• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Sakkokertymä 2010

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JTRR
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Paikka sama, aika 5 sek myöhemmin.

105@80, 480€.

378 + 480 = 858

Summasta täytyy vielä valittaa, kun tulot ovat nyt pienemmät kuin vanhoissa verotiedoissa.

Kaharintie, Rusko 99@60km/h 456€
Sori offtopic, mutta oliko tuolla oikein rysä vai tuliko vastaan? Itse ajelin ainakin viime kesän tuosta lähes päivittäin ja vauhti tuppaa olemaan noissa lukemissa, joten jos alkavat siinä kärkkymään, niin tietää varoa.
Rysä oli.

http://maps.google.fi/maps?q=....,1,4.17

Linkissä kuva "poikien silmin", eli olivat tuossa suoran keskivaiheilla ja ottivat kurveista tulevien nopeuksia.

Turku kt40 topinoja 142@100km/h
24 päiväsakkoa opiskelijan tuloilla tarkottaa 144e, kortinkin menivät poliisisedät ottamaan pois. Minä mitään näistä tiedä, mutta tuntuu että vallan helposti menivät sen kortin pois ottamaan. Täytyypi ainakin toivoa ettei hirveen pitkään ole kuivumassa.

Vähän edittiä. Tänään kävin poliisitalolla ajo-oikeuskäsittelyssä ja 7 viikkoa määräsivät ajokieltoa. Ei tullu enempää ku ei ollu mitään raskauttavaa teossa. Pelkkä ylinopeus.

22 päiväsakkoa opiskelijan tuloilla tarkottaa 144e, kortinkin menivät poliisisedät ottamaan pois. Minä mitään näistä tiedä, mutta tuntuu että vallan helposti menivät sen kortin pois ottamaan. Täytyypi ainakin toivoa ettei hirveen pitkään ole kuivumassa.
Elo-syyskuussa taitaa kortti tulla takaisin.

Hyvää ajokautta sulle.
baaa.gif

22 päiväsakkoa opiskelijan tuloilla tarkottaa 144e, kortinkin menivät poliisisedät ottamaan pois. Minä mitään näistä tiedä, mutta tuntuu että vallan helposti menivät sen kortin pois ottamaan. Täytyypi ainakin toivoa ettei hirveen pitkään ole kuivumassa.
On niitä varmaan pienemmästäki kortteja hyllytetty..
nixweiss.gif

On niitä varmaan pienemmästäki kortteja hyllytetty..  
nixweiss.gif
Talvella ajoin autolla 135@100 eivätkä edes sanoneet kortista mitään, kunhan rahastivat ja matka jatku. Sillon oli kuitenki pimeetä ja talvikeli, joskin ei siellä motarilla mitään lunta ollu tien pinnalla. Kyllähän toi vähän kohtuuttomalta tuntuu ottaa tommosesta 142@100 moottoripyörällä kortti pois kun ei se edes tunnu miltään. Sillä varauksella tietenki ettei nyt oo erityisesti jotenki sikailtu samalla.

Vähän muistelisin että oisko täällä joskus joku puhunu (joo tulee tosi vakuuttavaa tietoa) että 40 ylityksestä voivat ottaa kortin pois ja 50 ylityksestä täytyy ottaa.

Luulen, että niitä v…tti, kun pääsit noin pienellä sakolla  
biggrin.gif

Elo-syyskuussa taitaa kortti tulla takaisin.

Hyvää ajokautta sulle.  
baaa.gif
Ei ole noin pitkään pois. Itsellä oli 120@80 ja 22 päiväsakkoa ja kortti 5 viikkoa virkavallan hallussa.

-tuomas-

Vähän muistelisin että oisko täällä joskus joku puhunu (joo tulee tosi vakuuttavaa tietoa) että 40 ylityksestä voivat ottaa kortin pois ja 50 ylityksestä täytyy ottaa.
Jos ei ole muuttunut, niin 90-luvulla tuli voimaan sellainen, että poliisi voi ottaa heti tienpäällä kortin pois, jos ylinopeutta on vähintään 30km/h. Jos eivät sitä silloin heti ota, niin joku ilkeä poliisisetä voi sen kuitenkin myöhemmin haluta sinulta pois. Itse olen ainakin ajellut sen mukaan, että tuo 30km/h ylitys on sellainen maaginen raja, jota ei kannattaisi ylittää.

Jos ei ole muuttunut, niin 90-luvulla tuli voimaan sellainen, että poliisi voi ottaa heti tienpäällä kortin pois, jos ylinopeutta on vähintään 30km/h. Jos eivät sitä silloin heti ota, niin joku ilkeä poliisisetä voi sen kuitenkin myöhemmin haluta sinulta pois. Itse olen ainakin ajellut sen mukaan, että tuo 30km/h ylitys on sellainen maaginen raja, jota ei kannattaisi ylittää.
näin minäkin sen luulin olevan, että kortin voi ottaa pois 30km/h ylityksestä. tietenkin raskauttavia tekijöitä voi myös olla, esim. ruuhka-aika paljon liikennettä ym.

näin minäkin sen luulin olevan, että kortin voi ottaa pois 30km/h ylityksestä. tietenkin raskauttavia tekijöitä voi myös olla, esim. ruuhka-aika paljon liikennettä ym.
Lainaus poliisi.fi-sivustolta:

"Rangaistuksena ylinopeudesta voi lievemmissä tapauksissa seurata kirjallinen huomautus. Rikesakko seuraa enintään 20 km/h ylinopeudesta ja se voi enimmillään olla 115 euroa. Tätä suuremmista ylinopeuksista on seurauksena nettotuloihin perustuva sakotusjärjestelmä. Taajamissa yli 35 km/h ja taajaman ulkopuolella yli 40 km/h ylinopeuksista määrätään pääsääntöisesti ajokieltoa. Törkeimmät ylinopeudet käsitellään käräjäoikeuksissa törkeänä liikenneturvallisuuden vaarantamisena. Näissä ajokielto voi maksimissaan kestää jopa 5 vuotta."

Ja lisää:

"Taulukon mukaan 24-26 nopeusylityksestä saa 12 päiväsakkoa, 27-29 nopeusylityksestä saa 14 päiväsakkoa. Jokainen 3 km:n lisäylitys lisää päiväsakkoja 2:lla. 39 nopeudenylityksestä saa 22 päiväsakkoa. Yli 20 päiväsakon teot määritellään vakavaksi piittaamattomuudeksi liikenneturvallisuutta kohtaan ja poliisi määrää väliaikaiseen ajokieltoon. Enintään 60 km/h rajoitusalueella taulukko on tiukempi.

Edellä luetellut päiväsakot ovat ns. normaalipäiväsakkoja tyyppitapauksissa. Poliisilla on kuitenkin mahdollisuus käyttää + - 4 päiväsakon verran liukumaa jokaisen normaalipäiväsakon kohdalla. Liukuma-asteikkoa voidaan käyttää, kun rikkomusta voidaan pitää tavallista lievempänä tai vakavampana. Teon moitittavuutta lisääviä seikkoja voivat olla esim. huonot keliolosuhteet, vilkas liikenne, koulun läheisyys / lapsia ym."

Vähän edittiä. Tänään kävin poliisitalolla ajo-oikeuskäsittelyssä ja 7 viikkoa määräsivät ajokieltoa. Ei tullu enempää ku ei ollu mitään raskauttavaa teossa. Pelkkä ylinopeus.
Jatka opiskelua ja panosta etenkin luetun ymmärtämiseen, nyt kun sinulla on aikaakin.
Saamasi sakko, piti lisätä sakkokertymän kokonais saldoon. Eli kohdallasi sinun olisi pitänyt toimia näin:
Kertymä+saamasi sakko=kertymä 2010              
1314e    +144e             =1458e

Ja korjataan vielä Vkaks:n sakoilla tuota kertymää
1573e
ps. Opiskelu kannattaa aina  
baaa.gif

kaveri joka ei ole täällä niin rykäs mopedil viime la jt 97@60 niin sakkoa tais olla 960-980e joten 1573e + 970e = 2543e

Tänään Seinäjoki, Maakunnan auton kohalla.

81/60 ja 115e

Eli 2543e+115e = 2658e

PS. Näky samas rysäs olevan musta Bulukin.. En tiiä kuulinko oikein mut jotain yli 30 tais olla ylitystä. Että kait siitäki rapsahti..

Lentävät oli asialla ja näkyvät ahkeraan pysäyttävän.

Back