• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Selkäpanssaria hankkimassa

Lonely Rider.

New member
tere, huomasin tossa takkia pestessäni et selkäsuojana oli vain retkipatjan palanen, jonka heitinkin heti pois ja aattelin ostaa kunnollisen selkäsuojan mut oon kahen vaiheilla elikkäs: Knox Ricochet ja Dainese Wave 2 mut kumpi niistä on oikeesti parempi ?
confused_orig.gif
onko mitään vertailu tulosta näistä kahdesta? kiitos jo etukäteen jos joku pystyy auttamaan täs päätöksessä
062802jumpie_prv.gif
ps. en meinaan viitsi alottaa ajokautta ennen kun oon ostanut kunnon suojan.

tere, huomasin tossa takkia pestessäni et selkäsuojana oli vain retkipatjan palanen, jonka heitinkin heti pois ja aattelin ostaa kunnollisen selkäsuojan mut oon kahen vaiheilla elikkäs: Knox Ricochet ja Dainese Wave 2 mut kumpi niistä on oikeesti parempi ?
confused_orig.gif
onko mitään vertailu tulosta näistä kahdesta? kiitos jo etukäteen jos joku pystyy auttamaan täs päätöksessä
062802jumpie_prv.gif
Vilkaise vielä Forcefieldiäkin. .ORGin shopistakin saa. Se sopii myös lasketteluun. On kokem...

confused_orig.gif
062802jumpie_prv.gif
Nuo molemmat ovat testien mukaan hyviä suojia samoin myös forcefield.

Mitäs näitä takin sisään sopivia tynkäsuojia oli? Dainesella oli joku pieni, onko muista hyviä tai huonoja kokemuksia?

Äkkiseltään kyllä jos ajattelee niin takin sisällä oleva lyhyt & kova suoja voi pistää sitten nikamat aika koville siitä rajakohdasta missä suoja loppuu. Eli kun isku tulee niin suoja iskee rankaan ja suojan kohdalle osumaton osa sitten saattaapi saada hoitoa.

Kovasti kyllä houkuttaisi, kun ei sitä erillistä kokohenkseliä niin ahkerasti jaksa käyttää ja takeista löytyy juurikin nämä retkipatjan siivut vainen.

Hyvin vähän on vertailutestejä noista selkäsuojista, tässä se yksi ja usein esillä ollut:
*Ride-lehti*

Tuon mukaan mm. sellainen takin sisään tuleva härpäke parempi kuin moni luuleekaan.

Itse suosittelen kyllä Dainesen Wavea, hyvin istuu ainakin itsellä. Kerran on myös hyvin suojannut kovalta iskulta ja ei sillon tullut mitään vakavempaa, ilman sitä olisi varmaan selkä saattanut murtua.

Jostakin luin että Forcefieldiltä tulee markkinoille noita takin selkäsuoja taskuun laitettavia suojia.

Ääni forcefieldille.... vähän lämmin kesäl, muuta miinust en oo ite löytän.....istuu hyvin kamojen alle.

Tuleeko nuo selkäsuojat takin alta esiin? Vaikuttaa aika typerältä nimittäin jos tuollainen lärpäke tulee sieltä esiin, ei ole "coolia"

Pitääkös housut ostaa isommat jos käyttää selkäsuojaa? Itselleni tulossa Alpinestarsin uusi Bionic -selkäsuoja ja samanvalmistajan housut, mutta housut on sen verran tiukat, ettei sinne suojaa enää mahdu väliin.

Pitääkös housut ostaa isommat jos käyttää selkäsuojaa? Itselleni tulossa Alpinestarsin uusi Bionic -selkäsuoja ja samanvalmistajan housut, mutta housut on sen verran tiukat, ettei sinne suojaa enää mahdu väliin.
mulla on ittellä Richa Speed 2-osainen puku joka oli talven aikana vissiin kutistunu
blush.gif

no ei sinne puvun alle ennenkään ole mahtunu alusasua enempää.
Forcefieldi menee ihan hyvin vielä housun vyötärön alle, siinähän on se lärpäke joka tulee suunnilleen häntäluun kohdalle ei sen alemmas

Ainakaan minä en tarvitse isompia pöxyjä! Forcefield menee sekä nahkojen (2kpl) sekä tekstiilipuvun pöxyjen sisään.

Itse kävin koittamassa tällaista ixs:n mallia klik
Istui ainakin minun selkään jopa yllättävän mukavasti, tuki hyvin selkää ja mahtui nahkatakin allekin tosi hyvin.. Käyn varmaan ostamassa kunhan löytyy vähän löysää rahaa. Hintaansa nähden tuntui varsin hyvältä suojalta..

Forcefield tuli hommattua. Äärimmäisen mukavasti muotoutuu selkään. Lämminhän tuo tosin on..

Ostin hiljattain Dainesen Wave 2 Neck -selkäsuojaliivin, jossa on uutuutena kaularankaa iskuilta suojaava jatko-osa. Etupuolella on lisäksi rintakehää suojaavat osat. Hässäkkä sopii mainiosti käytettäväksi esim nahkapuvun kanssa, jonka yleensä kiinteät olka- ja kyynärpääsuojat täydentää kokonaisuutta. Olen hankintaani tosi tyytyväinen vaikka se hinnaltaan kallis onkin verrattuna tavalliseen waveen. Sijoituksen olen itselleni perustellut juuri sen paremmalla suojaavuudella, etenkin kaularangan osalta.

Back