Savagen huoltoa

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Peltsi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Peltsi

New member
Nyt ois tietoa hakusesa. Pitäs saada vähä selvää tuosta otsikon mukasesta pelistä.

Mitä öljyä kannattaa panna? Kuin tihiään vaihtaa?

Venttiilien säätöväli kilsat ja sen säätöarvot?

Onko kukaan onnistunu sitä virkistään pikku toimilla. Käykö ääni tympiäksi jos ois vähä aukinaisemmat röörit?

Tuosa kuulin juttua että ois jotaki heikkoutta kannesa. Miten ilmenee ja miten sitä välttää?

Muutamia muita vinkkejä jos jollaki sattuu jotaki hyviä huomioon otettavia olemaan?
 
Täältä löytyy Savagen pitkänmatkanraportti lontoonmurteella Tumi Laamasen kirjoittamana. Tuolla myös koneen piristysvinkkejä.

Täältäpäin taasen säätöarvoja; tuon mukaan imu & pako kylmänä 0.08-0.13 eli "kympillä" hoituu säätö.

Öljy sen verran halpa koneen henkivakuutus, jotta Savageenkin kannattaa ne vaihtaa vaikkapa 5.000km välein ja samalla filtteri uusiksi.

Kannattanee myös investoida korjausoppaaseen, jonka saa vaikkapa tuolta Alfamerilta.
 
Mulla oli aikoinaan sava. Muistot on jo hämärtyneet, mutta jotain tuli mieleen vielä. Öljy on savassa kuten muissakin customeissa, ei erityisvaatimuksia. Öljyn tihkuminen syyläristä on yleinen vaiva, mutta vaaraton jos pysyy tihkumisessa. Johtuu jostain "mikä se nyt olikaan"-osasesta ja sen lämpövaihteluista. Jollain operaatiolla saa senkin lakkaamaan. Putket vaihdoin avarampiin, tai itse asiassa orkkisputkista sisukset pois ja uutta tilalle ja vähän hitsaushommia. Lopputulos huomattavasti parempi. Soundit matalammat ja mureammat sekä potkuakin tuntu tulevan lisää. Lievempi vaihtoehto on porata reikiä orkkisputkeen. Mutta kannattaa käydä Savage clubin kotisivuilla. Sieltä saa kaikki mahdolliset tiedot Savasta ja foorumi, jossa kysellä. Osote on http://www.scf.finnbike.com/
 
Suzukin edellisen maahantuojan sivuilta löytyy vielä huoltoarvoja ja ihan suomeksi  Ekström
15W50-öljy pysyy koneessa paremmin kuin suositeltu 10W40. Itse käytän Castrol GPS:ää ja vaihdan 5 tkm:n välein.
Laitoin juuri Laserin vaimentajan ja kyllähän tuo piristyi. Äänetkin on hyvät, mutta mitään suoraa vaimentajaa en suosittele,  menee äänet liian kovaks. Laserin vaimentaja on vieläpä kohtuuhintainen ja sopii Savageen kuin nenä päähän.
Kannenpultin reikää peittävä kumitulppa taitaa olla ainoa tyyppivika joka esiintyy jo vähän ajetuissa pyörissä. Tulppa kovettuu ja alkaa vuotaa öljyä kannen jäähdytyskanavaan, siellä öljy sitten käryää. Uusi tulppa on kestävämpi kuin alkuperäinen eikä maksa paljoa.
 
No joo tuosahan tuli tietoa. Kiitos.

On taiettu uusia noita merkkisivuja tuola Savage kerholla. Viimeksi ko kävin niin oli niin hitaat että ei meinannu hermot kestää.
 
On taiettu uusia noita merkkisivuja tuola Savage kerholla. Viimeksi ko kävin niin oli niin hitaat että ei meinannu hermot kestää.
No silloinhan on sitten olleet sivut pyörän kanssa sopusoinnussa!  
tounge.gif
 
biggrin.gif
 
Back
Ylös