• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Sateella ja sen jälkeen...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Petsku73
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Petsku73

New member
Mitäs kaikkea toimenpidettä olisi hyvä tehdä mopottimelle, kun sadeilma on sen kastellut?
Ketjunrasvaus nyt tietenkin.

Ja onko parempi, jos käy niin, että sade on jo mopon ehtinyt kastella, ettei laita pressua päälle, vai laittaa päälle?

062802moto_prv.gif

Eipä tuo nyt minun mielestäni mitään suuria toimenpiteitä vaadi,ei sen kuitenkaan pitäisi sateessa sulaa...
wink.gif

Ei se niin vaarallista ole, jos ei johonkin happosateeseen joudu...vesi kyllä kuivuu. Pahempaa se olis sitten painepesurilla "tohottaa"joka paikkaan.

Itse olen kuivannut vähän mopoa, kun sateella laittanut pressun päälle. Ketjut kannattaa rasvata lämpimänä, niin tarttuu liukasteet paremmin.

Eli, jos pyörä lähtee sateen jälkeen hyvin käyntiin, niin don't worry, be happy.

Edit: Niin juu ajattelin asian niin, että jos pyörä seisoo sateessa. Sateessa ajon jälkeenhän mopo varmasti melko ressussta yltäpäältä, joten näkee jo silmälläkin mitä tarttis tehdä.

Mitäs kaikkea toimenpidettä olisi hyvä tehdä mopottimelle, kun sadeilma on sen kastellut?

Ja onko parempi, jos käy niin, että sade on jo mopon ehtinyt kastella, ettei laita pressua päälle, vai laittaa päälle?

062802moto_prv.gif
Kyllähän kettinkejä kantsii sateen jälkeen rasvailla, vaikka vesikelillä tuppaavat kyllä olemaan kylmät, märät ja hiekkaiset eikä rasva kauheasti sinne lenkkien sekaan tunnu uppoavan. Niillä ketjuillahan sitä joka tapauksessa joutuu sitten lähtemään seuraavaksi liikkeelle, oli vuorossa kaatosade tai hirmuhelle.

Itse jätä pressun laittamatta jo märän pyörän päälle. Enemmän haittaa kuin hyötyä.

Kriittisiä paikkoja voi vähän suihkautella CRC:llä.

Seisonnassa sattuneen sateen jälkeen voi toki kuivailla rätillä ynnä lumpulla, muttei ehkä sateessa
lookaround_orig.gif

Ja voipi sateen jälkeen pöristää lämpimäksikin, että saa tulpan kolot yms. kuiviksi, jos ei vähään aikaan lähdössä.

-hh-

062802moto_prv.gif
Jos tarkoitat, että mitä pyörälle pitää/olisi hyvä/kannattaisi/tms... tehdä, jos se parkissa ollessaan sateessa kastuu, niin mielestäni ei mitään. Jos on heti lähdössä ajamaan, kun pyörä on vielä märkä, kannattaa pyyhkäistä satula kuivaksi, ettei housut kastu... Jos ketjut on jo rasvattu, ei niitä enää erikseen sateen vuoksi tarvitse rasvata.

Jos tarkoitit, mitä sateella ajamisen jälkeen kannattaisi tehdä, niin ketjujen rasvaamisen lisäksi kenties jonkin sortin pesaisu voi olla paikallaan.

Back