• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Schuberth C2 visiiri

Stromtrooper

New member
Ostin kuukausi sitten shopista C2:sen. Sen piti olla hiljainen, mutta tuuli viheltää todella ärsyttävästi kun viisiiri on kiinni. Olen nyt hieman tutkinut ongelmaa, ja näyttäisi että viisiiri ei alareunasta ole tarpeeksi tiiviisti, ja ilma pääse välistä viheltäen sisälle. Luin myös foorumilta että jollain muullakin on samalaisia ongelmia tuon kanssa. Onko tuossa joku valmistusvika ja onko jotain takuuta odotettavissa?
nixweiss.gif

Itsellä oli samaa 'vikaa' S1:ssä, visiiri jäi auki millin-pari. Huomasi parhaimmin panemalla visiirin taakse jotain vaaleata ja katsomalla sitten etualhaalta. Korjaukseksi riitti säätö: Visiirin vastakappaleet on kahdella torx-ruuvilla kiinni. Avataan ruuvia, liikutetaan vastakappaletta hieman ja ruuvi kiinni.

Manuaalissa tuota säätöä ei ole selitetty. Soittelin maahantuojallekin (Tokimoto) ja heidän mukaansa visiiriä ei pysty säätämään, vaan olisi pitänyt lähettää heille ja käyttää Saksassa.
confused_orig.gif
Tuolla säädöllä sain kypärän mieleistäni kuntoon ilman pitkää katkosta ajokauteen.
sport05.gif

edit: Tämä siis S1:stä, C2:sta ei ole omakohtaista kokemusta. Mutta toivottavasti jollekin oli tästä hyötyä...

Ostimme kauniimman osapuolen kanssa C2 - kypärät molemmille ja myyjä kertoili tuosta visiiristä seuraavaa: visiirissä on siellä kiinnityspaikan lähellä sellainen kohouma sormille. Sitä käyttämällä visiiriä voi säätää muutaman millin eteen/taakse visiirin ollessa kiinni (ensimmäisillä kerroilla aika tiukka liikutella). Tämä säätömahdollisuus on kuulemma tehty sateella ajamista varten, jolloin kostea ilma ohjautuu visiirin yläraosta pois.

Ei muuta kuin mukavaa  
062802moto_prv.gif

Ostin kuukausi sitten shopista C2:sen. Sen piti olla hiljainen, mutta tuuli viheltää todella ärsyttävästi kun viisiiri on kiinni. Olen nyt hieman tutkinut ongelmaa, ja näyttäisi että viisiiri ei alareunasta ole tarpeeksi tiiviisti, ja ilma pääse välistä viheltäen sisälle. Luin myös foorumilta että jollain muullakin on samalaisia ongelmia tuon kanssa. Onko tuossa joku valmistusvika ja onko jotain takuuta odotettavissa?
nixweiss.gif
Mikäli visiiri jää taka-asennossaankin viheltämään, niin säätö auttaa. Sivupalojen löysäys ja pieni siirto taaksepäin tiukentaa visiiriä tiivistettään vasten ja vihellys lakkaa.

Varmistu kuitenkin ensin että visiiri on täysin taka-asennossaan, jotta ei tarvitse turhaan säätää.
wink.gif

Säätö saadaan tehtyä, kun ensin irrotetaan visiiri ja sen jälkeen avataan leukaosa, jonka alta paljastuvaa isoa ruuvia täytyy myös löysätä, jotta sivupalaa voi siirtää aavistuksen taaksepäin.

Jos et saa itse ongelmaa poistumaan, niin kypärä pistetään tietysti takuuhuoltoon.

t. Shoppilaiset

Itse olen Conceptissani havainnut "dokumentoimattomaksi ominaisuudeksi" tuon vihellyksen visiirin city-asento (=juuri se 2mm eteenpäin) + avonainen leukaräppänä
confused_orig.gif
Nuo molemmat kun on samaan aikaan niin johan muuten VIHELTÄÄ! En sitten tiedä onko tuo ominaisuus korjautunut C2 myötä kun myös tuo leukaräppänä on kokenut uudelleenmuotoilun vaikka itse visiiri onkin sama
nixweiss.gif

Itse olen Conceptissani havainnut "dokumentoimattomaksi ominaisuudeksi" tuon vihellyksen visiirin city-asento (=juuri se 2mm eteenpäin) + avonainen leukaräppänä
confused_orig.gif
Nuo molemmat kun on samaan aikaan niin johan muuten VIHELTÄÄ! En sitten tiedä onko tuo ominaisuus korjautunut C2 myötä kun myös tuo leukaräppänä on kokenut uudelleenmuotoilun vaikka itse visiiri onkin sama
nixweiss.gif
Ei tunnu C2 viheltävän tuossa city-asennossa ainakaan kaupunkialueen nopeuksissa. Ilmeisesti ovat huomanneet tuon vanhan mallin epäkohtia hiukan korjata.
wink.gif

Tosta Suupertti C2 kypärästä ja sen visiiristä . Kun lukee noita juttuja visiireistä nii monessa on että ei visiiri huurru , ainakin mun visiiri huurtuu . Olenks mie pessy siitä jonkuu huurtumismönjän pois vai tekovika vai mikäs siinä on ?
Vaikee vertailla kun tää on mun eka kypärä
nixweiss.gif
.

Omat kokemukseni C2:sta:

750 Brevalla ajaessa C2 oli/on erittäin hiljainen, ei vihellä eikä melua muutenkaan. 1100 Breva + plexi muuttaa tilanteen melkein sietämättömäksi, jo 90 km/h nopeuksissa alkaa meteli olla järjetön. Meteli ja pään tärinä nopeuksissa oli niin paha, että otin plexin keulalta pois ja mitä tapahtuikaan: kypärä on taas hiljainen, vakaa ja miellyttävä, sillä edellytyksellä että yli satasen nopeudessa naksauttaa sen leukaräppänän kiinni. Pyörästäkin tuli paremman näköinen nakutin.

Niinpä, kuten monet ovat jo aiemminkin sanoneet: kypärän toimiminen hiljaisuusmielessä näyttäisi riippuvan tosi paljon pyörästä ja kuskin pituudesta - eli tynkyydestä omassa tapauksessani.

Tosta Suupertti C2 kypärästä ja sen visiiristä . Kun lukee noita juttuja visiireistä nii monessa on että ei visiiri huurru , ainakin mun visiiri huurtuu . Olenks mie pessy siitä jonkuu huurtumismönjän pois vai tekovika vai mikäs siinä on ?
Vaikee vertailla kun tää on mun eka kypärä  
nixweiss.gif
.
Nyt on tainnut tosiaan käydä niin, että olet pessyt huurteenestokalvon visiirin sisäpinnalta pois. Tuo visiiri ei ehjänä huurru ollenkaan.

Kaikkien Schuberthien visiirien ja aurinkovisiirien pinnalla on huurtumisenestokalvo, jota ei mielellään kannata turhaan koskea. Jos joku sormenjälki sattuu tulemaan ikävään paikkaan, niin kevyesti liinalla pois. Jos tahran poisto vaatii kosteutta, niin vain kevyesti kostealla liinalla tahra pois.

Pestä ei sisäpintaa saa missään nimessä, koska tuolloin kalvo saattaa lähteä kerralla pois.

Uutta visiiriä vaan peliin.

Ai niin, eihän sulla vain ole silmälaseja? Mulla huurtui lasit ja ne taas voi käsitellä huurtumisenestoaineella, jolloin homma toimii.

t. Spagu

No just  
sad_orig.gif
. Sit pitää ostaa uus visiiri .
Visiiri on sellainen vempele, että järkikin sanoo, että sitä käsitellään vain vedellä ja pehmeällä liinalla. Wc-paperikin on ihan jees. Mutta: hellävaroen. Mitään synteettisiä aineita ei kannata käyttää. Ei edes fairya.
Suosittelisin, että paperia ei käytetä. Se sisältää aina hankaavia aineita. Pehmeä kangasliina on paljon parempi.

Ai niin, eihän sulla vain ole silmälaseja? Mulla huurtui lasit ja ne taas voi käsitellä huurtumisenestoaineella, jolloin homma toimii.

t. Spagu
Osaakko muuten suositella silmälaseihin hyvää huurtumisen poistoainetta - emäntä jostain silmalasiliikkeestä jotain toi mutta sillä litkulla ei huurut tunnu lähtevän pois ollenkaan  
nixweiss.gif
Yksi tuote shopista löytyy, joka ainakin omissa rilleissä toimii ok, kun pyyhkii lasit molemmilta puolilta. Sama liina toimii myös auton tuulilasissa ihan hyvin. Käsittelyn joutuu uusimaan aina kun rillit puhdistaa. Tuolla pussillisella pärjää kuitenkin pitkään, eikä hinta päätä hirvitä.

10-01440408 Clean Plus: Clean Plus Antifog Liina 6.00 €

t. Spagu

Back