• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Sadeasu!

firefighter22

New member
Olen hankkimassa sadeasua nahkapuvun päälle. mitäs olisi otettava huomioon esimerkiksi koon suhteen? itse kokoa M sadeasu kokoa L ?
buttrock.gif

No ei ehkä ihan, mutta melkein. Varmin tapa on tietysti sovittaa sadeasua siihen nahkapuvun (ja itsensä) päälle
biggrin.gif
Ensinnäkin olis melko kätevää, että saa puvun yksin päälle/päältä. Lopullinen valinta sopivien asujen väliltä sitten omien mieltymysten mukaan; esim. mahdollisimman istuva, tiiviit hihansuut/hyvät kiristykset, piilotettava huppu, väri (sateella et [mahdollisen] tumman pyörän kanssa muutenkaan kovin hyvin erotu), hinta...

joo, oikeastaan tuo on hyvä, että ottaa reilusti ylisuuren koon. nahkat päällä ei ole kivaa kiemurrella sadeasuun, etenki jos kerkee nahkat vähänki kastua. ja jos mahdollista, niin kokeile asu nahkojen päälle, ennen ku ostat. ite mokasin siinä, etten kokeillu.. sadeasuni oli muuten ok, mutta kyykyn päällä kaulaosa kuristi kaulaa. no sitähä pitä löysätä vetoketjua n. 10 cm. ja siitähän se vesi tietty sisään sit pääsikin.
withstupid.gif
joku kaksiosainen sadeasu vois olla kätevämpi pukea päälle.. huu nous.

Kyllä mun sadeasu menee kivuttomasti vaikka samankokoisten goretexien päälle, eli en suosittelisi isompaa ainakaan kokeilematta.

Huomasin muuten just eilen, että Lidlissä on maanantaina 13.3. tarjolla kaikennäköistä mp-ajovarustetta ja mm. sadeasuja. Laadusta en tiedä, mutta hinnat ei olleet pahoja.. Täytyy käydä ainakin tsekkaamassa.

Mulla on IXS:n kaksiosainen sadepuku ja toimii hyvin. Reissussa voi takkia käyttää kaupungillakin sadesäällä ja helppo pukea päälle.

Back