Satulan materiaalista

Hentunliisa

New member
Tarkoituksena olisi uusia mopottimen satulan materiaalit, alkuperäinen on keinonahkaa ja nyt tekisi mieli oikeata nahkaa (nautaa)... osaisko joku valaista mikä käytännössä noilla erona, eli kesto ja kosteudensieto yms.....
withstupid.gif

En kans alkais aitoon nahkaan. Siis satulassa, ja sen päällysteessä. Siis jos helpommalla haluaa päästä!

Parasta on kelkkakerni. Eli moottorikelkkojen satulaan tehtyä pinnoitetta. Se on paksumpaa ja nahkan oloisempaa kuin ohut alkuperäinen japsipinnoite.

esim firma nimellä patja ja peite myy sitä.

Kiitos kaikille vastanneille.
Satulan ja sissyn  materiaaliksi tuli sitten Etolan keinonahka joka on palosuojattua ja homeenestokäsiteltyä. Toistaiseksi ainakin toimii hyvin, katsotaan jahka tulee ensimmäinen kunnon sade, miten materiaali käyttäytyy....
Kestävydeltään tuskin on samaa luokkaa mitä naudan nahka olis ollut, mutta onpahan sitten hyvä syy uusia päällyste kunhan löytää sopivan väristä...  
inlove.gif

Kiitos kaikille vastanneille.
Satulan ja sissyn  materiaaliksi tuli sitten Etolan keinonahka joka on palosuojattua ja homeenestokäsiteltyä. Toistaiseksi ainakin toimii hyvin, katsotaan jahka tulee ensimmäinen kunnon sade, miten materiaali käyttäytyy....
Kestävydeltään tuskin on samaa luokkaa mitä naudan nahka olis ollut, mutta onpahan sitten hyvä syy uusia päällyste kunhan löytää sopivan väristä...  
inlove.gif
mulla itellä on kans jotain keinonahkaa. Ihan paskaa ainakin tuo, reilu viikon käytön jälkeen venyny sivuilta...  
sad_orig.gif
Kerros sit, kuinka tuo etolan vastaava toimii, niin vaihdan jos on OK kamaa.

mulla itellä on kans jotain keinonahkaa. Ihan paskaa ainakin tuo, reilu viikon käytön jälkeen venyny sivuilta...  
sad_orig.gif
Kerros sit, kuinka tuo etolan vastaava toimii, niin vaihdan jos on OK kamaa.
Satula on nyt ollut mulla ajossa n. 3 viikkoa ja n. tuhat kilometriä, ja toistaiseksi ihan hyvin kestänyt, ainut miinuspuoli on että satulaa paikalleen laittaessa osui reuna takavalon telineeseen ja satulanreunaan jäi ilkeä jälki (joka tosin jää satulan alle piiloon).
Muuten kestänyt ihan hyvin, eikä käytön jälkiä ainakaan vielä näy.. hinta oli ihan kohtuullinen, olisko ollu 16-17€/m joten tohon rahaan vois satula uusia vaikka pari kertaa kesässä, vielä kun tulisi lisää värivaihtoehtoja tuon tylsän mustan tilalle
wink.gif

Moi teetin verhoomo Primassa uuden kaksivärisen päälisen satulaan veneen istuimissa käytettävästä päällysteestä viime kesänä,hyvin on kestänyt sateet ja liat on helppo hoitoinen.
smile_org.gif

Moi teetin verhoomo Primassa uuden kaksivärisen päälisen satulaan veneen istuimissa käytettävästä päällysteestä viime kesänä,hyvin on kestänyt sateet ja liat on helppo hoitoinen.
smile_org.gif
Se olis kanssa ihan hyvä vaihtoehto, noiden materiaalien saanti on vain hiukan ongelmallista tälläiselle tee-se-itse-naiselle, kun tukut ei myy ja verhoomot ottaa ihan sikahinnan jos ostat pelkkää materiaalia... jos jollakin on tiedossa joku paikka mistä edullisesti (tai edes kohtuuhintaan) sais erivärisiä keinonahkoja niin ilomielin otan vastaa osoite/puh.nrotietoja  
wink.gif

smile_org.gif
Se olis kanssa ihan hyvä vaihtoehto, noiden materiaalien saanti on vain hiukan ongelmallista tälläiselle tee-se-itse-naiselle, kun tukut ei myy ja verhoomot ottaa ihan sikahinnan jos ostat pelkkää materiaalia... jos jollakin on tiedossa joku paikka mistä edullisesti (tai edes kohtuuhintaan) sais erivärisiä keinonahkoja niin ilomielin otan vastaa osoite/puh.nrotietoja
wink.gif
Itse verhoilutin SuupperDuupperin penkin Alcantaralla (käytetään myös isommissa veneissä sisustusverhoiluna, joten voi olla tuota GSX-1400:n käyttämää). Pinta muistuttaa mokkanahkaa, mutta on helppohoitoisempaa ja kestävää. eBaysta nappasin saksalaiselta autosisustusfirmalta ylijääneen kaistaleen, josta jo tulossa penkki parille muullekin kaverille. Paikallinen verhoomo otti sitten loimitustyöstä 50 eur; yhdistelivät sivuille kulutuspaloiksi (crossikenkä hipaisee helposti satulaan noustessa noita takareunoja) tekolehmännahkaa ja loppu Alcantaraa.

penkki1s.JPG

Back