Schuberth C3 - temppuileva aurinkovisiiri

kimimikakeke

MotOrg ry
Olen tässä yrittänyt puhdetöinä saada aamuksi tuota C3:n aurinkovisiiriä kuntoon. Se ei tule kunnolla alas (vaikka kädelläkin auttais visiirin reunasta) eikä se oikein mene kunnolla piiloonkaan. Vivun liikeratakin jää ylöspäin vajaaksi.

Ei tuosta oikein näe mitään eikä oikein voi kai purkaakkaan. Onko jollakulla ollut samanlaista vaivaa ja jos, niin kuinka siitä pääsi eroon? Siis muutenkin kuin vaihtamalla kypärämerkkiä...

Sama vika oli S1 Prossa minulla. Syy takerteluun oli ettei aurinkovisiiri ollut kunnolla paikallaan. toi visiiri on vaihdettavissa, irtoaa vetämällä ja menee paikalleen painamalla hahloihinsa.

Sama vika oli S1 Prossa minulla. Syy takerteluun oli ettei aurinkovisiiri ollut kunnolla paikallaan. toi visiiri on vaihdettavissa, irtoaa vetämällä ja menee paikalleen painamalla hahloihinsa.
Irroitin ja putsasin jo sen aurinkovisiirin kerrankin kunnolla. Visiirin kiinnikeet ei liikkuneet niinkuin pitäis vaikka visiiri oli irtikin... vika on jossain 'syvemmällä'.

Käyttöohjekirjassa on hyvät ohjeet aurinkovisiirin irroitukseen / kiinnitykseen.
Sieltä minunkin piti tavata, kun eka kerran asiaan tutustuin.

Mulla kävi siten, että kirkkaan visiirin ja sen kiinnikkeen vaihdon jälkeen aurinkilippa takelteli. Oireet johtui visiirikiinnikkeen yhdestä ruuvista, joka tuli liian "syvälle". Eli kurkkaa tuohon aurinkovisiirin koloon näkyykö siellä ruuvin päätä edessä?

Edit: Kyseessä oli siis S1Pro

Moi,
tarkistapa onko siirtovaijerin pää/kuori irronnut avausvivusta tai visiirimekanismista. Myös mahdollisesti katkennut visiirin tai sen pidikkeen kiinnike voi aiheuttaa vaivaa.

t. Pekka, ReliaTec Oy

Selvishän tuokin vika. Aurinkovisiirin vaijerit (rautalangat) oli pompanneet visiirin päästä urastaan ja taittuneet - tämän takia liikematka ei ollut tarpeeksi pitkä. Sain langat oiottua ainakin suurinpiirtein, vähän kuitenkin takeltelee ja jää jumiin ylös jos liian räväkästi avaa. Uudet 'vaijerit' olisi tarpeen mutta saiskohan noita mistään... mut kaippa tuo välttää. Rakenne oli kyllä yllättävän rimpula potan hintaluokka ja valmistusmaa huomioiden.

Back