Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Juu aika reippaasti saa ajella ennen kuin pääsee omilleen. Semmoisen 41000km kun on takana, niin alkaa päästä omilleen. (Kulutus 7l/100km, säästö 5%, polttoaine 1.40e/l, käsittely 200e)Persdynolla on mukamas ollut jotain vaikutusta tuolla RVS-käsittelyllä. Sakemannit ovat testanneet ja se todellakin toimii:
Artikkeli
Paitsi että RVS on testattu ja todettu toimivaksi.Justiinsa juu, laitetaan vielä magneetti bensaletkuun. Ja hirvipilli keulille. Ja pyörteistäjä kotona vesihanaan. Onhan näitä![]()
Autotehdas olettaa, että voitelu toimii, kuten se yleensä tekeekin. Ei ole autotehtaan intresseissä laittaa mitään ylimääräisiä suojauksia ja maksaa niistä. Keraamisia pinnoitteita moottoreista varmasti löytyykin. RVS ei ole öljyä eikä voiteluainetta, sillä tehdään käsittely, joka kestää useamman öljynvaihtovälin. Netistä löytyy lisätietoa, niin ei tarvitse arvailla.Jos kyseessä on niin loistotuote niin kummallista ettei autotehtaat suosita käyttämään noita autoissa ja auto tule tehtaalta RVS:t sisällä
edit: en epäile etteikö kyseinen tökötti voitelisi (siinä missä delvaccikin) - toimii siis varmasti paremmin kuin hirvipillit mutta mikä lie käytännön tarve
Totta. Jos säästyisi 100%, niin se olisi vielä enemmän. Testissä saatiin kuitenkin keskimääräiseksi tulokseksi 4%, mikä on aika helposti jutusta luettavissa.Jos polttoainetta säästyy vaikka 20% se tarkoittaa, että aiemmin yli 20% polttoaineesta käytettiin moottorin tai vaihdelaatikon kitkahäviöihin. Aika paljon.
Valmistaja ilmoittaa säästöksi 8.7 - 28.7% (www.rvs.fi)Totta. Jos säästyisi 100%, niin se olisi vielä enemmän. Testissä saatiin kuitenkin keskimääräiseksi tulokseksi 4%, mikä on aika helposti jutusta luettavissa.Jos polttoainetta säästyy vaikka 20% se tarkoittaa, että aiemmin yli 20% polttoaineesta käytettiin moottorin tai vaihdelaatikon kitkahäviöihin. Aika paljon.
Sitten vaan saksalaisten kanssa tuloksista väittelemään.Valmistaja ilmoittaa säästöksi 8.7 - 28.7% (www.rvs.fi)Totta. Jos säästyisi 100%, niin se olisi vielä enemmän. Testissä saatiin kuitenkin keskimääräiseksi tulokseksi 4%, mikä on aika helposti jutusta luettavissa.Jos polttoainetta säästyy vaikka 20% se tarkoittaa, että aiemmin yli 20% polttoaineesta käytettiin moottorin tai vaihdelaatikon kitkahäviöihin. Aika paljon.
Tuollaisia säästöjä ei voi edes teoriassa saavuttaa kitkaa pienentämällä vaikka kitka häviäisi kokonaan.
4% alkaa olla hyvän maun rajoilla. Raskaassa kalustossa pääsee noin 0.5% säästöön voimansiirron + 1-2% säästöön moottorin osalta käyttämällä mahdollisimman hyvää öljyä paskan sijasta (tosin osa säästöstä muodostuu paremman öljyn alhaisemmasta viskositeetista matalissa lämpötiloissa). Korkeampikierroksisissa koneissa säästö voisi olla suurempi. En sano en, mutta lähellä on.
Etkö tiedä, että TM-testeissä menestyy mainostajat ja muissakin lehdissä on varmasti jotain vikaa.No sitten kun joku isompi lehti testaa ja hyväksi toteaa. Vaikkapa TM, Motorrad, Tuulilasi tms. Tosin voi olla että testitulokset on vähän erilaiset.
"Spinneri-lehti testasi RVS:n 60 tkm konerempan jälkeen ajetussa sierrassa. Tulosten mukaan kitka aleni hieman, teho ei lisääntynyt. Erot testituloksissa ennen ja jälkeen olivat niin pieniä että ne mahtuvat dynamometrin virhemarginaalin sisälle."Etkö tiedä, että TM-testeissä menestyy mainostajat ja muissakin lehdissä on varmasti jotain vikaa.No sitten kun joku isompi lehti testaa ja hyväksi toteaa. Vaikkapa TM, Motorrad, Tuulilasi tms. Tosin voi olla että testitulokset on vähän erilaiset.
![]()