Schuberthin nerokas aurinkovisiiri

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
G

Guest

Guest
Millainen on shopissa mainostetun Schuberthin kypärän nerokas aurinkovisiiri? Yritin etsiä tietoa, mutta en löytänyt; on kenelläkään kokemuksia?

Se on sellanen "musta" sisäpleksi mikä tulee silmien eteen kun vetää kypärän sivussa olevaa vipua. Aika Judge Dredd. Tunnen kolme henkilöä jotka omistaa kyseiset potat ja ovat erittäin tyytyväisiä ominaisuuteen ja onhan se kätevä kun mikä!

Se on tosiaan näppärä ja löytyy kahdesta mallista S-1 ja Concept. S-1 on erittäin hiljainen umpipotta ja Concept hiljainen avattavaksi potaksi. (S-1 esitelty uudessa Moto-lehdessä)

Aurinkovisiiri on myös huurtumattomaksi käsitelty ja esimerkiksi silmälasien käyttäjälle oikein käytännöllinen. (Kuten itse)

Omassa umpipotassa on päivällä tummennettu visiiri, mutta se on illalla pakko vaihtaa kirkkaseen. Tuota ongelmaa ei noissa kahdessa Schuberthin kypärässä ole, vaan aurinkovisiiri on operoitavissa ajon aikana.

t. Spagetti

Ja mikä Conceptin kohdalla tekee siitä vieläkin käyttökelpoisemman on sen toimivuus myös leukaosa ylhäällä
eek.gif
vaikkakin ruukun kylkeen on liimattu tarra ettei leukaosa taivasta kohden saisi ajella
blush.gif
Aurinkovisiiri ei myöskään peitä kuin n. 50% näkökentästä korkeussuunnassa => mm. mittaristot luettavissa himmentämättöminä myös aurinkovisiiri käytössä
thumbs-up.gif

Vastaavan kaltainen erillinen aurinkovisiiri löytyy avattavista muuten myös Lazer Revolutionista ja Roofin jostain mallista
cool.gif

Ja noita visiirejä kelatessani tuli mieleen ettei kovin moneen muuhun taida olla lämmitettävää visiiriä tarjolla
eek.gif
Conceptiin vain sellainenkin erikoisuus löytyy
thumbs-up.gif
Varmasti hyödyllinen jossain ääriolosuhteissa kelkkaillessa tms.
cool.gif

Käytän ja olen erittäin tyytyväinen. HUOM! Tuo visiiri _EI_ korvaa eikä ole tarkoituskaan korvata aurinkolaseja (tuntuu olevan yleinen harhakäsitys)  Loistava lisä poistamaan matalalla olevan auringon aiheuttamia ongelmia. Toimii loistavasti aurinkolasien ja kypärän välisen "yläreunan" auringonpaisteen poistajana.  

Kypärä ei sitten kuitenkaan ole sieltä hiljaisimmasta päästä. Concept:sta, mikä mulla on, on siis tässä kyse.

Täytyy varmaan hankkia tuo kypärä mallia S1. Miten koot mahtavat sopia eri merkkisten kypäröiden välillä? Kun nykyinen Araini on kokoa L ja juuri sopiva, niin olisiko Schubertin L saman kokoinen vai pitäisköhän käydä jossain sovittamassa ennen postin kautta tilaamista ja missä sen voisi tehdä? Kauppiaat ei taida kovin suopeasti katsoa, jos sanon ostavani kypärän muualta halvemmalla.

Täytyy varmaan hankkia tuo kypärä mallia S1. Miten koot mahtavat sopia eri merkkisten kypäröiden välillä? Kun nykyinen Araini on kokoa L ja juuri sopiva, niin olisiko Schubertin L saman kokoinen vai pitäisköhän käydä jossain sovittamassa ennen postin kautta tilaamista ja missä sen voisi tehdä? Kauppiaat ei taida kovin suopeasti katsoa, jos sanon ostavani kypärän muualta halvemmalla.
Ainakin Concept "muotoutuu" käytössä varsin tehokkaasti, joten varo: Osta sellainen, joka uutena juuri ja juuri menee päähän sovitusosat poistettuna. Conceptin kanssa on pakko käyttää matka ajossa korvatulppia, jopa uutena. Itse käytän Shubertia enää vain nurkka ajoissa sen meluisuuden vuoksi. Kaikki muut jo edellä kehutut ominaisuudet ovat mainiot. Mutta se humina.....SÄÄLI.

Itse käytän Shubertia enää vain nurkka ajoissa sen meluisuuden vuoksi.
Sanovatten kaikkia avattavia meluisiksi ja Schuberthkaan ei taida tuosta juuri edukseen poiketa
confused_orig.gif
Tiedä sitten miten toimisi sillä Rukan huippuhienolla puvulla, joka on kuulemma sovitettu nimenomaan Conceptia silmällä pitäen => vaimenisiko myös melut ruukun sisällä jos kaula-aukko olisi tiiviimpi?
nixweiss.gif

Mikähän mahtanee olla jonotusaika jos tuon S1 nyt tilaisi? Ehtiikö ennen ajokauden loppua?
062802moto_prv.gif

Käytän ja olen erittäin tyytyväinen. HUOM! Tuo visiiri _EI_ korvaa eikä ole tarkoituskaan korvata aurinkolaseja (tuntuu olevan yleinen harhakäsitys)  Loistava lisä poistamaan matalalla olevan auringon aiheuttamia ongelmia. Toimii loistavasti aurinkolasien ja kypärän välisen "yläreunan" auringonpaisteen poistajana.  

Kypärä ei sitten kuitenkaan ole sieltä hiljaisimmasta päästä. Concept:sta, mikä mulla on, on siis tässä kyse.
Veitpä varpaat suustani.. Conceptissa juuri se yläpuolinen häikäisy poistuu mukavasti.

Väitän edelleen, että on hiljaisin avattava ruukku. Katteista aiheutuvia suhinoita ei ihan kaikkia poista, mutta Raidin kanssa samaa tasoa.

Jos haluaa vertailukohdasta riippumatta hiljaisen kypärän, on melutunnelissa kehitetty S-1 selkeästi hiljaisin kaikista testaamistani kypäristä.

Kuten Zimmy oli katsonut, on hyllyssä muita aikuisille sopivia kuin L-kokoa, joka on aika iso koko, ja vastaa esim. Z-onen XL-kokoa, joten M sopii melko monelle. Hyllyyn odotellaan L-kokoa, kunhan nyt tulisi tukkurille. XXL on myyty ja loppu eli odotuslistalla myös.

t. Spagu

Hmm... ihmettelinkin, että mikä pirun potta sillä seekerillä olikaan päässä eilen (17.7) ahvenistolla, mutta nytpähän selvisi sekin. En jaksanut lukea koko thredia läpi laiska kun olen
lookaround_orig.gif
. Niin mitäs tuollainen umpi versio kustantaa??
smile_org.gif

Schubertin Concept ollut käytössä jo kaksi vuotta ja olen ollut äärimmäisen tyytyväinen kyseiseen kapistukseen.
062802jumpie_prv.gif
Aurinkovisiiri on hyvä hätävara,ennenkuin ehtii laittaa aurinkolasit silmille(elleivät ole sitten jo).Ja a-lasien kanssakin voi älyttömän matalalta tulevan paisteen kanssa ajella mukavasti saamatta päänsärkyä.
cool.gif

Eikä se ole mun mielestä meluinen,paljon meluisempi oli bemarikypäräni,joka tulee muuten samalta valmistajalta.Potta sattuu olemaan liki ainoa,joka sopii tähän mun oudonmuotoiseen kalloon.

Hyvä sen kanssa on ajella!

062802moto_prv.gif

Tilasin potan saksasta 3 vuotta sitten.
Kokemuksia
-hinta/laatu suhde mielestäni hyvä
- aurinkovisiiri on kätevä
- sateella visiiri kyllä huurtuu
- kypärän ulkosivulla tasku jossa ensiapu ohjeet ja henkilötiedot
- sopii hyvin silmälaseja käyttävälle
- visiirissä tuuletus asento, voi käyttää hitaammassa ajossa
- matka ajossa käytän korva tulppia

Tilaisin Louis:sta (ja tuli viikon kuluttua) mustan Concept-mallin. Tuulen suhina on ehkä hieman voimakkaampi kuin edellisessä Araissani ja äänet muuttuivat matalammiksi ja viisistä näkyvyys on parempi. Hinnaksi postikuluineen (posti toi vielä kotiin asti) tuli 269 € + 19 € postikulut = 288 €. Lähes kaikkia kokoja myös S1-mallissa saa nettisivujen mukaan heti eli noin viikossa.

HUOM! Tuo visiiri _EI_ korvaa eikä ole tarkoituskaan korvata aurinkolaseja (tuntuu olevan yleinen harhakäsitys)  Loistava lisä poistamaan matalalla olevan auringon aiheuttamia ongelmia. Toimii loistavasti aurinkolasien ja kypärän välisen "yläreunan" auringonpaisteen poistajana.  
Ite myös käytän Conceptin aurinkovisiiriä aurinkolasien kera. Eipä häikäise Keski-Euroopankaan aurinko.

Myös silloin tuo pikakäyttöinen auringonhäikäisysuoja on erinomainen, kun mennään vuoren läpi pilvisestä säästä kirkkaaseen auringonpaisteeseen (mikä esim. Alpeilla ei ole ollenkaan harvinaista).

Concept on mielestäni oiva potta, ainoastaan se musta läpyskä leuan alla (kaulasuojus?) kastuu harmillisesti reilummassa sateessa ajettaessa (lieneekö pyöräkohtainen ongelma eli aiheuttavatko esim. pleksin tekemät pyörteet veden keräytymisen leuan alle?).

Tilaisin Louis:sta (ja tuli viikon kuluttua) mustan Concept-mallin. Tuulen suhina on ehkä hieman voimakkaampi kuin edellisessä Araissani ja äänet muuttuivat matalammiksi ja viisistä näkyvyys on parempi. Hinnaksi postikuluineen (posti toi vielä kotiin asti) tuli 269 € + 19 € postikulut = 288 €. Lähes kaikkia kokoja myös S1-mallissa saa nettisivujen mukaan heti eli noin viikossa.
Kannattaa huomata, että Louisin hinnassa on 16% Alv, joka meneepi Saksmanneihin ja takuu ei sitten ole voimassa Suomessa.

Orgin WebShopin hinnoissa on 22% Alv, joka menee tietenkin kotoSuomeen. Katsotaas, millaisia syystarjouksia keksitään...
wink.gif

Rahti kotimaassa lähimpään postitoimipaikkaan 8,-

S-1 malleja saapuu viimeinkin lisää, joten tilanne korjautuu siltä osin.

Missäs tota Conceptia pystys pk-seudulla koklaamaan, on toi oma kuuppa aika "suomalaisen" mallinen eli kuka tuo maahan/myy?

Jos vaikka innostus tilaamaan moisen komian potan syksyksi aamu ajelujen lämmikkeeksi, moni tuntuu kehuvan tota mallia.

Muutenkin täytyy varmaan ostaa umpiruukku avoruukun kaveriksi ettei saa poliisin fikkarista jakaukseen jos ei heti muista pysähdyä
biggrin.gif
biggrin.gif
tounge.gif

Aika tekno. Polaroidit vievät toistaiseksi voiton. Kokeillahan tuota haluaisi.

Back