• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Saksalainen ote kadonnut

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja KooTeePee
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

KooTeePee

New member
Niin oisi tuollainen tuontimopo jo jonkunvuodentakaa, josta Saksalainen ote kadonnut jollekkin Suomessa olleelle väliomistajalle.
Laite oli jo katsastettu aikanaan Suomeen ja sille konttorille otettu valokopiot Sakujen otteesta.Tuo katastus vanhentunut tietenkin jo.
Nyt sitten ongelmana kun kopiot ei kelpaa, vaikka suoraan sieltä konttorilta sen saisi edelleen niidenottamasta kopio-otteesta?! Ite sainkin siitä kopsut, ja oikeaksitodistettunakin- mutta ei..
veryangry.gif
Melkosta byrokraatiaa ?
Samahomma tullissa, alkuperäinen ollapitää.
Eli mikä on Saksan AKE . n nimi ? Ote ilmeisesti on fahrzeugebrief ?
Googlesta tulee monenmoista tuolla sanalla, mutta mikä noista on se virallinen sivu josta jotain vois kysellä. Sakujenkieli ei itellä taitu , jospa ne ongelamaan paneutusi kuitenkin sit Englannillakin..

Mahtaakohan apua löytyä Dekralta?
Tuo Fahrzeugbrief on oikeastaan sellainen vihkonen, ainakin ne mitä itse olen sieltä pyörien mukana saanut. Pyörä on siis vaihtanut omistajaa katsastamattomana eikä alkuperäisistä papereista ole tietoa? Kannattaa ehkä yrittää kuitenkin edetä omistajaketjua taaksepäin, jotain dokumenttia on taatusti tehty kaupan yhteydessä. Katsastushomma saattaa olla yllättävänkin hankala ilman alkuperäisiä papereita, kotimainen byrokratia huomioonottaen...
confused_orig.gif

Juu omistajaketju on selvitelty ja eräs sieltä välistä tunnustaa kadottaneensa sen alkuperäisen Sakuotteen. Ja siis on kertaalleen katastettu Suomeen jo 2003, ja silloin Saksanote ollut tallella- siitä on otettu ne kopiot konttorille tuolloin - ja niistä nyt minulla on siis jopa ne katsastuskonttorin oikeaksitodistamansa jäljennökset .
No, konttori saanee asian selviteltyä kyllä kun kyselin, "retukysely" eli heidän rekisteritunnuskysely. Tekevät tarvittaessa sen sinne Saksaan rekisterikeskukselle. (Nähtävästi minun kannattaa ajaa sinne muutamansadan km päähän tälle samalle katastuskonttorille, missä on ne Saksanotteen kopiotkin jo, joka myös minulle ne postitti oikeaksitodistaen ) Ihmehomma, ei ole tähänmennessä kukaan osannut sanoa mikä on Saksan AKE nimeltään
smile_org.gif
tounge.gif
. Jos ite sieltä vähän kysäseisi mut perusasia hukassa , paikka mistä kysellä. No. netti kohta savuamaan niin löytynee se kun alkaa tosissaan selvittään.
Mut seuraava huolenaihe lienee tulli, sinne soitelin papereista, niin se alkupeäinen ote pitäsolla sinnekkin... kopiot ei riitä taaskaan, vaikka jo kertaalleen asiat siitä on tutkittukin ja hyväksytty - kun siis kopsut on siellä konttorillä ! ja silloinhan asia on ollut kunnossa väkisinkin...
Ei voi muutakuin ihmetellä ... ite virkakoneistossa on jo ko paperit olleet, ja kopiot tallella - ja sieltä ne saa - oikeaksitodisteltunakin jopa - silti ei kelpaa... Eli eivät siis luota omiin virkaveljiinsä siis Katsastustoimipaikat toisiinsa , sekä tulli ei siis luota katsastuskonttoriin
062802jumpie_prv.gif
- muutahan tuosta ei voi päätellä
idea3.gif

Byrokratia on mitähienoin asia maailmassa
inlove.gif

Mutta jatketaan vääntämistä ihan jopa periaatteenvuoksi kohta tässä - katotaan onko tästä tosiaankyse ettei virastot luota toisiinsa tms , muuta en keksi .

rekisteriote=fahrzeugbief
mukana pidettävä osa=fahrzeugschein
rekisteröintipiste=Zulassungsstelle

JA se mitä haet = VEHRKEHRSAMT

Back