tms. en ole havainnut ihmeempiä eroja Rukan kanssa. Mulla on ollut 2 kpl Rukan gorepukuja aiemmin.Vertaile eri merkkien saman hintaluokan pukuja,käy EHDOTTOMASTI sovittamassa eri pukuja ennen ostopäätöstä,ja tutki kaikki puvun toimivuuteen ja säätämiseen liittyvät asiat. Ja istu prätkän päälle kun kokeilet pukuja niin tiedät miltä se tuntuu ajoasennossa,niissä on joskus eroja,isojakin.

Onko Yoko Optima puku vielä "valmistus kamaa" ja jos ei niin vieläkö joskin löytyy l/xl-kokoja myynissä ja niiden hinnat?

Konttasin perjantaina Rukka Imatran kanssa ruoholahdessa. Vauhtia alle nelkyt ja hiha kului puhki kyynärpään kohdalta. Nyt käsi ruvella. Taidan siirtyä nahkaan jatkossa.

Yokon Optima taitaa olla nyt Scott Optima,pk-seudulla ainakin BW ja muutamat muutkin myy Yoko/Scottin kamaa.

Olen käyttänyt Rukkaa RVP mallin ulostulosta saakka. Kokemukset ovat pääosin myönteisiä, varsinkin kun Rukan suunnittelu ottaa käyttäjien kokemuksia vastaan positiivisessa mielessä.
Ajan paljon Norjassa, jossa kelejä ei paljoa voi valita, lähes aina sataa. En löydä suurempaa moittimista koska asut ovat toimineet niin kuin pitääkin. On toki huomattava että kalvoasu vaatii sopivan alusasun toimiakseen optimaalisesti. Useat moitteet johtuvatkin vain väärästä pukeutumistavasta, ilmakerros kuoriasun ja ihon väliltä puuttuu.
Nykuinen pukuni on Rukan SRO, josta on hyvät kokemukset. Suorituskyky on jälleen uudella tasolla vanhempiin malleihin verrattuna. Uudet materiaalit parantavat lämmönsäätelyä sekä esimerkiksi "märkäperseilmiölle" on löydetty parannuskeino. Pukua on testannut mm. Veijo Saano Moto-lehdessä, kotisivuillani on muutamia kuvia asiasta.

Back