Rykkösen sininen valoie

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja chainese
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

chainese

New member
Mieltäni on kovasti askarruttanut, jotta mikä kumman sininen valo R1 mallisessa pyörässä syttyy siihen mittaristoon, kun motarilla vetää?

Pitkään miettiny, mut nyt vasta tajusin kysyy.
 
Odottelen myös mielenkiinnolla Viisaiden Neuvostolta vastausta visaiseen kysymykseen, joka meni aika lahjakkaasti yli hilseen.

-hh-

PS. Ainakin yhdessä Rykkösessä täällä päin ne siniset syttyvät motarillakin, mutta enemmän siellä katteiden lomassa ja vilkkuvat myös samalla kovasti...  
crazy.gif
 
Vaihtovalo? Kawassa se on oranssi ja lain rajoissa sen näkee yleensä vain motarilla.

Edit: vai onks tää taas jotain vääntöä pitkien käytöstä... =P
 
Omassa ainoa sininen valo mikä siellä välillä näkyy on juurikin tuo pitkien merkkivalo. Vaihtovalo on taasen valkoinen ja se välkkyy huomattavasti useammin taajamassa kuin motarilla...
 
...pitkät kytkeytyvät päälle nopeuden ylittäessä tietyn rajan, että näkisit pidemmälle vauhdin kasvaessa...?
tounge.gif
. Tuli vaan mieleen kun omassa nelipyöräkulkimessa valojen suuntaus muuttuu ylemmäs vauhdin noustessa moottoritievauhtiin tai vahingossa yli...
 
Omassa ainoa sininen valo mikä siellä välillä näkyy on juurikin tuo pitkien merkkivalo. Vaihtovalo on taasen valkoinen ja se välkkyy huomattavasti useammin taajamassa kuin motarilla...
Tuota... Millasia nopeuksia rykkösellä pitää ajella että vaihtovalo vilkkuu? Ajattelin vaan jos se kerta eniten vilkkuu taajamassa....

Mut niin, pitkistähän tässä ketjun aloituksessa ilmeisesti vittuillaan...
 
Ei se mun mielestä vaihtovalo ollu, ellei sitten rykkönen kehota vaihtamaan jo kierrosalueen ylittäessä puolivälin. Kyseessä oli siis 2008 vuoden malli. Myönnettäköön, että tässä vaiheessa tällä suljetulla moottoritieradalla oli nopeus jo jossain 160 paremmalla puolella... Siis siihen mittaristoon tosiaan kirkas valo syttyi... Ajatuksia itselle valosta tuli, että onko se merkki tehorajoittimen poistumisesta?, Jonkun Ram airin tapaisen mukaan tulosta? Taikka sitten pitkät tosiaan automatic päällekkin saattas ehkis olla... Tai sitten se on vaan valo joka kertoo, että nyt mennään...

Entiä...
 
Omassa ainoa sininen valo mikä siellä välillä näkyy on juurikin tuo pitkien merkkivalo. Vaihtovalo on taasen valkoinen ja se välkkyy huomattavasti useammin taajamassa kuin motarilla...
Tuota... Millasia nopeuksia rykkösellä pitää ajella että vaihtovalo vilkkuu? Ajattelin vaan jos se kerta eniten vilkkuu taajamassa....

Mut niin, pitkistähän tässä ketjun aloituksessa ilmeisesti vittuillaan...
Vaihtovalon syttymishetkeähän voi säätää mittaristosta (ainakin kawassa) ja välityksiäkin voi vaihtaa..
tounge.gif
 
Omassa ainoa sininen valo mikä siellä välillä näkyy on juurikin tuo pitkien merkkivalo. Vaihtovalo on taasen valkoinen ja se välkkyy huomattavasti useammin taajamassa kuin motarilla...
Tuota... Millasia nopeuksia rykkösellä pitää ajella että vaihtovalo vilkkuu? Ajattelin vaan jos se kerta eniten vilkkuu taajamassa....

Mut niin, pitkistähän tässä ketjun aloituksessa ilmeisesti vittuillaan...
Kuten svahn laittoikin, niin säädettävästä on kysymys. Tässä on säädetty aavistuksen yli 10 000 jengan välkyttämään. Eli ykkösellä ajettaessa vauhtia on reilu satanen. Tai jotain. Kakkosella vauhtia on 160 pinnassa. Mutta eipä taajamassa ykköstä isompaa vaihdetta oikein tule käytettyäkään.
 
Jos olit koeajolla liikkeen mopolla niin melko varmasti oli vaihtovalo jäänyt johonkin 7000rpm:n sisäänajoasetukseen.
 
Jos se onkin heijastus peileistä ja mukana on myös punaista, niin siitä voi arvailla mitkäköhän valo(t) siellä vilkkuu
wink.gif


- P
 
No jos kerta uudessa mallissa vaihtovalo sininen on niin sehän sen sitten täytyy olla... Käy järkeenkin kyllä... Mä jo aattelin et siinä on joku hypersuperturbovalonnopeusvalo... höh, en sit osta sitä, sit vaihan ku tommosen saan.
 
Oletuksena noissa on tosiaan vaihtovalon syttyminen säädetty niinkin alas kuin 6500 rpm tienoille, tästä on tullut moitteitakin useassa MP -testissä tyyliin "kun nyt noin alhaalla syttyy, hyihyi", eikä mitään mainintaa että sitä voi säätää (500 rpm) välein. Akun irrotus resetoi asetuksen (yllätys) joten säätö edessä uudestaan jos irroittaa patterin.
 
Sininen palaa ainakin, kun on pitkät päällä. Ja "vaihto/rajoitin" on ihan valkoinen, kirkas ja välkkyvä
blush.gif

Ainakin tässä mallissa
smile_org.gif
 
Back
Ylös