Schuberth C3

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mikk@
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Mikk@

New member
Näkyy tulleen uusi malli Schuberthilta, onkos kukaan kerinnut tilaamaan?
Conseptin käytin puhki ja C2 on kuluttanut päätä jo yli 70t km edestä joten tuo C3 kuulostaa todennäköiseltä vaihtoehdolta ensi kesäksi. Täältä saa hätäsimmät tilata.

Mielenkiintoista. Luisilta löytyy, mutta mitään infoa ko. kypärastä valmistajan sivuilta ei löydy. ainakaan .com sivuilta. Saksaa ko en jummarra niin .de sivut on tsekkaamatta.
nixweiss.gif

Näyttäs olevan aukaisuvipu keskellä => selkeä parannus ainakin minun mielestä (HJC:ssä oli noin ja helppo avata yhdellä kädellä). Aurinkosuoja ehkä korkeampi kun on nenän kohdalla kevennys ? Visiiri ei ole alareunastaan saman kaareva vaan keskellä on suora osuus. Taidetaan myös avata keskeltä tarttumalla ?
sport05.gif

Conseptin käytin puhki ja C2 on kuluttanut päätä jo yli 70t km edestä joten tuo C3 kuulostaa todennäköiseltä vaihtoehdolta ensi kesäksi. Täältä saa hätäsimmät tilata.
kyllä se on keväällä c3 saatava!
Tota mäkin vähän pelkäsin. Pitää panna vanha (aika uusi) C2 pojjaalle päähän, ja koittaa jollain ihmeen konstilla vakuutella toi pääministeri, et oli pakko vaihtaa.
nixweiss.gif

Tota mäkin vähän pelkäsin. Pitää panna vanha (aika uusi) C2 pojjaalle päähän, ja koittaa jollain ihmeen konstilla vakuutella toi pääministeri, et oli pakko vaihtaa.
nixweiss.gif
emäntä koitti jo mun c2,ja käy hyvin,uskottelin et sen vanha hjc on aivan perseestä!voin sitte uhrautua kokeileen uutta mallia...
biggrin.gif
tounge.gif

nixweiss.gif
emäntä koitti jo mun c2,ja käy hyvin,uskottelin et sen vanha hjc on aivan perseestä!voin sitte uhrautua kokeileen uutta mallia...
biggrin.gif
tounge.gif
Joo. Toi onkin hjuva. Meilläkin emäntän potta on joku vastaava härpätin.
bowdown.gif

Tuo C3:n pinlock on mielestäni hyvä uudistus. Edellisessä kypärässä ennen C2:ta se oli ja toimi huomattavasti paremmin huurtumista vastaan kuin C2:n kalvoratkaisu.

Toisaalta, kun netistä löysin googlen kanssa tämän ohjeen, niin sain "mahdottoman mahdolliseksi" ja asennettua C2:een Nolanin pinlockin. Se poisti päivitystarpeen ja tuolla yhdistelmällä on tarkoitus pärjätä vielä ensi kesä ja omien testien mukaan on jopa ihan toimiva ratkaisu - sateella oma hengitys huurruttaa visiirin, mutta vain pinlock alueen ulkopuolelta. Asensin tuon vanhaan visiiriin, jossa sitä kalvoa ei ollut enää havaittavissa.

Ihan pikkaisen tuo Nolanin pinlock koskettaa visiiriä avattaessa yläreunan tiivistettä ohi mennessään, mutta ei niin paljon, että siitä olisi haittaa ja jos se alkaa häiritsemään, niin ainahan voi vetää visiirin "kaupunkiasentoon" ennen avaamista.

Kannattaa kuitenkin laittaa aika alas tuo pinlock ihan niinkuin ohjeessakin on ja miettiä miten se kiinnityspinnin epäkesko toimii ja miten sillä voi kiristää sen pinlockin tiivisteen tiukasti visiiriä vasten jo ennenkuin merkkaa ja poraa ne reiät. Siitä ei ollut ihan selkeää kuvaa eikä ohjetta.

.

Tohon c3 visiirin keskelle ku läpsähtää oikein kunnon konnikka niin näkeeköhän enää mitään...
wink.gif
tounge.gif

nixweiss.gif
biggrin.gif
tounge.gif
Juu ja heti miten kommenttia tänne...

Käväisin vetämässä potan päähän Louisin Osnabrückin liikkeessä eilen.
Avaus on tosiaan keskellä edessä, aika pieni nippeli mutta vaikutti hyvin löytyvältä ja toimivalta.
Aurinkovisiirin kytkin on alareunassa ja toimiii vaakasuunnassa kuten kai S1:ssäkin.
Leukaosa on ehkä vähän ahtaampi kuin C2:ssa eli meikäläisen leukaperille jo kovin ahdas.
Ei se miltään mullistavalta vaikuttanut, jonkinmoiselta evoluutiolta kuitenkin. Käytännön ajelukokeissa selvinnee olennaisempaa kunhan joku pääsee siihen asti.

Niin joo ja onhan siinä se uudenmallinen lukitus, pikalukko joka säätyy joka kerran sopivaksi kuin DD-lenkit konsanaan.

Itse olen ajellut Schuberth'lla vuodesta 1992 lähtien ja nyt olen ajanut C2 -mallilla 40 tkm:a.

Viikko sitten pääsin näkemään C3 -mallin Lyypekin Louis'lla ja sen paino on selvästi vähemmän kuin C2 -mallin. Kiinnityslukko vähän epäilyttää, eikä siinä ole enään visiirin yläreunan rako mahdollisuutta. Kyllä se kuitenkin keveytensä takia alkoi kiinnostaa.

Niin ja ne ilmastointikanavat "otsassa" näyttivät suuremmilta kuin C2 -mallissa.

Mites, saako ko. potassa raotettua hitusen(!!!) visiiriä alareunasta, jos rupee huurtumaan? (vai luotetaanko ainoastaan Pinlockiin) Itse olen huomannut noitten kokokypärien kanssa, et jos raottaa pikkasenkin visiiriä alaruenasta, niin helpottaa heti sadekelillä huurtumisen kanssa, mutta toissa sitä voi raottaa ja toisissa ei(tai voi, mutta sitten se on jo liian auki). Jos visiiriä aukaisee liiaksi, niin sitten rupee tulemaan vettä yläreunasta sisälle... Siis kokokypärissä!

Mites, saako ko. potassa raotettua hitusen(!!!) visiiriä alareunasta, jos rupee huurtumaan? (vai luotetaanko ainoastaan Pinlockiin) Itse olen huomannut noitten kokokypärien kanssa, et jos raottaa pikkasenkin visiiriä alaruenasta, niin helpottaa heti sadekelillä huurtumisen kanssa, mutta toissa sitä voi raottaa ja toisissa ei(tai voi, mutta sitten se on jo liian auki). Jos visiiriä aukaisee liiaksi, niin sitten rupee tulemaan vettä yläreunasta sisälle... Siis kokokypärissä!
No tuota.. Itellä Shoein XR1000 ja kiinni pinlock niin luota vain pinlockiin
smile_org.gif
Ei huurru kyllä kuin nyt näillä viimeisillä ajokeleillä jos olet paikallaan visiiri kiinni.. Kovemmissa nopeuksissa ei huurru, voin melkeen pistää pääni pantiksi
smile_org.gif

Back