Ehdottomasti kaksosainen. Pitää olla varsinainen joogi, guru, fakiiri, joka vetää sateen sattuessa, nihkeänä yksosaisen kortsun ajokamojen päälle
Mä olen luottanut goreteksiin, turhaan, koko ikäni. Tai aikoinaanhan (-70 luvulla) ajeltiin noilla keltaisilla duunareiden sadepuvuilla, mut "aikuisiän" oon goreen luottanut ja oikeastaan pärjännytkin. MUTTA, sit kun se kunnon ukkoskuuro tai jatkuva kaatis iskee, ni parin tunnin kuluttua alkaa ahteeri, hanskat, saappaat ja niskat vuotamaan, vaik ois mitkä goret päällä.

Siksi ostin viime syksynä, ennen espanjaan ajelua lokakuussa, varmuuden vuoks Stormilta jotain satasen maksavan, pieniin pussukoihin mahtuvan kaksosaisen, erittäin kevyen sadeasun. Siis ekan elämässäni

Tosi helppo pukea nopeesti ajovehkeiden päälle, eikä edes saapaita tarvii riisua pukiessa! Ei lepata eikä häiritse millään lailla!
No ilmeisesti ton sadeasun mukanaolo aiheutti sen, että ajoin, siis lokakuussa alppien läpi, Italian kautta Fuengirolaan, ILMAN YHTÄÄN SADETTA

Eli hanki ihmeessä laadukas sadeasu. Toimii taatusti
PS. Hanskansuojilla ja saapassuojilla ei sit tee yhtään mitään. Ne vaan kerää lisää vodaa kaatosateessa ja niiden päälle repiminen vie hermot ja tulee karsee hiki, vaik oisit kylmälläkin liikenteessä. Hyvät hanskat ja saappaat, siis oikeesti vedenpitävät on ainoo vaihtoehto. Vaikka kunnon kaatiksessa nekin täyttyy sisältä vodalla eli siis pitävät veden sisäpuolella.
Ikuinen kysymys on, pannako hiha hanskan päälle vai päinvastoin!? Mun kokemuksen mukaan ihan sama, JOS sataa oikein urakalla ja pitkään. Kaikki kastuu kumminkin.
PPS. Hyvä vinkki, jos kastuu aivan läpi ja on kylmä ja matkaa on vaan jatkettava kohteeseen -->
Huoltikselle --> etsitään kaikki joutilaat sanomalehdet (mitä nykyään tosin on harvassa) --> kaadetaan vedet pois saappaista --> tungetaan niihin sanomalehteä niin paljon, ku mahtuu --> märät sukat pois, mutta talteen ja sit jonnekin kuivumaan, liehumaan, ku sade lakkaa --> kalsareihin ja persuksiin myös sanomaa paljon, mutta miellyttävyyden mukaan ja muuallekin märkiin paikkoihin.
Homma toistetaan seuraavalla huoltiksella tai seuraavan tankkauksen yhteydessä ja VOT, matka etenee jotenkin siedettävästi jne.