• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Sadepukua etsimässä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hannula
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Hannula

Kouluttaja
Pitäisi löytää nahkapuvun päälle uusi sadepuku. Nykyinen on vähäistä käyttöä ajatellen turhankin hyvä ja vie matkatavaroissa liikaa tilaa (kokoa on luokkaa 35 x 25 x 15 cm). Uuden puvun pitäisi kestää satunnaista käyttöä, olla vesitiivis ja mennä pakattuna pieneen tilaan. Dainesen kyttyrän ja polvipalojen pitäisi myös mahtua sisään. Olisiko hyviä vinkkejä?

- Tero

Jos mopottimessa kunnon katteet ja saat jalat sinne suojaan niin normaali sadetakki riittää. Mulla oli viimekesänä 6 ja puoltuntia sadeharjoituksia yhteenmenoon ja pelkästään yläosassa sadesuoja. Siis ihan normaali laadukas sadetakki jossa vetoketju ja siinä päällä kaksinkertainen nepparilista, hupun taitoin sinne niskaan sisäpuolelle. Enempi kannattaa pitää huolta ettei jalat ja kädet kastu.

Vaikka mopossa on kunnon katteet, niin nahkapuku ei välttämättä tykkää. Viime kesänä kun tulin Pohojammaalta tampereen kautta etelään, niin Päijänteen kohdalla tuli vettä ku saavista...Siinä ei katteet auttanut kun autotkin veti sivuun
crazy.gif
Eli minullekin sadepuku, kunhan vaan jaksaisi tilata
tounge.gif

Jos mopottimessa kunnon katteet ja saat jalat sinne suojaan niin normaali sadetakki riittää. Mulla oli viimekesänä 6 ja puoltuntia sadeharjoituksia yhteenmenoon ja pelkästään yläosassa sadesuoja. Siis ihan normaali laadukas sadetakki jossa vetoketju ja siinä päällä kaksinkertainen nepparilista, hupun taitoin sinne niskaan sisäpuolelle. Enempi kannattaa pitää huolta ettei jalat ja kädet kastu.
Puhutaanko nyt jostain Goldwingista, Blackbirdistä tai muusta valtavan kokoisesta homosohvasta? Ei kyykkien katteet kyllä mitään jalkoja suojaa kastumiselta. Pitää vaihtaa pyörä tai ostaa gorekenkää....

nimin. Ei goresaappailla ajava.

Ostin vähän aikaa sitten sadepuvuksi ihan tavallisen kaksiosaisen sade-asun ja hanskojen päälle kunnon keinosiementäjän kumirukkaset  
033102ass_1_prv.gif
biggrin.gif
Hintaa taisi tulla 10e. Eipä ole vielä päässyt testaamaan... Mitähän eroa tuossa yhdistelmässä on virallisiin moposadeasuihin? Tuleekohan tuolta housujen ja takin välistä vedet sisään? Ennen pitkää tuo tulee kyllä testattua ja sen jälkeen nähdään joutuuko menemään kuivana
033102beer_1_prv.gif
vai läpimärkänä saunan taakse  
kaboom.gif

IXS:llä on saatavana yksi- ja kaksiosaiset mallit, yksiosainen on ohuempaa materiaalia ja menee aika pieneen myttyyn, kaksiosainen (mulla on sellainen) on vahvempaa tekoa ja vie hieman enemmän tilaa, mutta on käytännöllisempi, mun mielestä. Molemmat tarkoitettu mahtumaan kunnon "ratanahkojen" päälle. Yksioisaisessa värivaihtoehdot on hmm.. aika raikkaat, kaksiosainen on musta. Hintaa oli muistaakseni jotain 50-80 €, yksiosainen on halvempi. Saapi mm. Tuusmotorista.

IXS , ja toimii. Pikkutihkussa sietämättömän kuuma haalari , mutta kelin sattuessa aivan ehdoton. Nim. "kuivin nahoin"

Puhutaanko nyt jostain Goldwingista, Blackbirdistä tai muusta valtavan kokoisesta homosohvasta? Ei kyykkien katteet kyllä mitään jalkoja suojaa kastumiselta. Pitää vaihtaa pyörä tai ostaa gorekenkää....

nimin. Ei goresaappailla ajava.
Saahan "rata" kenkää myös al gorena...
biggrin.gif
Tarkoitin vaan ettei tarvii kurahousuja välttämättä ....
tounge.gif

Back