Selkä kipeäksi ajosta?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jalat
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

jalat

New member
Tuleeko teillä arvon Maxistit selkä kipeäksi ajamisesta?

Olen tänä keväänä huomannut normaalia enemmän alaselän kipuja. Vaikka käyn säännöllisesti 2-3 kertaa viikossa kuntosalilla jne jne... niin jotenkin tuntuu että enemmän on alkanut alaselkä väsymään ja kipeytymään iltaisin.

Tänään kävin ajamassa paria customia ja huomasin kuinka järjettömästi parempi ajoasento niissä on ainakin itselleni. Tavallaan vähän jopa harmitti istahtaa maxin selkään kotimatkaksi. Vaikka maxiskootterini onkin järjettömän mukava laitos
smile_org.gif
Mutta ei tuo selkäkipu tai väsymys kovin kivalta tunnu
sad_orig.gif

Viime syksynähän maxin hankin ja vasta tänä keväänä sillä kunnolla on päässyt ajelemaan. 2700km tullut itsellä ajoa syyskuusta.

Voisiko selkäkivut johtua ajoasennosta?
Tuleeko muilla selkä kipeäksi skootteri ajossa.

Pitääkin kaivaa jostain se hukkunut munuaisvyö. Se voisi tukea hieman selkää.

Oisko syvät selkälihakset kipeytyneet? Niitä ei juuri salilla "treenata".

Kannattaa muistaa alaselän pienen notkon hakeminen. Se on ainakin fysioterapeuttien mukaan aina muistettava. Sitä myöden selän pitäisi pysyä luonnollisen ryhdikkäänä. Hartiat lysyssä ajaminen ja notkon hakemisen unohtaminen saa selän nopeasti kipeytymään. Itsekin olen pitänyt vielä tuota munuaisvyötä, joka vielä tukee selkää ja estää kylmän viiman pääsyn alaselkään.

Mulla sitäkin omituisempaa>kaks selkäleikkausta takana ja ajaminen parasta jumppaa. Saa lihakset just sopivasti liikuntaa>ei kipeydy.
Ei tarvitse nojata selkänojaan ja saada siitäkin kivut.

Tuo selkänoja on varmasti paras ratkaisu ongelmaan. Itse en ole skootteria koskaan ajanut, mutta ongelma on tuttu Hongan Goldwingistä. Kun wingistiltä kysyy, mistä lisävarusteesta hän viimeiseksi luopuisi, selkänoja tulee lähes poikkeuksetta vastaukseksi.

Selkänoja selkeästi parempi kuin munuaisvyö. Siitäkin löytyy kokemusta.

t. Repa

Yleensä nuo selkäkivut tulee lihaksista. Ajaessasi jännität sellaisia lihaksia, joita et normaalisti juuri joudu rasittamaan => lihaskipuja. Itse tulee joskus ihan tarkoituksella tuota treenattua kun yrittää yhdellä kädellä zombata 80...100km/h, vas.käsi lonkalla koukussa lisäilmanvastuksena
biggrin.gif

Mutta siltikin suosittelen lämpimästi kunnollisen selkäsuojan hankkimista. Se on paitsi selkää tukeva, mutta myös merkittävä turvallisuuslisä noihin tix-texien telttapatjoihin verrattuna, jos sitä joskus tosipaikassa tarttee
thumbs-up.gif

Itselläni on alaselkä joka on pirun arka kylmälle, pitää olla sellainen vaatetus ettei pääse veto käymään tuonne alaselän seutuville.
K@zzu  
sport05.gif

Back