Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.

Hyvä kikka C3:n tuulettamiseksi on laittaa visiiri kiinni, mutta jättää painamatta sen ihan viimeisen naksahduksen yli. Silloin visiiri on täysin kiinni (ei pääse koppakuoriaiset tai muut ötökät sisään) mutta raitista ilmaa tulee sisään koko visiirin leveydeltä, eli selkeästi enemmän kuin pelkästä tuuletusventtiilistä. Tulee kyllä vettäkin, eli ei toimi märissä olosuhteissa.Eikö se riittävästi tuuletu, kun avaa tuuletusaukkoja? Itse pidän visiiriä ylhäällä muutaman sata metriä, kun liikkeelle lähden, hyvin pysyy ylhäällä. Normaalissa matkanopeudessa en kyllä auki pidä, tiedä mikä koppakuoriainen tulee päin näköä.

Onko tuo mekanismi vaikea vaihtaa. Mitä siinä pitää purkaa? Mulla ei jostain syystä avaannu tuo linkki tuohon pdf:ään.
Edit: lienee tuo mistä puhutaan? Hyvä kate on Suomen kauppiailla tuohonkin.. Jos olis useammalla tarve niin kannattais tilata läjä noita. https://www.louis.eu/artikel/schuberth-visor-mechanism-c3-pro-c3-s2/20013989

Onko tuo mekanismi millainen - saisiko siihen levyjen väliin tuunattua jostain sopivasta materiaalista kitkalevyn tms. joka pidättäisi tuota vapaata liikettä?
Ongelma on, että kun kitkalevy on sopivan "pidättävä", lisää se mekanismin leveyttä ja ainakin itsellä visiirin istuvuus loppuu kerrasta - alkaa tuulemaan sisään viisirin alta/sivuilta. Vaikea löytää sellaista materiaalia joka olisi sopivan ohut ja kuitenkin lisäisi kitkaa.

Pihkaa väliin[/QUOTE
Muuten olen ollut kypärään tyytyväinen, mutta visiirin mekanismi on onneton. kokeilin vaihtaa visiirin nosto ja laskumekanisminkin mutta ei auttanut. Mekanismi on niin löysä että yli viidenkympin ei pysy auki.Laitoin liimaakin ja annoin sen kuivaa kitkan lisäämiseksi, mutta ei vaan toiminut.Ehkä todella pihka auttaisi. Hiukan raollaan pysyminen ei riitä, kun ajetaan kuumissa olosuhteissa esim. Ded valleyssä.