• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Sadeasu pahan päivän varalle

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja maaroi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Itsellä on IXS Orca ja varsin tyytyväinen olen ollut. Sateesa tuli viime kesänä ajettua enemmän kuin aikaisempina yhteensä ja hyvin piti kuivana.  
smile_org.gif

Minullakin IXS Orca, kuinka ollakaan. Olen persjalkainen eli pitkä selkä ja töppöjalat, malli oli niitä ainoita koittamistani joissa ei haaroista kiristänyt muuten sopivassa koossa.

Miullakin taitaa muuten olla toi IXS, ja ajaa kyllä asiansa ja pitää kuivana. Suhteellisen helppo pukea äkkiä päälle tienposkessa (testattu on
lookaround_orig.gif
).  Ongelmana on tosin se, että kun Sussun satula on vähän jännän mallinen, niin miun sadevarusteltu perseeni ei meinaa kestää kiihdyttäessä tai muutenkaan aloillaan (tämän takia siis ajelen nahkavermeissä ellei sada pieniä mummoja), mutta veikkaan että ko. probleema on materiaali-, ei merkkikysymys.

Miullakin taitaa muuten olla toi IXS, ja ajaa kyllä asiansa ja pitää kuivana. Suhteellisen helppo pukea äkkiä päälle tienposkessa (testattu on
lookaround_orig.gif
).  Ongelmana on tosin se, että kun Sussun satula on vähän jännän mallinen, niin miun sadevarusteltu perseeni ei meinaa kestää kiihdyttäessä tai muutenkaan aloillaan (tämän takia siis ajelen nahkavermeissä ellei sada pieniä mummoja), mutta veikkaan että ko. probleema on materiaali-, ei merkkikysymys.
Tuo on aika "hauska" ominaisuus, kun pääsee yllättämään. Pari kesää sitten ajelin varmaan ekaa kertaa sadeasu päällä ja lähdin ohittamaan rekkaa. Tarkistus ettei kukaan tule vastaan, eikä kukaan ole takaa ohittamassa ja sitten kahvasta vääntäen lisää vauhtia. Mutta mitä helv*ttiä, persaus lähtee liukumaan taaksepäin kiihdytyksessä  
crazy.gif
No onneksi ei muuta kuin säikäyttänyt, mutta ei kyllä tuntunut mukavalta. Kyllä sen jälkeen sen oppi ottamaan huomioon.

Näitten sadeasujen laatu on tullut alaspäin kuin lehmän häntä. Eka sadehaalarilla ajelin varmaan 5 vuotta, siitä lähtien tahti on muutunut niin että meni pari asua kesässä, merkistä riippumatta. Sadeasuissa on Stockmannin hinta ja Anttilan laatu. Siispä olen tehnyt oman valintani,olen sortunut Goretakkiin, nahkahousuista en luovu. Siis tarvitsen sadehousut, ja nehän ei paljon maksa ja kestää. Hinta vaihtelee 5 -10 € ja kestää muutaman vuoden, siis mars halpakauppaan ja ostamaan vihreät sadehousut. Ja ajokäsineiksi kumirukkaset ja bootsien päälle "vesivihat", joillekin tämä avautuu.

Antaa sataa, mieli ja mies pysyy raikkaana.

Sweepin 2-osainen on tähän asti toiminut riittävän hyvin. Ei muis-
taakseni ollut edes pahan kallis.

Katsellut itekin noita sade asuja..... tähän mennessä olen kyllä ostanut ihan normaaleja sadeasuja. Ihan siitä syystä ettei noiden ns. mp käyttöön tarkoitettujen asujen "laatu" ole vakuuttanut. Toki hintakin ratkaisee. jos mp-sadeau maksaa 70€ ja norm sade asu 10€.

Eli jatkan edelleen kurahousujen ja sadetakin voimalla. Kenkä suojat voi joutua ostamaan.

mutta kukin tyylillään.
Ja sadettomia
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
:orgmp:kaikille

Mulla on tuollainen sweepin yksiosainen haalari.
Kerran sateessa ajoin ja hyvin piti kuivana.

Muutaman kerran käyttänyt kisaviikonloppuna ihan sadeasuna ilman nahkapukua alla ja tuntuu toimivan siinäkin käytössä.

Onko olemassa sadepukua mikä menis pakattuna pieneen tilaan
biggrin.gif
ei mahda olla paljoa toivoa että sais pidettyä CBR:n satulan alla, että ois aina mukana...

Onko olemassa sadepukua mikä menis pakattuna pieneen tilaan
biggrin.gif
ei mahda olla paljoa toivoa että sais pidettyä CBR:n satulan alla, että ois aina mukana...
Tietoa ei ole, mutta voisi kuvitella, että Berik Wet Race tai  IXS Wetrace II menevät aika littanaan tilaan. Noi on käsittääkseni tehty istumaan silloin kun on kohtuu nafti nahkapuku alla.

Itse ostin viime keväänä kaksiosaisin IXS:n sadeasun ja olen ollut todella tyytyväinen. Ei ole tullut Gore-asua ikävä, vähän kelien mukaan joko molemmat osat päällä tai sitten vain housut (nahkatakki pitää pikkutihkut mukavasti, toisin kuin kesä-ajohousut) tai ei kumpaakaan.. Housut nousee sen verran ylös selkään, ettei koko päivän rankkasateessa ajaessakaan ole housujen ja takin välisestä "saumasta" tullut pisaraakaan sisään.
thumbs-up.gif

Itse ostin viime keväänä kaksiosaisin IXS:n sadeasun ja olen ollut todella tyytyväinen. Ei ole tullut Gore-asua ikävä, vähän kelien mukaan joko molemmat osat päällä tai sitten vain housut (nahkatakki pitää pikkutihkut mukavasti, toisin kuin kesä-ajohousut) tai ei kumpaakaan.. Housut nousee sen verran ylös selkään, ettei koko päivän rankkasateessa ajaessakaan ole housujen ja takin välisestä "saumasta" tullut pisaraakaan sisään.  
thumbs-up.gif
Onko se IXS:n kaksiosainen sadepuku Billows malliltaan?

thumbs-up.gif
Onko se IXS:n kaksiosainen sadepuku Billows malliltaan?
Ainakin hyvin pitkälle samannäköinen. (Näyttääpäs onnettomalle tuossa kuvassa..).

Onko kellään kokemuksia Alpinestarsin RJ-5 sadetakista? Kuinka väljä malli käytännössä on, kun mainostavat "oversize design"? Itselläni nahkatakin koko on 52 ja sen päälle pitäisi sopiva sadetakki saada.

Mitenkähän tuollainen kilpakortsu on tarkoitettu puettavaksi, kun on juuri huomannut sateen alkavan? Ensimmäiset pisarat iskeytyvät jo nahkapukuun, etsit suojaa, avaat satulan ja otat esiin sadekortongin. Nyt se pitäisi jollain ihmemiehen konstilla pingottaa kankeahkon ja pinnaltaan nihkeän asun ylle. Ja vielä rikkomatta..

itse juuri tästä syystä ostin viime kesänä Bilteman sadehaalarin. On myös akrobaattinen suoritus saada päälle, kaikkien suojien ja liikettä hidastavien esteiden kanssa, mutta varmaan helpompi, kuin kortsu. Remmeillä kiristettynä ylle, ei edes lepata. Kesti ja piti ainakin viime kesän.

Sitä muuten ei näytä olevan enää B:ssä myynnissä  
omg.gif
Pelkkiä kaksiosaisia..

Edit: löytyipäs. Haalari.

On sitten ruottin Göran pukenut varmuuden vuoksi jotkut saapaspussit ja ninjahupun päälleen
biggrin.gif

Back