Saumaton kypärähuppu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TunturiTT
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

TunturiTT

New member
Onko kukaan törmännyt OIKEASTI saumattomaan kypärähuppuun?
Koko "pyöräilyurani" ajan olen pitänyt hiukset siinä lyhimmässä formaatissa, eli kiiltokaljuna. Ongelma on se, että kypärähuppu on käytännössä pakollinen, pottaa ei muuten päähän hyvin saa. Ja jo päivän sänki raastaa kypärän sisusta, kuin hiomapaperi.
Ajan työmatkat kelien salliessa pyörällä. Aamuisin sitten, kun saavun työpaikalle, kiertää päätäni muutamaan suuntaan saumat kuin baseballissa.. Ja painaumat näkyvät kohtuu pitkään. Ei muuten mitään, mutta jos on esim palaveria tai jotain heti aamusta, niin asiakkaiden ilmeet ja asennoitumiset ovat vähintään muikeita (myönnän, hieman turhamaista).
Siis, onko olemassa oikeasti saumattomia kypärähuppuja? Tai kypäräpipoja?
Buffeja mulla on kopallinen, se ei ole toimiva ratkaisu tähän pulmaan.

Tuollainen osui ensimmäisenä silmään. Kun sivun rullaa puoleen väliin, tulee kuva kahdesta hupusta, joista toinen on ns. saumaton vaikka kyllä siinäkin jotain pientä näyttää olevan.

"The Spark "Ci-Co" (#0708) is a real favorite.  Bald guys will love it - this is a seamless balaclava.  How they knit it is a mystery."

Edit : Ei sitten todellakaan mikään halpa kypärähupuksi.

Tuossakin on se vaara, että on niin karkeata neulosta, että päähän jää rasterikuviointi
tounge.gif

Ei tuo kyllä ihan mahdoton ajatus olisi. Onkohan jollain tällaista käytössä? Tietäis vaan, että onko tuossa päällä oikeasti sauma vai ei.

Finnsvalan racing-huppu on helvetin hyvä. Yläosa verkkokangasta, ei hiosta, eikä siinä oo saumoja. Tai varmaankin on, mutta  mainostavat sen olevan tasosaumattu....ei ainakaan minun kuulaani paina. Tosin en käytä kanssasi ihan saman mallista kampausta. Suosittelen, hinta taitaa olla kolmen kympin kantturoissa.

Tavallista silkkihuppua / puuvillahuppua ainakin kannattaa käyttää nurinpäin, sauma ulospäin. Jää huomattavasti pienempi "kirveenlyöntiarpi" nuppiin.

Tavallista silkkihuppua / puuvillahuppua ainakin kannattaa käyttää nurinpäin, sauma ulospäin. Jää huomattavasti pienempi "kirveenlyöntiarpi" nuppiin.
meinasin just sanoa samaa..
Yks vaihtoehto on vetää päähän ns. Tuubihuivi jossa on vaan 1 sauma ja seki jää sillai ettei jää painaumia.

RM Heinolta ostin mikrokuituhupun, ei sauman saumaa. Jos bemari-logo ei häiritse, niin sitten sellainen, on hyvä.

Kun asettelee Buffin hupuksi, se jää kurtulle jostain kohdin-> kurttu jättää jäljet päähän. Ainakaan omaan turpaan ei sovi huppuna.

OK, tuo oli minulle uutta. Olen kyllä huomannut, että nuo kypärähuppujen saumat painavat, mutta buffeissa en ole moista huomannut. Tosin meillä taitaa olla sen verran erilaiset tukkamallit, että olen varmaan aika jäävi sanomaan asiasta mitään  
smile_org.gif

Back