Sadekelin ylistys hidasryhmäläiseltä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja hako1
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

hako1

New member
Eräs mikkeliläinen maanpuolustaja pitää mottonaan 'Mitä kurjempaa sen kivempaa ps ei koske kotioloja'. Viime lauantain jälkeen olen täydellisesti samaa mieltä mopohommien suhteen.

Sain päähäni suhailla Tampereen ja Lahden väliä tunnettuja mutkateitä pitkin. Vettä tuli kuin terveprostataiselta sarvikuonolta. Jo ensimmäinen kiertoliittymä kertoi mitä tuleman pitää: matkamopon takanen luisteli iloisesti kohti ulkokurvaa. Yht'äkkiä tiet jotka kuivalla kelillä vaativat kortin kuivatusnopeuksia ollakseen innostavia muuttuivat nautinnollisiksi jo kaksinumeroisissa lukemissa.

Touring-rillat poistivat kyllä vettä hyvin, mutta parin-kolmen asteen lämpötila piti kumit haaleina. Mutkiin ei ollut mitään asiaa slarvasti ahteri paikallaan jököttäen, vaan pyörää piti ryhtyä ajamaan. Kunnolla roikkuen pyörän sai pidetyksi tarpeeksi pystyssä, jarrutusten ajoitukset piti oikeasti miettiä. Fiiistä lisäsi pyörän kiemurtelu märkäluiston rajamailla niin jarruissa kuin ulostuloissakin. Pikipaikkojen ja sontaläjien väistely pakotti pitämään ajolinjat tarkkoina.

Paratiisi! Noin hereillä en ole ollut suomalaisilla teillä, nopeusrajoitusten henkeä noudattaen, aikoihin.

300 kilometriä korkeaa sykettä ja riemua myöhemmin jäin fiilistelemään jäähtyvän metallin napsuntaa... Tulisipa pian taas kaatosade!

Sinussa tuntuu olevan ainesta enska kuskiksi, eli pistä harkintaa. Nuo tuntemukset on soralla jokapäiväisiä, riippumatta sataako vai paistaa.

Mä ajelin kans työkaverin kanssa jykylästä poriin töihin toissa kesänä.Jykylästä lähdettiin niin oli ihan jees keli mut korpilahden kohdalla taivas repesi
smile_org.gif
tampereelle kun päästiin niin mulla alko olemaan hanskat täynnä vettä, kun pysähdyttiin kahville niin sanoin kaverille että loppu matkasta ei sitten nostella
smile_org.gif
mukava ajella kun joutuu tosissaan olemaan tarkkana
smile_org.gif
poriin kun päästiin niin kaveri sano että sä oot ihan kahjo
biggrin.gif
mitähän se sillä tarkotti
cool.gif

Ehkä tosiaan tähän taudinkuvaan kuuluu se että on kakkospyöränä enska ja ajaa ympäri vuoden. Niin kuin mulla on ja ajan...

Kävi kyllä mielessä että joskus hyvällä radalla olisi kiva kokea samanlaista pyörän käytöstä räärääpyörällä. Edes tuoreella kilokyykyllä en ole ajanut radalla, tiellä kylläkin. Siellä ei vain omat taidot ja riskinottohalu kohtaa isoa kovaa.

Tänään piti mennä jo perinneteille ajamaan kun ei sada...

Back