vzv
New member
Juttua uusista kehityksen alla olevista sähkömoottoripyöristä täältä.
40-60 mailin toimintasäteitä, ainakin jos Iron Butteista haaveilee on syytä vetää ajoissa bensakoneella että voi vanhana ukkona sitten muistella. Sähkömotolla vastaava suoritus voisi olla 160 km/24h
Mielenkiintoista jutussa oli se, että kuinka moni meistä tiesi että keskiverto amerikkalainen kaupunkimaasturi 2,5 tonnin elopainollaan tuottaa 95%
vähemmän ilmansaasteita kuin moottoripyörä vaikka prätkän polttoaineenkulutus on 1/3 autosta?
Jos mietitään harrastuksen lainsäädännöllisiä uhkia, niin ne saattavat löytyä tältä rintamalta. Eli vaikka pyöriin laitetaan katteja tehtaalla, ne kokevat saman kohtalon kuin äänenvaimentajat. Tosi vetomiehet repivät ne heti pois ja vaihtavat ylpeinä ja onnellisina tilalle "Not for highway use"-kisaputken.
Kun joku valopää vetäisee ikkunani alla 40 km/h alueella kyykyn kakkosvaihteella kierroslukualueen loppuun asti ilman kummempaa äänenvaimennusta, käy joskus mielessä että melumittaukset ja vuosikatsastus eivät sittenkään ole kaikilta osin ihan toivoton idea...
40-60 mailin toimintasäteitä, ainakin jos Iron Butteista haaveilee on syytä vetää ajoissa bensakoneella että voi vanhana ukkona sitten muistella. Sähkömotolla vastaava suoritus voisi olla 160 km/24h
Mielenkiintoista jutussa oli se, että kuinka moni meistä tiesi että keskiverto amerikkalainen kaupunkimaasturi 2,5 tonnin elopainollaan tuottaa 95%
Jos mietitään harrastuksen lainsäädännöllisiä uhkia, niin ne saattavat löytyä tältä rintamalta. Eli vaikka pyöriin laitetaan katteja tehtaalla, ne kokevat saman kohtalon kuin äänenvaimentajat. Tosi vetomiehet repivät ne heti pois ja vaihtavat ylpeinä ja onnellisina tilalle "Not for highway use"-kisaputken.
Kun joku valopää vetäisee ikkunani alla 40 km/h alueella kyykyn kakkosvaihteella kierroslukualueen loppuun asti ilman kummempaa äänenvaimennusta, käy joskus mielessä että melumittaukset ja vuosikatsastus eivät sittenkään ole kaikilta osin ihan toivoton idea...