• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Ruostepilkut suzuki tarrassa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kaikas
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

kaikas

New member
Olen katsellut tässä pyörää taas itselleni ja yksi vaihtoehto olisi suzuki gsx-r 750 tuolta 90-luvun puolivälistä. Tässä pyörässä kuitenkin tankissa olevat valkoiset Suzuki-tarrat ovat täynnä pientä ruskehtavaa pilkkua, ikäänkuin ruostepilkkuja. Onkohan noin, että olisi tankki ruostumassa noiden tarrojen alta? Ootteko muut törmänneet samaan ja ehdotuksia mitä tuolle kannattaisi tehdä?

ei oo kyllä tollasta tullu vastaan
nixweiss.gif

kokeile hiovaa vahaa lähtiskö sillä ? jos maalin alla niin maalaus taitaa olla ainoo keino
withstupid.gif

Hejssan!
Mulla oli yhres autos toi sama, auto oli vuoden vanha ja valkoinen maalipinta täynnänsä ruskeaa pisaraa.
Selvisi joltain viisaalta että se on irtoruostetta,eli keväällä nastakauden päätyttyä ja teiden kuivuttua,tien pinnalla on nasta elikkäs metallipölyä,joka ajopyörteen mukana nousee ilmaan ja tarttuu mihkä pintaan tahansa,jopa muoviin!
Mulla se lähti liuotinvahalla.ts.aineella jossa raskasbensiiniä.
Eli oisko tässä kysymys samasta?
eek.gif

Onko pyörän lähellä rälläköity tai hitsattu jotain?
Tuon rälläköinnin takia on muuten vaihdettu useampi uusi ikkuna rakennustyömailla,polttaa lasin pilalle vaikkei uskoisi
eek.gif
Ja haalareista menee kalsareitten kautta ihoon asti,yleensä huomaa vasta kun reidessä pistelee ja ihmettelee palaneen hajua
tounge.gif
Ja maalipinnoille tekee saman kun lasille,mutta siinä ei auta enää vahaus,se palaa pohjaan asti
bowdown.gif

Onko pyörän lähellä rälläköity tai hitsattu jotain?
En usko, että rälläköinnistä tulisi, kun tosiaan muualla kuin bensatankin tarroissa tuota ilmiötä en huomannut. Toisaalta olivat tarrat molemmin puolin samanlaiset, joten tuskin nyt sentään molemmin pyölin kipinäsuohkua pyörä olisi saanut.

Toisaalta eipäilen myös onko tuosta nastapölystäkään peräisin, kun en sitä muualla pyörässä huomannut, mutta ehkä se vaan näkyi tuossa valkoisella pohjalla selvimmin. Täytyypä kokeilla tuota vahaa, jos nyt kaupat tuon pyörän osalta tulee tehtyä.

Mulla oli vanhassa gikserissä tankki pahasti ruostunuyt sisäpuolelta ja ensimmäisen kerran havaitsin asian juuri valkoisessa Suzuki-teksissä olevista ruostepisteistä. Vaihtoon meni se tankki.

Onkos mitään niksipirkka ohjetta millä noi stanan varoitustarrat saa pyörästä irti? Meinaa hermot palaa, kun kynnet verillä rapsuttaa sitä irti. "Ethän vaan aja nyt aja mopoasi humalassa", saksaksi englanniksi ja hinkuvinkuksi
mad.gif
Pakkoko niitä on liimata noin tehokkaalla teipillä.

Onkos mitään niksipirkka ohjetta millä noi stanan varoitustarrat saa pyörästä irti? Meinaa hermot palaa, kun kynnet verillä rapsuttaa sitä irti. "Ethän vaan aja nyt aja mopoasi humalassa", saksaksi englanniksi ja hinkuvinkuksi
mad.gif
Pakkoko niitä on liimata noin tehokkaalla teipillä.
Lämmin tila ja Sinol. Ja ne kynnet....

Tarroja kannattaa lämmittää hiustenkuivaajalla ja kynnellä rapsutella. Kuumailampuhaltimellakin varmasti onnistuu mutta suurempi riski polttaa pyörä ja omat sormet. Liimat poistin tärpätillä muovista sekä tankin kyljestä.

Mulla oli vanhassa gikserissä tankki pahasti ruostunuyt sisäpuolelta ja ensimmäisen kerran havaitsin asian juuri valkoisessa Suzuki-teksissä olevista ruostepisteistä. Vaihtoon meni se tankki.
Tätä vähän itsekin tuossa pelkään käyneen... On vaan aika vaikea tuota sisäpuolta paremmin nähdä, että onko tosiaan näin. Täytyypä vielä harkita tuon pyörän ostoa.
sad_orig.gif

Sama juttu mulla, että ruostuu valkoisten Suzuki tarrojen alta ja vuosimallihan 91. Vissiin jonkun sortin tyyppivika.

Mulla oli ainakin -93 mallissa lakan alle päässyt ruostetta ja kosteana aamuna Roomassa kokeilin - vaaleitten kohtien päältä erikseen lähti lakka pois. No problem sen jälkeen.

Back