• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Seisonta sessio

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kessu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Kessu

New member
Noniin. Hämäläiset palaa jatkosodasta.

Siis on varmaa tätä juttua täälä jo käsitelty, mut en mukaan ole kerinny..Kysyn nyt sitte kuite:

Että koskeeko tämä sama seisonta ajan säännöstö, mikä on autoilla, myös moottoripyöriä?
Siis ku pistäs pyörän seisontaan, niin kymppi akelle, ja ku lähet taas ajelee, nii eiku taas oot kympin velkaa?
Ja ake valvoo kaikki?

Moottoripyörien käytäntö säily ennallaan. Näin ainakin mä muistelisin. Eli ei tarvii poistaa rekisteristä väliaikasesti.

Noniin. Hämäläiset palaa jatkosodasta.

Siis on varmaa tätä juttua täälä jo käsitelty, mut en mukaan ole kerinny..Kysyn nyt sitte kuite:

Että koskeeko tämä sama seisonta ajan säännöstö, mikä on autoilla, myös moottoripyöriä?
Siis ku pistäs pyörän seisontaan, niin kymppi akelle, ja ku lähet taas ajelee, nii eiku taas oot kympin velkaa?
Ja ake valvoo kaikki?
Moottoripyörien seisonta-aika jatkuu normaalisti. Käytäntö ei muutu miksikään eli ilmoitat seisonta-ajat edelleen sinne vakuutusyhtiöön, eikä siitä peritä mitään maksuja.

Seisonta-ajallinen vakuutus on edelleen hyvä niille ketkä omistaa useamman pyörän, ajavat vähäsen tai pyörä on palasina.

Mielestäni riippuu paljon vakuutusyhtiöstä ja heidän hinnoittelustaan... Itselläni on -07 Hornetti Tapiolassa ja heillä oli vielä seisonta-aika systeemi... Täyskasko liikennevakuutuksen kera 694 € vuosi... Seisonta-aika 5 kk... Täysi vuosi olisi maksanut n. 800 €... Säästö nyt on aika pieni mut kyl senkin rahan tankkiin mieluummin laittaa...

Mut suosittelen silti kilpailluttamaan eri yhtiöt vaikka olisi koti- ja auto vakuutukset missä... Eroja on ja tulet sen huomaamaan myös...

Eli vakuutusyhtiöön MARS...

Mielestäni riippuu paljon vakuutusyhtiöstä ja heidän hinnoittelustaan...
No niin riippuu
tounge.gif
mulla 1600 kuutioinen -00 mallinen, Isokasko ja liikenne koko vuodeksi 387,26 euroo
033102bebe_1_prv.gif
eikä oo Tapiolassa
wink.gif

Niin ja paikkakunta jossa mopo vakuutetaan... Kehä 3. eteläpuolella on suht kallista verrattuna tänne landelle.

Mielestäni riippuu paljon vakuutusyhtiöstä ja heidän hinnoittelustaan...
No niin riippuu
tounge.gif
mulla 1600 kuutioinen -00 mallinen, Isokasko ja liikenne koko vuodeksi 387,26 euroo
033102bebe_1_prv.gif
eikä oo Tapiolassa
wink.gif
Muistappa teho/paino suhde! Ja pyörän vuosimalli...Ennen kuin
033102bebe_1_prv.gif
...Oli mulle halvin ratkaisu... Kysyin myös Pohjolasta
smile_org.gif
Mulla Pohjolassa vakuutus. Ei tuttuja eikä muita vakuutuksia em. puljussa. Tehoa pyörässä riittävästi ja painoa kans
tounge.gif
. Kivaa on!
biggrin.gif
Vakuutus(liik. ja kasko) vuodessa n.380€. Täydet bonarit. Halvemmallakin varmaan jostain sais, mutten jaksa kysellä enää.
smile_org.gif

Kuljettajan ikäkin tulee kysymykseen,pyörän merkki, lempivärit,seksuaalinen suuntautuminen ja plaa plaa plaa... Mut ei kyl TAASKAAN jaksais jauhaa mis vakuutusyhtiös enemmän tai vähemmän rahaa ja kellä on kovin keppi ja väljähtäneet laakerit... Vakuutusyhtiöissä on eroja...enemmän tai vähemmän... KANNATTAA kysellä...ja monesta eri paikkaa...Aamen

bowdown.gif

Jepjep...

Tuo vakuutusyhtiöiden kilpailuttaminen on kyllä ihan ok.
Mulla on niin prätkä, ku kaikki muutki vakuutukset If:ssä.

Täysillä bonuksilla, pöndellä asutaan, ikäloppu hetero kuskina...kyllä siinä kaikki lieventävät asianhaarat on mukana.

En osaa sanoa onko tuo If. nyt sitte ensinkään halvimmasta päästä yhtiönä, mutta olen tähän asti ollu täysin tyytyväinen heidän korvaus palveluun.
Edellisessä yhtiössä, joka oli siihen aikaan Hämeen vakuutus, meni sukset ristiin heti.

Toisekseen tuntuu jotenki helpolta säilyttää tuo keskitetty vakuutus.

Oli nyt kui hyvänsä, mut hyvä että tää vanha menetelmä kuitenki on vielä voimissan, ja sille on sitten olemassa myös vaihtoehto, tämä ympäri vuoden vakuutus.
Otampa selvää vaihtoehdoista yhtiöstäni.

Kiitos kaunis vastaajille.
bowdown.gif

Lueppa uusi moottorilehti... Siinä on vakuutusyhtiöt vertailussa...
Täälläkin haulla löytyy Foorumi siihen... If oli noin 2800 € kalliimpi kuin halvin....

Meidänkin perheessä kaikki vakuutukset paitsi minun moottoripyörävakuutus on If:ssä... Perheyritys, jossa on kuorma-autot, kaivinkoneet, 3 henk. autoa, trukit, kotivakuutus, hallit, muut kiinteistöt jne... Meillä menee vakuutusasiat aivan uuteen selvitykseen... Huvittavaa tai ei niin huvittavaa ajatella, jos If on laskenut muutkin meidän Yrityksen vakuutusasiat samalla tavalla, kuinka he laskevat moottoripyörävakuutuksen...

Säästöä tulisi vuodessa useita tuhansia euroja...

biggrin.gif

Lueppa uusi moottorilehti... Siinä on vakuutusyhtiöt vertailussa...
Täälläkin haulla löytyy Foorumi siihen... If oli noin 2800 € kalliimpi kuin halvin....

Meidänkin perheessä kaikki vakuutukset paitsi minun moottoripyörävakuutus on If:ssä... Perheyritys, jossa on kuorma-autot, kaivinkoneet, 3 henk. autoa, trukit, kotivakuutus, hallit, muut kiinteistöt jne... Meillä menee vakuutusasiat aivan uuteen selvitykseen... Huvittavaa tai ei niin huvittavaa ajatella, jos If on laskenut muutkin meidän Yrityksen vakuutusasiat samalla tavalla, kuinka he laskevat moottoripyörävakuutuksen...

Säästöä tulisi vuodessa useita tuhansia euroja...

biggrin.gif
Häh....!!??
Ei mutmutmut..katotaas nyt kuite.....

Ei mut olet muute oikeessa, hintaerot on kyllä huomattavat.

Tuo Tapiola nyt ihan ensi tutkinnalla näytti edukkaimmalta.
Ihan tolkuttomaksi ei kesän osalta erot tule, varsinkin ku bunukset vähennetään.

Mutta niin ku tossa aiemmin taidettiin todeta, niin mieluummin senki rahan tankkiin laittaa ku, antaa vakuutusyhtiölle.

Tollasesta linkistä löysin nuo tiedot:

http://plaza.fi/ajassa....at-erot

Kun esim. Mulle keväällä 2007 laskettiin uuteen pyörääni vakuutuksen hintoja, mulle sanottiin If:ssä et tulisi vuodessa maksamaan 2200 €... Sanoin et tää ei jää tähän ja pyysin Isäni soittamaan kyseiseen yhtiöön. Hän sanoi että olemme olleet yli 20 vuotta teidän asiakkaana ja kehtaatte tarjota tuollaista summaa...

Seuraavana päivänä If:stä soitettiin ja kertoivat hinnan pudonneen 1800 €/vuosi...He sanoivat keväällä et asiat tulevat muuttumaan 2007 vuoden aikana... Ja paskat... Sama meininki tuntuu jatkuvan kaudella 2008...Ensi viikolla olisi tarkoitus mennä Tapiolaan kysymään mikä nyt on hinta vakuutuksessa, kun bonukset ovat kasvaneet ja pyörä on vuotta vanhempi... Kuten myös minä ja jne...

Tarkoituksena minulla ei ole markkinoida mitään vakuutusyhtiötä puolesta tai vastaan... Puhun vaan mitä omalla kohdalle on sattunut...

Mutta kuten sanoin... Voipi olla hyvinkin että yhteistyö If:n kanssa päättyy...

Miks enää seisotta kun on vakuutus joka on halvempi ja on koko ajan voimassa?
Paitsi siellä kerpeleen radalla.
Eikä se niin paljon halvempi ole kuin voisi luulla. Ei niillä mitään listä hintoja siellä ole! Neuvotteleva saa aina halvemmalla.

edit
ja loppu peleissä lähes sama mitä maksaa kun sitten mäjähdyksen sattuessa ei tarvitse vaatia oikeuksiaan laki tuvassa.

Back