s3 on alastarossa älyttömän hyvä pyörä. itse olen siellä useasti ajanut triplellä ja ennen muillakin pyörillä ja mieluummin ajan triplellä kuin 954rr:llä. koska triplessä on vääntöä niin kivasti, lähtee mutkista hyvin. lisäksi pitkähkö jousitus nielee radan epätasaisuudet helposti.
tärkein modificaatio on renkaat, jotkut rennsportit alle. muuten ei paljon tarvikkaan muutella. voi tietysti vaihtaa clip onit, mutta kyllä tangoillakin ajaa.
triplen ainoita rata-ongelmakohtia on maanvara, eli jalkatappi voi osua maahan. tähän auttaa reilu roikkuminen ja jalkatappisarja, myös painoa kannattaa ihan jarrutusten takia yms poistaa.
esim itsellä on MIVV putki, joka pudottaa sen 6 kiloa painoa perästä. lisäksi perän alla on teräslevy, josta lähtee 0.5kg, fat bar ohjaustanko keventää 0.5kg. takatapit pois radalle, ja taas putoaa kilo.? peilit on helppo irrottaa radalla, kun ottaa avaimen mukaan ja niistä lähtee taas puoli kiloa.
eli 8 kiloa lähtee helposti.
kartaksi arrow kartta, paljon parempi radalla kuin tors, kone käy jopa eri äänellä ja huipputehoa on paremmin. ei tehojen puolesta ole 600:silla ratapyörillä asiaa ohitse. eikä tonnisillekkaan kyykyille paljoa anteeksi tarvitse antaa.
lisäksi triplellä homma on hauskaa, äänet on kivat.
välityksiä kannattaa vähän lyhentää radalle, mutta kyllä normiväleilläkin ajaa.
hauskuudessa triple on paras pyörä millä olen rataa ajanut.
jos haluaa pitemmälle virittää(ei tarvetta, ei rata-ajo ole maksimiteholeikkiä). niin daytonan nokat 1050:seen, pitäisi tuupata aika hyvin.
katteiden virittely speed tripleen on homppelihommaa, ei alastarossa tuule kuin pääsuoralla ja katteista ei ole kuin haittaa ja onhan ne rumat.
JT