• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Sähköistä.

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kupoc
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

kupoc

New member
Huh huh.

Purimpa tuossa katteet pyörästä ja kohtasin läjän tummuneita (palaneita??!) liittimiä ja hetken pengottuani mylskin suojattomia johtoa ja teipillä suojattua johtoja, kaikkea mistä sähkömies olis saanut slaagin.

Onkohan mahdollista jostain ostaa johtosarjaa pyörään jossa on liittimet mukana, vai joutuuko rueta mission impossibleen ja tehdä homma johto kerrallaan ja itkun+kaljan kanssa.

Pyörähän on Honda VFR 750 F vuosimallia 1990
 
Alkuperäsen johtosarjan siihen kyllä saa, tosin ne on yleensä sikakalliita. Osaatko kertoa mitä liittimiä tai johtoja sieltä on palanu. Toimiiko se muuten normaalisti, esim. Se latauskäämeiltä tuleva liitin kytkinkopan päällä, jossa on 3 keltaista johtoa on monesti tummunut huonon kontaktin takia. Sen voi ainaki raksia sieltä pois ja vaikka tinata piuhat ja kutistesukka päälle.
 
Ite tekisin juottamisen sijaan kuitenkin kunnollisilla puristusliitoksilla ja hyvillä työkaluilla. Tahtoo noi juotetut liitokset olla vähän huonoja tärisevässä ympäristössä.
 
Ainakin liitos joka tulloo pääsulakkeen jälkeen etupäähän on aivan tummutut ja näyttää muutenkin niin venäjän aikaiseta, sitten oikealla puolella jokkui ihme liitin, se että mistä se menee ja mihin on mysteeri mutta on muute poijjaat aivan saatanan huonossa kunnosa :C
 
Mun bladessa oli kans liittimet mukavasti sulanu ja johdot tummunu,huomasin kun vaihdoin jännitteen säätäjän mopottimeen.. vähän säikäytti kun sattuvat olemaan bladen "olemattoman" satulan alla
biggrin.gif
se on ihan kaikissa hondissa sama juttu,ne johdot on hieman alimitoitettu siihen nähden mitä voltteja niiden kautta kulkee... liittimet meni kyllä vaihtoon mutta johtoja en ole vielä vaihtanu,pitänee vaihtaa vähän järeämpiin tässä piakkoin..
 
666F: mistä hommasit liittimet?

Jännitteensäätäjästä puheenollen:

Mieleeni on tullut vaihtaa tuon säätäjän paikkaa, Lähinnä mielessä pyörinyt oikean sivukatteen alle jos runkoon hitsais metalliläpyskän johon säätimen sinne pulttais kiinni. On nimittäin tuo takakatteen alunen sen verta ahdaspaikka että ei paljon tuulettimita tai muita vekottimia sinne laitella.

Toinen mitä olen miettinyt että rei'ittäisin sen katteen siitä säätimen kohdalta joskos se sais sitten paremmin happea ja ei kuumenis niin kovasti.
 
Back
Ylös