• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

SAI-juttua

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja wille-
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

wille-

New member
Eli, laiton keväällä vakio putkiston takaisin kiinni.
Heti alkoi tuntumaan hieman tylsältä Zardin rääkymisen jälkeen joten ajattelin laittaa SAI:n takaisin paikoilleen jotta saisi edes jotain pauketta aikaiseksi...

Eilen sitten putsailin kaasuläpät koteloineen, säädin TPS:n ja tyhjäkäyntihässäkän, synkkasin läpät ja laitoin SAI:n kiinni. Latasin uuden (SAI)kartan. Hyvin käy ja kukkuu, karstaa oli muuten aika reippaasti noissa läpissä.

MUTTA! Ei pauketta moottorijarrulla! Meniköhän kaikki nyt niinkuin piti? Tuneboyllä testasin niin kyllä se jotain ainakin naksuttaa kun testinappulaa painaa, eikä herjaa mitään.

Ainostaan unohdin ottaa tulpan pois siitä pienestä reiästä, ilmanputsarikotelon etulaidasta. Vaikuttaako?
 
Toi ilmanputsarikotelon pikkurööri on vaan viemäri, ei se vaikuta tuohon hommaan mitään.

Olisikohan ne kannessa olevat SAI-kanavat jo tuossa nonSAI-ajeluissa karstoittuneet tukkoon? Eivät muistaakseni montaa milliä olleet halkaisijaltaan. Voisi ainakin ensihätään koittaa paineilmalla pihiseekö siitä mitään läpi putken puolelle.

Edit. Eihän se vakio tosin mitään varsinaisesti paukuta. Enempikin se SAI:n ääntely vakiokannuilla on sellaista kumeaa porinaa.
 
Ei minullakaan pauku mitenkään erityisesti, vaikka avoimet kannut ja SAI käytössä.
 
Itsellä vaan oli sellainen mielikuva että sillon kun mopon ostin ja oli täysin orkkiskunnossa niin olisi kurnutellut/paukutellut enempi... Kai näin sitten parempi.

Aikaisemmin mainitsemani pätkytys pieniltä kierroksilta lähdettäessä hävisi ainakin kokonaan, enkä tietääkseni sytkäpuoleen ainakaan fyysisesti puuttunut. Eli eiköhän se kartassa ollut vika...

Onko muuten normaalia että sitä karstaa oli läpissä niinkin reilusti 30tkm jälkeen. Kuva nyt jäi ottamatta, mutta jokaisesssa läpässä sylinterin puolella kiersi reunan ympäri semmoinen 5mm leveä karstarantu. Itse läppärunkossa sitä ei paljoa ollut
 
Ainostaan unohdin ottaa tulpan pois siitä pienestä reiästä, ilmanputsarikotelon etulaidasta. Vaikuttaako?


jos se pieni reikä on se SAIn hapen otto reitti, niinkuin selityksestäsi tajuan, niin totta kai se vaikuttaa. eihän se saa ilmaa sinne putkeen ilman sitä reittiä.

itsellä on kanssa SAIt käytössä. en ole nähnyt mitään tarvetta poistaa moista.
 
Ei kuulu mitään muuta kuin tulppa, joka sekin on 90% pyöristä unohtunut tehtaalla laittaa paikoilleen tai on tipahtanut tien pientareelle.

Toi on nimenomaan vaan viemäri kondenssivedelle kun se SAI päärööri johtaa lämmintä ilmaa viileään ilmaboksin etureunaan. Aikoinaan kyselin tehtaalta tuon nännin funktion kun se tulppaamattomana johtaa paskaista ilmaa filtterin puhtaalle puolelle.

Tuossa muuten tuolta triumphtorque.com :sta muut yleisimmät ilmavuotopaikat tehtaan/huollon perseilyn seurauksena. Aika monessa pyörässä tuntuu puuttuvan myös tulppa siitä ilmaboksilta rattaan tienoilla maahan johtavasta paksummasta letkusta.
http://www.triumphtorque.com/media/album/9287-Air-box-faults.aspx
 
noista kuvia katsellessa tuli mieleen, että joskus itsekkin meinasin rypistää ton imukaulan liittymisen airboxiin, tapahtuu helposti jos airboxin kansi on paikallaan(niin varmaan tehtaalla on), kun boxia asentaa. jos taas kansi on auki, niin sen näkee kurkusta, että se menee oikein.

tehtaalla varmaan boxit on esikoottu jossain thaimaassa, joten ne vaan pistää sen paikalleen ja suodatin on siellä valmiina.
 
Back
Ylös