S&S kone vanhassa hd:ssä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pulukka
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Pulukka

New member
HD on hakusessa ja yksi tarjolla oleva vaihtoehto olisi evo- big twin FXR missä ilmeisen tehokas S&S:n kone paikoillaan. Mitenkäs tuollaisen S&S:n koneen huoltaminen/varaosien saanti on hankalaa verrattuna hd:n normimottiin? Onko noissa koneissa jotenkin samat standardit mitoissa eli ovatko palikat yhteensopivia vakiopadan ja S&S:n padan välillä

Itsehän tuota olisi aikomus opetella roplaamaan, olen vaan täysi harrikkaneitsyt joten meneekö tuon koneen kanssa rahat/hermot jos se osoittautuisi hieman kulahtaneeksi (verrattuna kulahtaneeseen hd -vakiomottiin)? Mistä mäntiä/tiivisteitä yms. "kuluvaa" osaa saa ja maksavatko ihan helevetisti jos ei perus mopokorjaamot niitä toimita. JepJepiltä?

Japsipyörään olen koneremonttia itse tehnyt joten sen verran pysyy räikkä kädessä -hd:tä varten vaan pitänee hankkia tuumaiset hylsyt
smile_org.gif

S&S:n tarvikekoneet ovat käsittääkseni varsin hyvässä maineessa. Noin niin kuin laadun ja luotettavuuden suhteen. Ovat myös melko kalliita.

Varaosia noihin saa varmasti ihan yhtä lailla kuin Harrikan motteihin, varsinkin jos USA:sta viittii tilata. Usein myös rapakon takaa itse tilaamalla säästää tukun euroja verrattuna Suomesta ostamiseen...

Palikoiden yhteensopivuudesta HD:n omien koneiden kanssa en ole varma, mutta arvaisin etteivät ainakaan kaikkia osia pysty keskenään vaihtaa. S&S tosin tekee myös Harrikan koneisiin paljon viriviri-palikoita ja muita kikkareita.

HDCF:n foorumilta löytyy varmasti laajempaa know-how:ta tämän(kin) asian suhteen.
wink.gif

sössön koneeseen saa osia ihan yhtälailla kun harrikan koneeseenkin.

btw. onko 96, 113, 124 vai mikä pata siinä pyörässä?
tsekkaas finnbikers foorumilta aiheesta lisää, jonkinverran on sielläkin noista koneista puhetta ollut.

raakaa mutua, vastuu kuulijalla

- osien yhteensopivuuden joutuu melkein kattoo tapauskohtaisesti, jokin (paljonkin?) voi olla samaa mutta en laskisi sen varaan
- jos osaa vaan on saatavilla niin toimittajat, kuten esmes jep jep voivat sen kyllä sulle hoitaa jos et halua nettikaupuista yms tai suoraan sössöltä itseltään (en tiedä onnistuuko yksityishenkilöltä) tilata
- osien saatavuus sitten riippuu miten pitkään sössö halua niitä tehdä / varastoida. 10 v? 50 V 6000 V ? firmahan on perustettu 50-luvulla joten jonkinlaista uskottavuutta toiminalla jo on.
- S&S Cycle hiukan ns. paremman osan tekijän maineessa. näkyy sit hinnassa. mutta onko S&S-pataan tarkoitettu S&S-osa kalliimpi kuin HD-pataan tarkoitettu vastaava S&S-osa. Ei välttämättä. harikka-osaahan on varsin paljon myös taiwanilaisena / kiinalaisena mikä saattaa hämäännyttää hintatasoa

Back