• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Saaristolautalle ajo

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja dare
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

dare

New member
Olen lähdössä 8-vuotiaan tyttäreni kanssa Ahvenanmaalle. Tarkoitus olisi Busalla huristella Kustavin reittiä pitkin. Ainakin ennen vanhaan prätkällä sai ajaa jonon keulille. Mites homma nykyisin toimii? Pitääkö odotella kiltisti jonossa autojen seassa? Entäs pyörän sitominen lautalla. Löytyykö lautoista liinoja?

Kiitoksia vastauksista jo etukäteen!

Ainakin viime kesänä kun itse menin Korppoosta yli Ahvenanmaalle niin ajelin vain jonon ohi ja jäin odotteleen lauttaa. Kun alkoivat ottamaan kalustoa sisään niin ottivat pyörät ensin ja laittoivat ne laidan viereen, ei vie yhtään tilaa autoilta...

Sitoa pitää itse jos haluaa kunnolla kiinni ja niin ettei mitään mene rikki. jos ei tiedä miten niin lautan henkilökunta kyllä neuvoo. Lautalta löytyy niin liinoja kuin myös puusta tehtyjä kiiloja joilla lukitaan mopo paikoilleen.

Hauskaa saaristo reissua. Voipi olla että itsekin tulee käytyä vielä tänä kesänä.
062802moto_prv.gif

Tossa alkusesästä kun ajeltiin kauniiman osapuolen kanssa siellä saaristossa ni asiaa kysyttiin paikallisilta. Jonon ohi ei kuulemma saa ajaa, vaan sen ohi PITÄÄ AJAA JOS PRÄTKÄLLÄ LIIKUTAAN. Eli näin... Jouhevaa on meno kyllä silleen, ja taas kerran käy kotilokuskeja sääliksi.
tounge.gif

Tosin kaikki muoviluoti Valentinot ei tätäkään asiaa vissiin hiffanneet, vaan ensin kauheella kiireellä mutkatiellä ohi ja sitten sinne kotiloitten perään jonottamaan. Me huristeltiin sit siitä rauhassa ohi keulille ja lossiin. Kaverit jäi sinne kiehumaan nahkakortonkeihinsa jonon hännille...
biggrin.gif
Eikai sille minkään voi jos on lusikalla jaettu.

Jep, ei ne paikalliset siitä itteensä ota jos vähä ohittelee mopolla. Mutta noilla kesäturisteilla joita vi*uttaa se ruuhka jonojen ohittelu tuolla cityliikenteessä meinaa joskus mennä herne nenään kun mopolla ajat jonon keulille.

Yks mikä otti nuppiin, mutta tulipahan ylimääräinen tauko pidettyä, oli kun myöhään illalla ajeli Korppoosta pois niin myöhästy lautasta jotain 5 min. Ihmettelinkin miksi ne kotilot paino niin hitonmoista kyytiä, itse kun ei viitsinyt hurjastella. Mutta selvisipä sitten sekin kun katseli lautan perävaloja. Ja aika harvakseltaan menee lauttoja ilta-aikaan.

bowdown.gif
Kiitoksia veljille asiallisista kommenteista. Nyt painun pehkuihin ja huomenna ajellaan sitten näiden ohjeiden turvin Turun saaristoon  
062802moto_prv.gif
.

Back