S4R muutama kysymys

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pajazo
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

pajazo

New member
Tuli hankittua -04 S4R.

Pariin asiaan kaipaisin neuvoa.

Onko tuossa todella etupyörän laakerin stefa vain toisella puolella? Räjäytyskuvassa noin on ja myös etupyörään katsomalla näyttäisi toisen puolen stefa puuttuvan? En keksi mitään järkevää syytä siihen.

Onko kokemuksia jousituksen päivittämisestä? Mietin Wilbersin takaiskaria, keulaan jotain päivitystä kanssa, mahdollisesti bitubon kfork-sarja tai racetechin gold valve kit. Jousitus tuntuu vakiona olevan vähän perseellään, isoissa heitoissa jää keinumaan mutta pienet pomput täräyttelee taas ranteille.

Pyörä ei välillä starttaa (starttinapista ei tapahdu mitään), virran käyttö pois-päälle auttaa ja kylmällä ei meinaa startata ollenkaan, startti pyörähtää vain pikkuisen. Akku saattaa olla loppu mutta tuo ensimmäinen oire tuntuu vähän kummalliselta.
 
Tuli hankittua -04 S4R.

Pariin asiaan kaipaisin neuvoa.

Onko tuossa todella etupyörän laakerin stefa vain toisella puolella? Räjäytyskuvassa noin on ja myös etupyörään katsomalla näyttäisi toisen puolen stefa puuttuvan? En keksi mitään järkevää syytä siihen.

Onko kokemuksia jousituksen päivittämisestä? Mietin Wilbersin takaiskaria, keulaan jotain päivitystä kanssa, mahdollisesti bitubon kfork-sarja tai racetechin gold valve kit. Jousitus tuntuu vakiona olevan vähän perseellään, isoissa heitoissa jää keinumaan mutta pienet pomput täräyttelee taas ranteille.

Pyörä ei välillä starttaa (starttinapista ei tapahdu mitään), virran käyttö pois-päälle auttaa ja kylmällä ei meinaa startata ollenkaan, startti pyörähtää vain pikkuisen. Akku saattaa olla loppu mutta tuo ensimmäinen oire tuntuu vähän kummalliselta.
moi

startista. tuossahan on koodattu avain ja muistaakseni jos laitat avaimen paikalleen etkä starttaa tietyn ajan sisällä se ei enää starttaa ilman että laitat avaimen uusiksi. toiseksi zekkaa että avaimen koodi toimii:
1) if the CPU recognised the code, the CODE light on the instrument panel will flash briefly. This means that the immobilizer system has recognised the key code and enabled engine ignition. When you press the START button, the engine will start up. 2) If the CODE light stays on, it means that the code has not been recognised. When this is the case, turn the ignition key back to OFF and then to ON again. If the engine still does not start, try with another black key

saithan kolme avainta - kaksi mustaa ja yhden punaisen?

tuo toinen - tosiaan sanoisin että heikko akku. vaatii täydessä iskussa olevan jaksaaksen pyörittää.

-jussi-
 
Ok, pitääpä koittaa toisella avaimella. Sain kaikki avaimet. Välillä ei tapahdu mitään starttinapista. Ilmeisesti pitää melko heti avaimen kääntämisen jälkeen startata. Onko niin että jos sammuttaa tuon esim liikkeelle lähtiessä niin kuuluukin kääntää virrat pois ja päälle uudestaan jotta tuo antaa taas startata?
 
tsekkaa starttireleelle/solenoidille tuleva ohjausjohto, ainakin muissa desmoquattro-pyörissä tuo on surullisen kuuluisa irtoiluistaan. Kannattaa vaikka varmistaa se nippusiteellä.
 
tsekkaa starttireleelle/solenoidille tuleva ohjausjohto, ainakin muissa desmoquattro-pyörissä tuo on surullisen kuuluisa irtoiluistaan. Kannattaa vaikka varmistaa se nippusiteellä.
Ennen taas perus nippuilua... lue kirjaa

Ei ne starttaa 10 sekunnin jälkeen jos ei heti painele...
Stumpatessa kyllä kolahtaa heti käyntiin ilman OFFia
tounge.gif

biggrin.gif

wink.gif
 
Tuossa mallissa on myös kovinkin tyypillistä että mittaristo imasee vettä sisuksiinsa ja sen jälkeen vilkut palaa miten sattuu ja startti ei inahdakaan, vaikka starttasit heti avaimen paikalleenlaiton jälkeen.

Itselläni oli ensimmäinen Suomeen tullut S4R ja kertaalleen siihen vaihdettiin mittaristo takuuseen, juurikin tuon yllä olevan syyn takia. Vika ei kuitenkaan täysin siitä poistunut, vaikkakin tilanne parani.

Alustahan siinä on kohtuullisen pehmeä. Keulan saa säädettyä jo paremmaksi vakiosäädöillä, mutta takapamppu antaa kyllä myöden, varsinkin rata-ajossa. Itse en koskaan säätöjä kummempaa noille tehnyt, koska välttivät mun ajossa ja mun vauhdeilla.

Stefasta en osaa sanoa, ei tullut koskaan kurkittua niin tarkkaan.

Hemmetin hieno laite se oli ajaa, kuitenkin.
 
Edellisen lisäksi vesivamma voi aiheuttaa myös aiheetonta öljynpainevalon syttymistä, joka toki nostaa, varsinkin vauhdissa, ajurin aiheetonta sykäri/paskahalvausriskiä aikalailla ;)

Samaa mieltä ajettavuudesta.
 
Kiitos tiedoista. Ei tossa varmaan kyllä oo muuta vikaa kuin akku vähän rajoilla. Olen yleensä laittanut ensin avaimen sisään ja virrat päälle, sitten pukenut kypärää päähän jolloin tuo 10sek deadline käynnistämiseen on umpeutunut ja aiheuttanut ihmetystä.
 
Kannattaa tarkastaa vielä seisontajalan tunnistin. Mulla oli aikaisemmassa siellä kosketushäikkää.
 
Joo toi unohtui.
Sen jalan katkaisijan voi kyllä disabloida, mutta sellaiseksi sitä ei kannata jättää pitkäksi aikaa - ellei sitten ole kasvanut semmoisten pyörien kanssa joissa katkaisijaa ei ollut = tarkastaa asian kymmeneen kertaan.
 
Carpimotolta tuli bitubon kfork-sarja ja asentelin sen keulaan. Ensivaikutelma on hyvä, säädöt täytyy vielä hakea kohdalleen mutta eilisellä testilenkillä tuntui ettei aikaisemmin ärsyttävästi rysäytteleviä kuoppia paljon huomannutkaan. Vielä on tulossa wilbersin takaiskari, laitan sitten kokemuksia kun saan sen.
 
Asensin juuri Wilbersin 641 takapampun paikalleen. Ero vakioiskariin on melko valtava. Yritin uutta iskaria odotellessa säätää vakiota hyväksi ja sainkin siihen huomattavaa parannusta, mutta sisäänmenovaimennuksen säätö loppui kesken (sama havainto kuin parjanilla). Wilbersiä ei tarvinnut edes säätää, vakiosäädöt tuntuivat olevan juuri kohdallaan. Tilasin Wilbersin ratakäyttöön säädettynä, mutta ei se tuntunut kadullakaan yhtään liian kovalta.
 
Back
Ylös