RVS-käsittely pienentää kulutusta

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ek@
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

ek@

New member
Persdynolla on mukamas ollut jotain vaikutusta tuolla RVS-käsittelyllä. Sakemannit ovat testanneet ja se todellakin toimii:
Artikkeli
 
Persdynolla on mukamas ollut jotain vaikutusta tuolla RVS-käsittelyllä. Sakemannit ovat testanneet ja se todellakin toimii:
Artikkeli
Juu aika reippaasti saa ajella ennen kuin pääsee omilleen. Semmoisen 41000km kun on takana, niin alkaa päästä omilleen. (Kulutus 7l/100km, säästö 5%, polttoaine 1.40e/l, käsittely 200e)

Jos hyöty jäisi vaikka puoleen tuosta tai vähenisi kun kilometrejä kertyy, niin helposti mentäisiin 100000km tuntumaan, ennen kuin säästöä alkaa tulla. Tarvitaanko sitten jo uusi käsittely? Eipä taida kannattaa.
 
B-magazinessa testasivat kanssa ja penkittivät, että onko tehoeroa...
Tais muistaakseni mennä tehon nousu penkin virheeseen. Eli hyöty aika olematon.
 
Justiinsa juu, laitetaan vielä magneetti bensaletkuun. Ja hirvipilli keulille. Ja pyörteistäjä kotona vesihanaan. Onhan näitä
smile_org.gif
 
Jos kyseessä on niin loistotuote niin kummallista ettei autotehtaat suosita käyttämään noita autoissa ja auto tule tehtaalta RVS:t sisällä

edit: en epäile etteikö kyseinen tökötti voitelisi (siinä missä delvaccikin) - toimii siis varmasti paremmin kuin hirvipillit mutta mikä lie käytännön tarve
 
Jos polttoainetta säästyy vaikka 20% se tarkoittaa, että aiemmin yli 20% polttoaineesta käytettiin moottorin tai vaihdelaatikon kitkahäviöihin. Aika paljon.
 
Jos kyseessä on niin loistotuote niin kummallista ettei autotehtaat suosita käyttämään noita autoissa ja auto tule tehtaalta RVS:t sisällä

edit: en epäile etteikö kyseinen tökötti voitelisi (siinä missä delvaccikin) - toimii siis varmasti paremmin kuin hirvipillit mutta mikä lie käytännön tarve
Autotehdas olettaa, että voitelu toimii, kuten se yleensä tekeekin. Ei ole autotehtaan intresseissä laittaa mitään ylimääräisiä suojauksia ja maksaa niistä. Keraamisia pinnoitteita moottoreista varmasti löytyykin. RVS ei ole öljyä eikä voiteluainetta, sillä tehdään käsittely, joka kestää useamman öljynvaihtovälin. Netistä löytyy lisätietoa, niin ei tarvitse arvailla.
 
Jos polttoainetta säästyy vaikka 20% se tarkoittaa, että aiemmin yli 20% polttoaineesta käytettiin moottorin tai vaihdelaatikon kitkahäviöihin. Aika paljon.
Totta. Jos säästyisi 100%, niin se olisi vielä enemmän. Testissä saatiin kuitenkin keskimääräiseksi tulokseksi 4%, mikä on aika helposti jutusta luettavissa.
 
Taisin kysellä tätä jo viimeksi kun joku kultin jäsen tuotetta markkinoi, mutta menköön uudelleen kun ei muistaakseni tietoa löytynyt. Mitäs tuo RVS nyt tarkalleen sisältää ja missä suhteessa?

Hieman kun mainoshöröilyä lueskelee niin vaikuttaa että tuote olisi magnesiumsilikaattia. Silikaatti taas on mineraalihiekkaa. Ja magnesiumsilikaatti taas on suomeksi vauvanpersetalkkia.

Idea on kaataa koneeseen tahnaksi leivottua hyvin hienoa hiekkaa joka lasittuu pinnoille suojaavaksi kerrokseksi?

Mutta RVS:n tapauksessa aine sisältää myös taikuutta, joka aiheuttaa sen että aine ei tuki suodattimia, eikä kanavia vaan osaa lasittua & kerääntyä ainoastaan palotilan seinämiin?

Ja nimenomaan RVS-purkista kipattuna magnesiumsilikaatti on täysin eri ainetta kuin Natusan-purtilosta kaadettuna?
 
Jos polttoainetta säästyy vaikka 20% se tarkoittaa, että aiemmin yli 20% polttoaineesta käytettiin moottorin tai vaihdelaatikon kitkahäviöihin. Aika paljon.
Totta. Jos säästyisi 100%, niin se olisi vielä enemmän. Testissä saatiin kuitenkin keskimääräiseksi tulokseksi 4%, mikä on aika helposti jutusta luettavissa.
Valmistaja ilmoittaa säästöksi 8.7 - 28.7% (www.rvs.fi)

Tuollaisia säästöjä ei voi edes teoriassa saavuttaa kitkaa pienentämällä vaikka kitka häviäisi kokonaan.

4% alkaa olla hyvän maun rajoilla. Raskaassa kalustossa pääsee noin 0.5% säästöön voimansiirron + 1-2% säästöön moottorin osalta käyttämällä mahdollisimman hyvää öljyä paskan sijasta (tosin osa säästöstä muodostuu paremman öljyn alhaisemmasta viskositeetista matalissa lämpötiloissa). Korkeampikierroksisissa koneissa säästö voisi olla suurempi. En sano en, mutta lähellä on.
 
Itse kaatelin Hornetin moottoriin. Kuten olen koko kalustoonkin kaadellut. Hyvin tuo on RS4:n moottorissakin toiminut. Luetaan siis ettei ole moottoria hajoittanut
smile_org.gif
 
Jos polttoainetta säästyy vaikka 20% se tarkoittaa, että aiemmin yli 20% polttoaineesta käytettiin moottorin tai vaihdelaatikon kitkahäviöihin. Aika paljon.
Totta. Jos säästyisi 100%, niin se olisi vielä enemmän. Testissä saatiin kuitenkin keskimääräiseksi tulokseksi 4%, mikä on aika helposti jutusta luettavissa.
Valmistaja ilmoittaa säästöksi 8.7 - 28.7% (www.rvs.fi)

Tuollaisia säästöjä ei voi edes teoriassa saavuttaa kitkaa pienentämällä vaikka kitka häviäisi kokonaan.

4% alkaa olla hyvän maun rajoilla. Raskaassa kalustossa pääsee noin 0.5% säästöön voimansiirron + 1-2% säästöön moottorin osalta käyttämällä mahdollisimman hyvää öljyä paskan sijasta (tosin osa säästöstä muodostuu paremman öljyn alhaisemmasta viskositeetista matalissa lämpötiloissa). Korkeampikierroksisissa koneissa säästö voisi olla suurempi. En sano en, mutta lähellä on.
Sitten vaan saksalaisten kanssa tuloksista väittelemään.

28% kuulostaa minustakin aika utopistiselta, mutta kai parannukseen vaikuttaa sekin, miten paska on lähtökohta. Toisaalta, sivuilla puhutaan "asiakkaiden kokemuksista", joten mittaustarkkus niissä lienee vähintäänkin vaihteleva.
 
Joissain tilanteissa tällaisten aineiden käyttö voi olla hyvinkin perusteltua. Vaikka yleensä en yllytä aineiden käyttöön...

Tiedän tapauksen jossa suuren pyöräkuormaajan planeettapyörästöjen ylikuumeneminen saatiin kuriin vastaavan tyyppisellä käsittelyllä. Kuumeneminen oli ollut todellinen ongelma pitkään.
 
jaa, seuraakohan tästäkin kaiken muun hyvän ohessa myös vaihteiden parempi kytkeytyminen yms mutuilut...
wink.gif


Tänä maailmanaikana, kun ainakin autopuolella on jo kaikki moottorin sisäinen kitka pyritty minimoimaan, ja kulutus+päästöt on hyvinkin kriittisiä suunnittelun lähtökohtia, on jotenkin pikkuisen vaikea uskoa, että olisi joku ihmeaine, mitä koneeseen kaatamalla saisi sen näiltä osin vielä sikapaljon paremmaksi.

Jos taas se tosiaankin toimisi näin hyvin, voisi luulla että se olisi jo ajat sitten määrätty ajoneuvoihin pakolliseksi jo tehtaalla.
 
No sitten kun joku isompi lehti testaa ja hyväksi toteaa. Vaikkapa TM, Motorrad, Tuulilasi tms. Tosin voi olla että testitulokset on vähän erilaiset.
 
Tuo neuvostoliittolaisten äkkäämä juttu. Kun ei länsimaista metallurgiaa ollut liioin saatavissa öljyteollisuuden käyttöön niin joku huomasi maaporan terien huuhtelulietteeseen sekoitettuna se pidensi niiden käyttötunteja huomattavasti.

Tod näk joku nyt rvsssä on osannut tehdä niin hienon jauhatuksen silikaattiin että edes öljynsuodatin ei sitä huomaa. Kysymys on vain partikkelin koosta. Siinä tuo menetelmä eroaa käärmeöljyistä ja makneeteista että tuon takana on ihan tstä maailmassa olevaa kemiaa.

Tiedä vaikka olis ratkaisu heilahduskäsien riemuihin.

Nimim. savuava katastushylkyynmenny 97 vitaran kone, käsittelyn ja 15 km asuntovaunun vedon jälkeen savutusarvo 1,07, 1 alin mahdollinen. Tämä kolmevuotta sitten. Nyt sama kone viimeviikon katastuksessa savutusarvo ilman  asuntovaunun vetoa 1,74, hylkäysraja 3.

Ja riksrattoni klipossa käy hereästi jo kolmatta vuotta samoilla öljyillä.

yhteenveto, ei voi toimia tässämaailmassa.
 
No sitten kun joku isompi lehti testaa ja hyväksi toteaa. Vaikkapa TM, Motorrad, Tuulilasi tms. Tosin voi olla että testitulokset on vähän erilaiset.
Etkö tiedä, että TM-testeissä menestyy mainostajat ja muissakin lehdissä on varmasti jotain vikaa.
wink.gif
"Spinneri-lehti testasi RVS:n 60 tkm konerempan jälkeen ajetussa sierrassa. Tulosten mukaan kitka aleni hieman, teho ei lisääntynyt. Erot testituloksissa ennen ja jälkeen olivat niin pieniä että ne mahtuvat dynamometrin virhemarginaalin sisälle."

TM:n testiä odotellessa.. TM testasi joskus öljyjen lisäaineet. Lopputulokset voi jokainen arvata. (kun en niitä tarkalleen itsekkään muista, enkä sitä oliko RVS mukana)
edit: löytyi: http://tekniikanmaailma.fi/autot....-aineet

Ei RVS:ää mukana, sehän on tietysti joukosta poikkeava ihmeaine ;)
 
Back
Ylös