Ruotsin ducati hinnat

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ananas
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

ananas

New member
Tekis mieli jotain kakkospyörää ja ajattelin vilkasta mitä käytetyt maksaa naapurimaassa, jos löytyis jotain sopivaa.
Silmiin osui uusien ducatien hinnat,
848 139000 sek = 14900€
1098 175000 sek = 18900€
1098s 215000 sek = 23200€
1098r  350000 sek =37700€

Alkoi melkein itkettämään kun vertaa suomen hintoihin  
bawling.gif
 
Tekis mieli jotain kakkospyörää ja ajattelin vilkasta mitä käytetyt maksaa naapurimaassa, jos löytyis jotain sopivaa.
Silmiin osui uusien ducatien hinnat,
848 139000 sek = 14900€
1098 175000 sek = 18900€
1098s 215000 sek = 23200€
1098r 350000 sek =37700€

Alkoi melkein itkettämään kun vertaa suomen hintoihin
bawling.gif
Nojuu, tiedä sitten tuleeko yhtään edullisemmaksi hommata tuolta. Tohon autovero rahti jne, aika samoissa mennään+takuuasia kysymys.
 
En oo uutta hankkimassakaan, sattuipa vain silmään uusien hinnat. Ruotsia voi kuitenkin verrata suomeen monessa asiassa, yleinen hintataso, palkat, verotus, sosiaaliturva, ilmasto jne. ovat kuitenkin aikalailla samankaltaisia. Ja kuitenkin pyörissä hirveät hinta erot?
Käytetyissä ei meinaan sitten eroa ollutkaan enään noin paljoa.
Ja jos uutta on euroopan alueella hankkimassa niin takuut ovat aivan samat mistä ikinä sen ostaa, ostitpa sitten 10€ sähkölaitetta taikka 30000€ pyörää.
 
Ollaan pullamössöjengiä hurreihin verrattuna. Ne hoiti prätkiltä autoveron veks
buttrock.gif
 
Miksi muuten sieltä mennään saksaan ostamaan usein pyörä? Luulis että ne on nuo tullaus pykälät samat, on se saksasta tai ruotsista hankittu peli? Rahtikaan täältä maksa just mitään.
Ei ymmärrä?
lookaround_orig.gif
 
Ruotsissa taitaa vain vakuutusmaksut olla kertaluokkaa kovemmat.

On käynyt mielessä tuo Ruotsiin muuttaminen, kun käytännössä se ei tarkoittaisi minkäänlaista muutosta elämään, mitä nyt autot ja prätkät olisi huomattavasti edullisempia.
 
Ruotsissa taitaa vain vakuutusmaksut olla kertaluokkaa kovemmat.

On käynyt mielessä tuo Ruotsiin muuttaminen, kun käytännössä se ei tarkoittaisi minkäänlaista muutosta elämään, mitä nyt autot ja prätkät olisi huomattavasti edullisempia.
Vakuutusmaksut riippuu ihan millä ajat, teho/painosuhde. Lisäksi pyörän ikä kuskin ikä ja missä asut. Itsellä oli ennen vanha Lario-85 Täyskasko vakuutus ja 1383Sek/vuosi. Tällä hetkellä SP III -89 Täyskasko 1600 Sek´/vuosi. Tukholmassa asutaan. Ikää ukolla kohta 50.
smile_org.gif
Että sillai.
Toisaalta,, työkaveri (22v) ajatteli ajaa mp-kortin ja ostaa R1 Yamahan ensipyöräkseen. Tukholma kotipaikkakuntana myös ja täyskasko. 265 000 Sek/vuosi. Jäi ostamatta, kuten myös kortin hankkiminen. Siinä syy, miksi kaikki täällä ajaa melkein customeilla. Jos vilkaisee käytettyjen sporttijapsien hintoja, niitä myydään pilkkahintaan.
 
Toisaalta,, työkaveri (22v) ajatteli ajaa mp-kortin ja ostaa R1 Yamahan ensipyöräkseen. Tukholma kotipaikkakuntana myös ja täyskasko. 265 000 Sek/vuosi. Jäi ostamatta, kuten myös kortin hankkiminen. Siinä syy, miksi kaikki täällä ajaa melkein customeilla.
Ei kai tohon menny vähän liikaa nollia? Eihän tollasella täyskaskolla mitään tee, kun sillä saa melkein pari uutta pyörää vuodessa...
 
Toisaalta,, työkaveri (22v) ajatteli ajaa mp-kortin ja ostaa R1 Yamahan ensipyöräkseen. Tukholma kotipaikkakuntana myös ja täyskasko. 265 000 Sek/vuosi. Jäi ostamatta, kuten myös kortin hankkiminen. Siinä syy, miksi kaikki täällä ajaa melkein customeilla.
Ei kai tohon menny vähän liikaa nollia? Eihän tollasella täyskaskolla mitään tee, kun sillä saa melkein pari uutta pyörää vuodessa...
Eipä mennyt nollaakaan liikaa. Pyöriä saa kyllä uusia kolmekin tuolla hinnalla, mutta mitäpä tehdään kuskille, jos ei satukaan kuolemaan? Siinä pointti.
 
Toisaalta,, työkaveri (22v) ajatteli ajaa mp-kortin ja ostaa R1 Yamahan ensipyöräkseen. Tukholma kotipaikkakuntana myös ja täyskasko. 265 000 Sek/vuosi. Jäi ostamatta, kuten myös kortin hankkiminen. Siinä syy, miksi kaikki täällä ajaa melkein customeilla.
Ei kai tohon menny vähän liikaa nollia? Eihän tollasella täyskaskolla mitään tee, kun sillä saa melkein pari uutta pyörää vuodessa...
Eipä mennyt nollaakaan liikaa. Pyöriä saa kyllä uusia kolmekin tuolla hinnalla, mutta mitäpä tehdään kuskille, jos ei satukaan kuolemaan? Siinä pointti.
Suomessahan kasko korvaa esinevahingot, ja on vapaaehtoinen, pakollinen liikennevakuutus korvaa henkilövahingot.

Ruotsissa on toi kansalaisen ohjaus customistiksi PIKKASEN näkyvää. Ompa tylsä systeemi, toivottavasti ei tule tänne.
 
Ja jos uutta on euroopan alueella hankkimassa niin takuut ovat aivan samat mistä ikinä sen ostaa, ostitpa sitten 10€ sähkölaitetta taikka 30000€ pyörää.
Mihin tämä kuvitelma perustuu?
Tässä euroopan kuluttajaviraston sivuilta lainattua;

"Jos tavaralla on valmistajan tehdastakuu ja suomalainen maahantuoja, se pitäisi saada takuukorjattua myös Suomessa. EU:n kilpailusäännökset edellyttävät, että jos tuotteen valmistaja antaa tuotteelle tehdastakuun yhdessä EU-maassa, takuun on oltava pääsääntöisesti voimassa samoilla ehdoilla myös muissa EU-maissa. Jos takuu on vain myyjän antama, takuuehdot riippuvat siitä, mitä takuussa ja markkinoinnissa on niistä kerrottu. Muista, että tavaran myyjällä on lakisääteinen virhevastuu myymästään tuotteesta riippumatta siitä, onko hän myöntänyt tuotteelle takuuta. Tavaran virheestä voi siis tehdä valituksen myös myyjälle"

Esim. näissä uusissa ducateissa on tehdastakuu, toimii missä vain eu:n alueella.
Itsellä on ollut pari kertaa takuu korjattavia vikoja suomen ulkopuolelta ostetuissa tavaroissa eikä ole ollut mitään ongelmaa niiden korjauttamisessa.
Toki on tuotteita jossa niinsanottu myyjäntakuu joka rajaa vähän, mutta kuka käskee ostamaan sellaista kun on tarjolla tehdastakuu tuotteita.
 
Käytettyjä yxityisiltä. Blocket.se  
smile_org.gif
Kiitos vinkistä, täytyy selailla jos löytyy jotain mielenkiintoista.
Saksan kieli kun ei taivu laisinkaan niin on turha katsastaa sinne päin, välimatkakin on pitkä. Toi toinen kotimainen sentään sujuu ja esim Tukholmassa voi käydä muuten vaan risteilyllä ja vaikka katsastaa pari mopoa samalla.
 
Back
Ylös