• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Ruottiin...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja juupa67
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

juupa67

New member
pitäis lähtee ruotsiin kiertämään mälaren järvi. Seawindillä yli ja sit 2päivää perillä. Olisko kellään hyviä ohjeita eväiksi???
withstupid.gif

Älä ainakaan aja E4:sta. Jossain vaiheessa siinä tekee mieli vetää ranteet auki...

Ruotsissa 3-numeroiset tiet on mukavia ajaa.
Jos alkaa E:llä niin kannattaa nukahtaa jo valmiiksi ennen liikkeelle lähtöä.
062802moto_prv.gif

Eli sä aiot pörrätä siinä Tukholman nurkilla? Siellä liepeillä kannattaa käydä esim Vaxholmissa. Se on sellainen pikkukylä Tukholman pohjoispuolella, helpoin reitti erkanee ennen kuin E18sta muuttuu moottoritiestä vaijeritieksi, Arninge - Vaxholm lukee muistaakseni liittymässä. Tuon Mälaren vesistön jos kiertää, niin se on kaikki lähinnä isoa tietä. Jos aikaa on vain kaksi päivää, niin itse kulkisin lähinnä Tukholman ympärillä olevaa saaristoa, paljon kivoja pikku kyliä. Ja noita eväitä nyt ei kannata juuri pohtia, ruoka ei ole sen kalliinpaa kuin Suomessa. Itseasiassa päivittäistavarat on oikeastaan jopa halvempia.

täytynee varmaankin alkaa kattelemaan karttaa tarkemmin ja miettimään että mihin aika riittää, kun ei viittis pelkkiä isoja teitä ajella.

Itsekkin olen lähdössä Ruotsiin reilun viikon päästä. Kannattaako tankata Suomessa vai Ruotsissa? Onko bensan hinnoissa suurta eroa?

Ei ole tuota bensan hintaa niin tarkoin tullut siellä seurattua, mä kun ruotsissa olen viikoittain kulkenut, mutta nafta vehkeellä (Nafta on noin 5-8% kalliinpaa). Hiukan kalliinpaa se taitaa olla, mutta mopon kulutuksilla ja suht lyhyellä retkellä tuskin tekee mitään suuren suurta lovea lompakkoon.

Viime viikolla tuli ajeltua Ruåttin maalla useampi päivä. Muuten tuli ajeltua hiukan suurempia teitä, mutta tuolla keski-Ruotsissa ajelin myös hiukan maaseutua. Ainoa ongelma oli järkyttävän kuoppaiset maantiet (siis ne hiukan pienemmät taajamasta-taajamaan). Vaikka rajoitus oli 90, niin se oli siinä ja siinä viittikö sellaista vauhtia niillä ajaa...

Bensan hinta oli päälle 12 kruunun eli samoissa kuin täällä.

Back