• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Scrambler Ducati

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Opossumi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Onko tankin paneelit (harjattu alumiini) alkaneet narmuuntua ? Ovat joillain kuulemma menneet karmean näköisiksi pöksyjen hankauksesta
 
Kertokaapa lisää käyttökokemuksianne... Kävin eilen kaupassa kuolaamassa ja himottais kyllä paperit tehdä...! :;):
 
Terve! Hieno on peli ja mukava ajaa. Osta minulta pois, hinnasta päästään varmasti sopimukseen. Laita yyvee:tä niin kerron lisää. :)
 
Eipä tuossa mikään erityisesti mättää! :D Ehkä kokonsa puolesta minulle pikkuisen pieni (189 cm) ja mieli on tehnyt pyörää, jolla voi lähteä pidemmälle reissulle. Miksei tuollakin, mutta pituuteni puolesta vähän turhan ahdasta matkustamista.
 
Näyttää siltä, että ehkä sittenkin tänä kesänä olisi aikaa ja rahaa vähän ajella. Sattuuko olemaan kenenkään orggilaisen vanha tai tutun vanha pyörä tämä:

http://www.nettimoto.com/ducati/scrambler/2010591

Myyjältä saa aina myyjän tiedot niin olisi kiva kuulla vähän taustoja (vaikka onkin hakuammuntaa). Lähinnä mietityttää miksihän takalokasuoja on vaihdettu ? Eikö sen pitäisi olla tälläinen:

http://scramblerducati.com/immagini/desktop/full-throttle/full-throttle-dett-4_img.jpg
 
Näyttää siltä, että ehkä sittenkin tänä kesänä olisi aikaa ja rahaa vähän ajella. Sattuuko olemaan kenenkään orggilaisen vanha tai tutun vanha pyörä tämä:

http://www.nettimoto.com/ducati/scrambler/2010591

Myyjältä saa aina myyjän tiedot niin olisi kiva kuulla vähän taustoja (vaikka onkin hakuammuntaa). Lähinnä mietityttää miksihän takalokasuoja on vaihdettu ? Eikö sen pitäisi olla tälläinen:

http://scramblerducati.com/immagini/desktop/full-throttle/full-throttle-dett-4_img.jpg

http://www.ducati.fi/scramblerducati/

Tuolta mallistosta kun katsoo Scramblerin eri malleja niin näkyy että osalla on (esim) erilaisia nuo kilpitelineet (eli takalokarikin). Liekkö tuo nettimoton mopo siis muu malli eikä Full Throttle ?
 
http://www.ducati.fi/scramblerducati/

Tuolta mallistosta kun katsoo Scramblerin eri malleja niin näkyy että osalla on (esim) erilaisia nuo kilpitelineet (eli takalokarikin). Liekkö tuo nettimoton mopo siis muu malli eikä Full Throttle ?

Kaikki on mahdollista, mutta aika suuren vaivan olisi saanut nähdä asian eteen. Mielestäni olen nähnyt tuon samaisen myynnissä joskus eri tankkipaneeleillakin. Kauan tuokin on ollut myynnissä (niinkuin kaikki Scramblerit näköjään). Ilmeisesti ei kovin haluttu malli ja ymmärtäähän sen, että suurin osa ostaa kuitenkin huomattavasti halvemmalla jonkun muoviluodin ennemmin.

Tuohon lokariin palatakseni, on tietysti mahdollista että jostain syystä on vain vaihdettu tuollainen tilanne. Makuja kun on monia ja omasta mielestäni se "alkuperäinen" on kyllä hienompi :D
 
Kaikki on mahdollista, mutta aika suuren vaivan olisi saanut nähdä asian eteen. Mielestäni olen nähnyt tuon samaisen myynnissä joskus eri tankkipaneeleillakin. Kauan tuokin on ollut myynnissä (niinkuin kaikki Scramblerit näköjään). Ilmeisesti ei kovin haluttu malli ja ymmärtäähän sen, että suurin osa ostaa kuitenkin huomattavasti halvemmalla jonkun muoviluodin ennemmin.

Tuohon lokariin palatakseni, on tietysti mahdollista että jostain syystä on vain vaihdettu tuollainen tilanne. Makuja kun on monia ja omasta mielestäni se "alkuperäinen" on kyllä hienompi :D

Kauppias kiittää kaudesta 2017 ja tilasi itse itselleen ST4s:n ja Monsterin seuraksi uuden ICONin. Jokohan sitä jouluaattona pääsisi ajelemaan nastoilla :)
 
Sen verran voisi päivittää, että Duksu toi tosiaan markkinoille 1100 kuutioisen scramblerin.

Pari kertaa moisella ajettuani, pitää sanoa, että sinällään ihan hauska pyörä ja selkeästi enemmän "ison pyörän" tuntuinen, mitä 800-versiot.

Mutta mikä jumalauta siinä on, että 1100 koneesta otetaan jotain 86hp ja 88Nm tehoja. Sport-malli Öhlinseineen olis ollut ihan kiva, mutta kyllä ainakin meikäläisellä joku periaate sotii vastaan maksaa yli 20t€ kyseisestä pyörästä.

Teho ei toki ole kaikki kaikessa, mutta jos lukemat olisivat jotain 1xx -luokkaa, niin olisin jopa harkinnut ostamista, nyt jäi vähän vaisuksi hintaansa nähden.
 
Iso Scrambler ajamatta (pienempi tuntui turhan väännöttömältä ja pieneltä muutenkin), mutta 1100 Hyperiin tuo moottori on aikalailla täydellinen. Toki lisäteho aina kelpaisi, mutta tuohon kun tottui (ja se kesti jonkin aikaa, aiemmin tonnikyykyillä ajaneena) niin oli katumotoon just sopiva kone. Erittäin käyttökelpoinen vääntö- ja tehoalue just siihen mitä kaupungissa ja kadulla tarvitsee.
Hinta taas on oma lukunsa, en itsekään ostaisi uutena. Tosin tämä todnäk pätee itsellä jokaiseen D malliin.
 
Terve! Nyt on 800:et Scramblerit ollut markkinoilla muutaman vuoden. Minkälaisia kokemuksia omistajilla on pyörästä nyt? Onko vastannut odotuksia vai ollut pettymys ja mihin ajoon sopii pahaiten?
 
Itse hankin Classicin heti 2015.

Kaasu vaste oli kovin kummallisen on/off. Tehtiin Rexxer päivitys jolla muuttui ajettavamaksi (kun sanon "tehtiin", tarkoitan "CorseNeron Japi teki")
Orggis jousitus on surkia. Vaihdettiin eteen Andreanin setti ja taakse Öhlins. Nyt ajo-ominaisuudet/-tuntuma on semmoinen mitä Ducatilta odottaa.
Orggis satula vaati totutelua, sille en ole tehnyt mitään.

Ajo ollut sekalaista metsätieltä muutaman sadan kilsan matkusteluun. Moottoriteitä olen vältelyt, pysty ajoasento, leveä tanko eikä tuulen suojaa on ikävä kombinaatio.

Jousituksen päivityksen jälkeen mutka- ja hiekkateillä mitä mukavin peli, jos on riittävästi tekemistä niin satulassa viihtyy koko päivän.


Terve! Nyt on 800:et Scramblerit ollut markkinoilla muutaman vuoden. Minkälaisia kokemuksia omistajilla on pyörästä nyt? Onko vastannut odotuksia vai ollut pettymys ja mihin ajoon sopii pahaiten?
 
Olen hankkimassa pyörää taas neljän vuoden jälkeen ja tämä malli on alkanut kiinnostamaan. Käyttötarkoitus lähinnä kaupungissa joka paikan höylänä + hupi ajelut pikkuteillä. Kentien myös pieni retkeily suomen sisällä.

Minkälainen pyörän ajettavuus kaupungissa? Nettimoton puolelta olen näitä käynyt katselemassa, mutta hieman on arveluttanut tuo kaasun vaste. Mutta hyvä jos siihen on olemassa "korjaus".

Onko täällä kokemuksia Iconin ja Full throttlen välillä?
 
Jos löytyy säädetty peli tai on rahaa laittaa ecu ja jouset kuntoon niin on hyvä pyörä, erittäinkin.
Vakiokuntoisena ei niinkään.
Itse valitisisin vakio monsterin ennen vakio scrambleria. Laitettu scrambler taas menee mielestäni tasoihin tai ohi vakio perus hinnat alkaen 797 monsterin kanssa.
 
Back
Ylös